Veneçuela tanca la frontera amb Colòmbia fins al dilluns davant d’una ‘conspiració’ internacional

Colòmbia confirma que la mesura afecta també a l’espai aeri i, per tant, implica la suspensió dels vols

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El governador de l’estat veneçolà de Táchira, Freddy Bernal, ha anunciat el tancament de la frontera amb Colòmbia fins a dilluns que ve, davant de la suposada “informació d’una conspiració internacional per a pertorbar la pau” que coincidiria amb l’arrencada del nou mandat presidencial a Veneçuela.

Bernal ha afirmat que la mesura respon a una “instrucció” del president Nicolás Maduro i estarà vigent durant quatre dies, a partir de les 5.00 (hora local) d’este divendres. El governador ha apel·lat a la “comprensió” de les persones que puguen veure’s afectades, en particular els qui creuen diàriament la frontera.

“Tinguen vostès la seguretat que tenim el control absolut de l’Estat i garantirem baix qualsevol circumstància la tranquil·litat i la pau de tot el poble de chirense”, ha emfatitzat Bernal, en un vídeo divulgat per la seua oficina en xarxes socials.

Migració Colòmbia ja havia avisat en un recent comunicat que veia “possible” un tancament de la frontera comuna de cara a la investidura presidencial organitzada per Maduro a Caracas este divendres i davant de la previsió que l’opositor Edmundo González poguera intentar també entrar a Veneçuela.

Segons el Ministeri d’Exteriors colombià, Bogotà va rebre el dijous la notificació del tancament “a través dels deguts canals diplomàtics”, si bé ha matisat que no es tracta només dels passos terrestres sinó que afecta també a l’espai aeri, la qual cosa implica la suspensió dels vols.

La Cancelleria ha explicat en el seu compte de la xarxa social X que es tracta d’una mesura “unilateral” derivada de “raons internes”, per la qual cosa del costat colombià les fronteres “romandran obertes”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.