Veneçuela tanca la frontera amb Colòmbia fins al dilluns davant d’una ‘conspiració’ internacional

Colòmbia confirma que la mesura afecta també a l’espai aeri i, per tant, implica la suspensió dels vols

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El governador de l’estat veneçolà de Táchira, Freddy Bernal, ha anunciat el tancament de la frontera amb Colòmbia fins a dilluns que ve, davant de la suposada «informació d’una conspiració internacional per a pertorbar la pau» que coincidiria amb l’arrencada del nou mandat presidencial a Veneçuela.

Bernal ha afirmat que la mesura respon a una «instrucció» del president Nicolás Maduro i estarà vigent durant quatre dies, a partir de les 5.00 (hora local) d’este divendres. El governador ha apel·lat a la «comprensió» de les persones que puguen veure’s afectades, en particular els qui creuen diàriament la frontera.

«Tinguen vostès la seguretat que tenim el control absolut de l’Estat i garantirem baix qualsevol circumstància la tranquil·litat i la pau de tot el poble de chirense», ha emfatitzat Bernal, en un vídeo divulgat per la seua oficina en xarxes socials.

Migració Colòmbia ja havia avisat en un recent comunicat que veia «possible» un tancament de la frontera comuna de cara a la investidura presidencial organitzada per Maduro a Caracas este divendres i davant de la previsió que l’opositor Edmundo González poguera intentar també entrar a Veneçuela.

Segons el Ministeri d’Exteriors colombià, Bogotà va rebre el dijous la notificació del tancament «a través dels deguts canals diplomàtics», si bé ha matisat que no es tracta només dels passos terrestres sinó que afecta també a l’espai aeri, la qual cosa implica la suspensió dels vols.

La Cancelleria ha explicat en el seu compte de la xarxa social X que es tracta d’una mesura «unilateral» derivada de «raons internes», per la qual cosa del costat colombià les fronteres «romandran obertes».

Últimes notícies

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.

Confinen Vilavella pel fum de l’incendi de La Vall d’Uixó i demanen quedar-se a casa

Emergències ha ordenat el confinament de Vilavella per l’incendi de vegetació de La Vall d’Uixó, que evoluciona de manera negativa i ha activat la situació 2 del Pla especial.

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.

Arnau Tenas reforça la porteria del Mallorca cedit pel Villarreal

El porter del Villarreal Arnau Tenas jugarà al RCD Mallorca cedit fins a final de temporada, amb l’ascens com a gran objectiu. El meta català arriba com a primera opció per reforçar una porteria amb dubtes.

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.

Lucas Marí torna al València Basket i s’incorpora al primer equip

El jove exterior de Godella, format en la pedrera taronja i amb una temporada a la NCAA, s’incorpora al primer equip del València Basket per al pròxim curs.