Les víctimes de l’incendi comencen a rebre les primeres ajudes d’emergència

Les víctimes de l’incendi de Campanar ha començat a rebre hui les primeres ajudes dipuestas per la Generalitat valenciana perquè puguen fer front a despeses de primera necessitat, que suposen entre 6.000 euros i 10.000 euros en funció dels membres de la unitat familiar.

Així, ho ha anunciat el president de la Generalitat, Carlos Mazón, en la seua intervenció en la sessió de control de Les Corts, que se centra en la resposta a les emergències i les ajudes pels incendis quan es compleix una setmana de la tragèdia, en la qual van morir deu persones.

En aquest sentit, ha avançat que hui de matí, “en temps rècord“, les primeres víctimes “s’han trobat ja en el seu compte corrent les primeres ajudes d’emergència urgent” i ha destacat “aquest eficiència” amb la qual seguiran treballant.

El Govern valencià va aprovar dilluns passat un primer paquet d’ajudes als afectats de l’incendi de Campanar per un valor total proper als quatre milions d’euros: 1,38 milions per a despeses de primera necessitat i altres 2,48 milions per a ajudes al lloguer.

Així mateix, hi haurà ajudes directes per a fer front a les despeses de lloguer d’habitatge oscil·laran entre els 1.000 euros i els 1.500 euros en el mes i per una durada màxima d’un any per a propietaris de l’habitatge afectat i de tres mesos per als inquilins, mentre que els qui vulguen adquirir un nou immoble tindran l’Impost de Transmissions Patrimonials al 0% i hi haurà una exempció definitiva de les dos últimes anualitats del cánon de sanejament, entre altres.

Últimes notícies

Neal Sako celebra una classificació històrica del València Basket per a la Final Four de l’Eurolliga

Neal Sako destaca el treball de tota la temporada i reconeix que, encara que la Final Four no era l'objectiu inicial, cada victòria va anar alimentant l'ambició del València Basket.

El Roig Arena es rendix al València Basket després d’aconseguir la seua primera Final Four de l’Eurolliga

El València Basket certifica la seua primera classificació per a una Final Four de l'Eurolliga davant el Panathinaikos, amb un Roig Arena ple i bolcat en la celebració.

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.