Les víctimes de l’incendi comencen a rebre les primeres ajudes d’emergència

Les víctimes de l’incendi de Campanar ha començat a rebre hui les primeres ajudes dipuestas per la Generalitat valenciana perquè puguen fer front a despeses de primera necessitat, que suposen entre 6.000 euros i 10.000 euros en funció dels membres de la unitat familiar.

Així, ho ha anunciat el president de la Generalitat, Carlos Mazón, en la seua intervenció en la sessió de control de Les Corts, que se centra en la resposta a les emergències i les ajudes pels incendis quan es compleix una setmana de la tragèdia, en la qual van morir deu persones.

En aquest sentit, ha avançat que hui de matí, “en temps rècord“, les primeres víctimes “s’han trobat ja en el seu compte corrent les primeres ajudes d’emergència urgent” i ha destacat “aquest eficiència” amb la qual seguiran treballant.

El Govern valencià va aprovar dilluns passat un primer paquet d’ajudes als afectats de l’incendi de Campanar per un valor total proper als quatre milions d’euros: 1,38 milions per a despeses de primera necessitat i altres 2,48 milions per a ajudes al lloguer.

Així mateix, hi haurà ajudes directes per a fer front a les despeses de lloguer d’habitatge oscil·laran entre els 1.000 euros i els 1.500 euros en el mes i per una durada màxima d’un any per a propietaris de l’habitatge afectat i de tres mesos per als inquilins, mentre que els qui vulguen adquirir un nou immoble tindran l’Impost de Transmissions Patrimonials al 0% i hi haurà una exempció definitiva de les dos últimes anualitats del cánon de sanejament, entre altres.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.

L’Elx arriba al dol davant l’Atlètic amb l’últim precedent a favor en el Martínez Valero

L'Elx afronta la visita de l'Atlètic de Madrid amb el precedent favorable de la seua victòria en la temporada 2022-23, que va trencar la ratxa blanc-i-vermella en el Martínez Valero i va equilibrar el balanç històric en Primera Divisió.

El València Basket vol prolongar a Girona la seua ratxa per a blindar la segona plaça

El València Basket visita la pista del Bàsquet Girona a la recerca de la seua quinta victòria consecutiva en la Lliga Endesa, clau per a mantindre la segona plaça davant la pressió de UCAM Murcia i Baskonia.

El València s’embossa a Son Moix: només dos triomfs en les seues últimes deu visites de lliga

El València afrontarà la seua pròxima visita a Son Moix amb un pobre balanç recent: només dos victòries en els seus últims deu partits de Lliga en el camp del Mallorca, amb sis derrotes i dos empats.