Veneçuela tanca la frontera amb Colòmbia fins al dilluns davant d’una ‘conspiració’ internacional

Colòmbia confirma que la mesura afecta també a l’espai aeri i, per tant, implica la suspensió dels vols

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El governador de l’estat veneçolà de Táchira, Freddy Bernal, ha anunciat el tancament de la frontera amb Colòmbia fins a dilluns que ve, davant de la suposada «informació d’una conspiració internacional per a pertorbar la pau» que coincidiria amb l’arrencada del nou mandat presidencial a Veneçuela.

Bernal ha afirmat que la mesura respon a una «instrucció» del president Nicolás Maduro i estarà vigent durant quatre dies, a partir de les 5.00 (hora local) d’este divendres. El governador ha apel·lat a la «comprensió» de les persones que puguen veure’s afectades, en particular els qui creuen diàriament la frontera.

«Tinguen vostès la seguretat que tenim el control absolut de l’Estat i garantirem baix qualsevol circumstància la tranquil·litat i la pau de tot el poble de chirense», ha emfatitzat Bernal, en un vídeo divulgat per la seua oficina en xarxes socials.

Migració Colòmbia ja havia avisat en un recent comunicat que veia «possible» un tancament de la frontera comuna de cara a la investidura presidencial organitzada per Maduro a Caracas este divendres i davant de la previsió que l’opositor Edmundo González poguera intentar també entrar a Veneçuela.

Segons el Ministeri d’Exteriors colombià, Bogotà va rebre el dijous la notificació del tancament «a través dels deguts canals diplomàtics», si bé ha matisat que no es tracta només dels passos terrestres sinó que afecta també a l’espai aeri, la qual cosa implica la suspensió dels vols.

La Cancelleria ha explicat en el seu compte de la xarxa social X que es tracta d’una mesura «unilateral» derivada de «raons internes», per la qual cosa del costat colombià les fronteres «romandran obertes».

Últimes notícies

L’Atzeneta empata a la Vall d’Uixó amb un gol en el descompte

Un gol d’Ángel Sánchez en el minut 95 ha permés a l’Atzeneta UE sumar un punt al camp del José Mangriñán davant la UD Vall de Uxó, en un duel intens de Tercera Federació grup VI.

Xavi Albert admet la mala entrada als partits tot i el triomf a Saragossa

L’entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, ha reconegut després de guanyar 82-97 a la pista del Casademont Zaragoza que a l’equip li costa iniciar els partits ben connectat. El tècnic ha destacat els ajustos en atac i defensa a la segona mitat i ha demanat paciència amb jugadors com Mo Gueye.

El tram final del Valencia Basket esclafa el Casademont Zaragoza i estrena el caseller en la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha capgirat el marcador al pavelló Príncipe Felipe amb un parcial demolidor de 15-31 en l’últim quart i ha estrenat el seu caseller de triomfs en la Lliga Endesa 2026-27 davant el Casademont Zaragoza.

Mor ofegada una parella jove en una platja amb forts corrents a Guardamar

Dos jóvens de 25 anys, de nacionalitat ucraïnesa i residents a Polònia, han mort ofegats a la platja natural dels Vivers de Guardamar del Segura, una zona amb forts corrents on este dissabte onejava bandera roja.

Cinc detinguts pels avalots després de la marxa per la vivenda a València, dilluns davant el jutge

Les cinc persones detingudes este dissabte a València pels avalots després de la manifestació pel dret a la vivenda passaran dilluns a disposició judicial. Els incidents han deixat nou agents ferits i llançaments de tanques, adoquins i artefactes pirotècnics contra la policia.

Un jove de 18 anys ferit amb arma blanca en un parc de València per robar-li el patinet

Un jove de 18 anys ha hagut de ser hospitalitzat després de rebre un tall de 20 centímetres al costat durant un robatori violent en un parc del districte de Jesús, a València.

Milers es manifesten a València per exigir trencar relacions amb Israel

Una manifestació ha recorregut el centre de València per reclamar un embargament integral d’armes i la ruptura de totes les relacions amb Israel, així com el final de la criminalització del moviment solidari amb Palestina.

La tortilla de La Teulada d’Elx, escollida millor d’Espanya per un sol vot

La chef Celia Clara Correia, del restaurant La Teulada d’Elx, ha guanyat el XIX Concurs d’Espanya de Tortilla de Creïlles en una final molt renyida, decidida per un únic vot. Altres tres establiments, entre ells Nou Pinet d’Alacant, s’han classificat directament per a l’edició de 2027.