Les víctimes de l’incendi comencen a rebre les primeres ajudes d’emergència

Les víctimes de l’incendi de Campanar ha començat a rebre hui les primeres ajudes dipuestas per la Generalitat valenciana perquè puguen fer front a despeses de primera necessitat, que suposen entre 6.000 euros i 10.000 euros en funció dels membres de la unitat familiar.

Així, ho ha anunciat el president de la Generalitat, Carlos Mazón, en la seua intervenció en la sessió de control de Les Corts, que se centra en la resposta a les emergències i les ajudes pels incendis quan es compleix una setmana de la tragèdia, en la qual van morir deu persones.

En aquest sentit, ha avançat que hui de matí, “en temps rècord“, les primeres víctimes “s’han trobat ja en el seu compte corrent les primeres ajudes d’emergència urgent” i ha destacat “aquest eficiència” amb la qual seguiran treballant.

El Govern valencià va aprovar dilluns passat un primer paquet d’ajudes als afectats de l’incendi de Campanar per un valor total proper als quatre milions d’euros: 1,38 milions per a despeses de primera necessitat i altres 2,48 milions per a ajudes al lloguer.

Així mateix, hi haurà ajudes directes per a fer front a les despeses de lloguer d’habitatge oscil·laran entre els 1.000 euros i els 1.500 euros en el mes i per una durada màxima d’un any per a propietaris de l’habitatge afectat i de tres mesos per als inquilins, mentre que els qui vulguen adquirir un nou immoble tindran l’Impost de Transmissions Patrimonials al 0% i hi haurà una exempció definitiva de les dos últimes anualitats del cánon de sanejament, entre altres.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.