Veneçuela tanca la frontera amb Colòmbia fins al dilluns davant d’una ‘conspiració’ internacional

Colòmbia confirma que la mesura afecta també a l’espai aeri i, per tant, implica la suspensió dels vols

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El governador de l’estat veneçolà de Táchira, Freddy Bernal, ha anunciat el tancament de la frontera amb Colòmbia fins a dilluns que ve, davant de la suposada «informació d’una conspiració internacional per a pertorbar la pau» que coincidiria amb l’arrencada del nou mandat presidencial a Veneçuela.

Bernal ha afirmat que la mesura respon a una «instrucció» del president Nicolás Maduro i estarà vigent durant quatre dies, a partir de les 5.00 (hora local) d’este divendres. El governador ha apel·lat a la «comprensió» de les persones que puguen veure’s afectades, en particular els qui creuen diàriament la frontera.

«Tinguen vostès la seguretat que tenim el control absolut de l’Estat i garantirem baix qualsevol circumstància la tranquil·litat i la pau de tot el poble de chirense», ha emfatitzat Bernal, en un vídeo divulgat per la seua oficina en xarxes socials.

Migració Colòmbia ja havia avisat en un recent comunicat que veia «possible» un tancament de la frontera comuna de cara a la investidura presidencial organitzada per Maduro a Caracas este divendres i davant de la previsió que l’opositor Edmundo González poguera intentar també entrar a Veneçuela.

Segons el Ministeri d’Exteriors colombià, Bogotà va rebre el dijous la notificació del tancament «a través dels deguts canals diplomàtics», si bé ha matisat que no es tracta només dels passos terrestres sinó que afecta també a l’espai aeri, la qual cosa implica la suspensió dels vols.

La Cancelleria ha explicat en el seu compte de la xarxa social X que es tracta d’una mesura «unilateral» derivada de «raons internes», per la qual cosa del costat colombià les fronteres «romandran obertes».

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.