Les víctimes de l’incendi comencen a rebre les primeres ajudes d’emergència

Les víctimes de l’incendi de Campanar ha començat a rebre hui les primeres ajudes dipuestas per la Generalitat valenciana perquè puguen fer front a despeses de primera necessitat, que suposen entre 6.000 euros i 10.000 euros en funció dels membres de la unitat familiar.

Així, ho ha anunciat el president de la Generalitat, Carlos Mazón, en la seua intervenció en la sessió de control de Les Corts, que se centra en la resposta a les emergències i les ajudes pels incendis quan es compleix una setmana de la tragèdia, en la qual van morir deu persones.

En aquest sentit, ha avançat que hui de matí, “en temps rècord“, les primeres víctimes “s’han trobat ja en el seu compte corrent les primeres ajudes d’emergència urgent” i ha destacat “aquest eficiència” amb la qual seguiran treballant.

El Govern valencià va aprovar dilluns passat un primer paquet d’ajudes als afectats de l’incendi de Campanar per un valor total proper als quatre milions d’euros: 1,38 milions per a despeses de primera necessitat i altres 2,48 milions per a ajudes al lloguer.

Així mateix, hi haurà ajudes directes per a fer front a les despeses de lloguer d’habitatge oscil·laran entre els 1.000 euros i els 1.500 euros en el mes i per una durada màxima d’un any per a propietaris de l’habitatge afectat i de tres mesos per als inquilins, mentre que els qui vulguen adquirir un nou immoble tindran l’Impost de Transmissions Patrimonials al 0% i hi haurà una exempció definitiva de les dos últimes anualitats del cánon de sanejament, entre altres.

Últimes notícies

El jutge cita al excomisionado de la DANA com investigat per presumpta falsedat documental

El Jutjat d'Instrucció 4 de València cridarà a declarar com investigat el 22 de maig al excomisionado per a la DANA José María Ángel per la presumpta falsificació del títol amb el qual va promocionar com a funcionari.

Les XV Jornades de Còmic de València tornen a la Nau amb firmes, tallers i més de 70 expositors

Les XV Jornades de Còmic de València se celebren del 22 al 24 de maig en La Nau amb firmes d'autors, tallers infantils, jocs de taula i més de 70 estands.

L’Horta Sud impulsa una ruta en homenatge a les víctimes de la DANA i al voluntariat

La Mancomunitat de l'Horta Sud aprova un pla estratègic de turisme per als pròxims quatre anys que inclou una ruta en record de les víctimes de la DANA i del voluntariat i noves propostes de cicloturisme, cultura i gastronomia.

Intens incendi en una empresa de tractament d’ametles a Vall d’Alba

Un incendi industrial molt desenrotllat afecta a una empresa de tractament d'ametles en un polígon de La Vall d'Alba i genera una gran columna de fum, mobilitzant un ampli desplegament de bombers i mitjans d'emergències.

Desallotgen diverses empreses per un incendi en una nau industrial de Vall d’Alba sense ferits

Un incendi totalment desenrotllat en una nau de tractament d'ametles en un polígon de Vall d'Alba ha obligat a desallotjar de manera preventiva les empreses confrontants, sense causar ferits.

Pedro Martínez veu la sèrie al 50% i resta pes al factor pista davant el Panathinaikos

Pedro Martínez considera que el quint partit d'Eurolliga entre València Basket i Panathinaikos està totalment obert, reclama gestionar la pressió i demana ser fidel a l'estil de l'equip.

Els museus valencians celebren el seu dia amb horaris ampliats i activitats gratuïtes

Els principals museus valencians se sumen al Dia Internacional dels Museus amb horaris ampliats, entrada gratuïta i una programació especial que s'estendrà diversos dies.

El València Basket busca tancar en el Roig Arena una remuntada històrica cap a la seua primera Final a Quatre

El València Basket es juga en el Roig Arena el quint i decisiu partit d'habitacions d'Eurolliga davant el Panathinaikos, després d'igualar un 0-2 amb dos triomfs a Atenes. El bitllet suposaria la primera Final a Quatre de la seua història.