Una vintena de ferits en l’explosió d’un bloc d’apartaments

Una potent explosió en un edifici d’apartaments este dimarts en el centre de Göteborg,  a Suècia,  ha causat més de 20 ferits, tres d’ells de gravetat, i ha obligat a desallotjar a centenars de persones, van dir policies i bombers.

Segons el servei de premsa de l’Hospital Sahlgrenska, tres dones d’entre 60 i 80 anys que són ateses en l’establiment presenten ferides de gravetat i altres tres persones tenen lesions lleus. Així mateix, les autoritats van informar que s’espera que arriben més pacients a eixe centre mèdic.

L’incident va ocórrer poc abans de les 05.00 hores en el districte d’Annedal de la ciutat, la segona més gran del país, va reportar l’agència noticiosa sueca TT. Els serveis de rescat continuaven treballant per a extingir les flames que es van estendre a diversos departaments.

“Diverses parts de la propietat i diversos departaments es cremaven després de l’explosió», va assenyalar  Jon Pile, cap d’operacions dels bombers de Göteborg.

De moment es desconeix la causa de l’explosió, no obstant això, la Policia va anunciar que ha obert una investigació.

Mentrestant, els serveis d’emergència i un helicòpter ambulància es troben treballant en el lloc per a evacuar a la gent i apagar el foc en l’edifici, del qual diverses persones van ser rescatades des dels balcons al mateix temps que s’obrien pas fins al pati utilitzant llençols lligats.

L’explosió va afectar tres blocs de pisos adjacents i va provocar un incendi, que els bombers encara no han pogut contindre per complet. Per part seua, el servei de rescat ha assenyalat que encara no és clar quantes persones han de ser evacuades.

A més, s’ha recomanat als residents de la zona que tancaren les finestres i romangueren a l’interior dels habitatges a causa de l’intens fum produït per les flames.

Últimes notícies

La ciutat esportiva del Villarreal creix amb 10.000 m² nous i més camps de futbol base

El Villarreal ha comprat 10.000 m² a Miralcamp per ampliar la ciutat esportiva José Manuel Llaneza amb nous camps de futbol base i iniciar una reforma integral per fases, mentre continua la modernització de l’Estadio de la Cerámica.

Danny Ocean donarà la recaptació de la seua gira a ONG per a les víctimes del terratrémol a Veneçuela

Danny Ocean ha anunciat als Concerts de Vivers de València que donarà tota la recaptació de la seua gira a ONG que ajuden les víctimes del terratrémol de Veneçuela, mentre els Concerts de Vivers viuen una edició amb plens absoluts i grans noms internacionals.

El professorat valencià tindrà sis dies retribuïts de lliure disposició per curs des de 2026-2027

Educació ha regulat per primera vegada els assumptes particulars retribuïts del professorat no universitari i implantarà sis dies de lliure disposició per curs a partir de 2026-2027, amb fortes restriccions que han sigut criticades pels sindicats.

Tallada la L1 de Metrovalencia entre l’Alcúdia i Castelló per un incendi pròxim a les vies

Un incendi en un camp al terme de Villanueva de Castellón ha obligat a tallar la L1 de Metrovalencia entre l’Alcúdia i Castelló i a posar autobusos alternatius.

Brancou Badio, a un pas de deixar el València Basket rumb a Panathinaikos

Brancou Badio ja és a Atenes per a passar el reconeixement mèdic amb el Panathinaikos, que preveu pagar la seua clàusula d’eixida del València Basket.

L’IVAM mostra l’evolució de l’Albufera amb Sorolla, fotos i vídeos en una gran exposició

L’IVAM exhibix fins al 18 de juliol més de 200 obres sobre l’Albufera, amb peces de Sorolla, fotografia històrica i projectes artístics actuals.

Anna rebrà 200.000 € per a recuperar la seua illa a l’Albufera

La Diputació de València invertirà 200.000 euros en la recuperació de l’illa de l’Albufera d’Anna i finançarà també una sala multiusos amb més d’1,1 milions d’euros del Pla Obert.

El Consell Jurídic Consultiu demana que la llei d’Acompanyament arribe abans i alerta de la seua complexitat

La presidenta del Consell Jurídic Consultiu, Margarita Soler, considera desitjable que la llei d’Acompanyament es presente amb més antelació i adverteix que modificar moltes normes en una sola llei és una tècnica deficient.