Una vintena de ferits en l’explosió d’un bloc d’apartaments

Una potent explosió en un edifici d’apartaments este dimarts en el centre de Göteborg,  a Suècia,  ha causat més de 20 ferits, tres d’ells de gravetat, i ha obligat a desallotjar a centenars de persones, van dir policies i bombers.

Segons el servei de premsa de l’Hospital Sahlgrenska, tres dones d’entre 60 i 80 anys que són ateses en l’establiment presenten ferides de gravetat i altres tres persones tenen lesions lleus. Així mateix, les autoritats van informar que s’espera que arriben més pacients a eixe centre mèdic.

L’incident va ocórrer poc abans de les 05.00 hores en el districte d’Annedal de la ciutat, la segona més gran del país, va reportar l’agència noticiosa sueca TT. Els serveis de rescat continuaven treballant per a extingir les flames que es van estendre a diversos departaments.

“Diverses parts de la propietat i diversos departaments es cremaven després de l’explosió”, va assenyalar  Jon Pile, cap d’operacions dels bombers de Göteborg.

De moment es desconeix la causa de l’explosió, no obstant això, la Policia va anunciar que ha obert una investigació.

Mentrestant, els serveis d’emergència i un helicòpter ambulància es troben treballant en el lloc per a evacuar a la gent i apagar el foc en l’edifici, del qual diverses persones van ser rescatades des dels balcons al mateix temps que s’obrien pas fins al pati utilitzant llençols lligats.

L’explosió va afectar tres blocs de pisos adjacents i va provocar un incendi, que els bombers encara no han pogut contindre per complet. Per part seua, el servei de rescat ha assenyalat que encara no és clar quantes persones han de ser evacuades.

A més, s’ha recomanat als residents de la zona que tancaren les finestres i romangueren a l’interior dels habitatges a causa de l’intens fum produït per les flames.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.