Veneçuela tanca la frontera amb Colòmbia fins al dilluns davant d’una ‘conspiració’ internacional

Colòmbia confirma que la mesura afecta també a l’espai aeri i, per tant, implica la suspensió dels vols

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El governador de l’estat veneçolà de Táchira, Freddy Bernal, ha anunciat el tancament de la frontera amb Colòmbia fins a dilluns que ve, davant de la suposada “informació d’una conspiració internacional per a pertorbar la pau” que coincidiria amb l’arrencada del nou mandat presidencial a Veneçuela.

Bernal ha afirmat que la mesura respon a una “instrucció” del president Nicolás Maduro i estarà vigent durant quatre dies, a partir de les 5.00 (hora local) d’este divendres. El governador ha apel·lat a la “comprensió” de les persones que puguen veure’s afectades, en particular els qui creuen diàriament la frontera.

“Tinguen vostès la seguretat que tenim el control absolut de l’Estat i garantirem baix qualsevol circumstància la tranquil·litat i la pau de tot el poble de chirense”, ha emfatitzat Bernal, en un vídeo divulgat per la seua oficina en xarxes socials.

Migració Colòmbia ja havia avisat en un recent comunicat que veia “possible” un tancament de la frontera comuna de cara a la investidura presidencial organitzada per Maduro a Caracas este divendres i davant de la previsió que l’opositor Edmundo González poguera intentar també entrar a Veneçuela.

Segons el Ministeri d’Exteriors colombià, Bogotà va rebre el dijous la notificació del tancament “a través dels deguts canals diplomàtics”, si bé ha matisat que no es tracta només dels passos terrestres sinó que afecta també a l’espai aeri, la qual cosa implica la suspensió dels vols.

La Cancelleria ha explicat en el seu compte de la xarxa social X que es tracta d’una mesura “unilateral” derivada de “raons internes”, per la qual cosa del costat colombià les fronteres “romandran obertes”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Més calor i risc de tempestes en l’inici de maig en la Comunitat Valenciana

La primera setmana completa de maig arriba a la Comunitat Valenciana amb un notable repunt de les màximes, fins a 27 graus en el centre, i risc de ruixats tempestuosos a l'interior.

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.