500 manifestants en solidaritat amb l’independentisme català en València

Imatge de la manifestació independentista de València del 20 d'octubre

Imatge de la manifestació independentista de València del 20 d’octubre | Agències

 

Una protesta en la plaça de l’Ajuntament de València ha reivindicat, durant la vesprada d’este diumenge, la «llibertat dels presos polítics» i ha condemnat la «repressió», segons paraules dels assistents, que s’aplica en Catalunya.

 

Els manifestants s’han congregat en el centre de la Ciutat de València a partir de les 19.00 hores d’este diumenge, en una mobilització impulsada per Esquerra Republicana del País Valencià, Esquerra Valenciana i Jovent Republicà al País Valencià. La convocatòria no s’havia comunicat a la Delegació del Govern, segons han informat fonts de la mateixa.

 

Les persones que s’han ajuntat en la zona han corejat consignes com ‘Esta sentència també és violència’ i ‘Solidaritat amb el poble català’, a banda de crits contra l’actuació policial d’esta setmana passada en Barcelona, arran del caos registrat en Catalunya.

 

 

 

Poc després de començada esta concentració, cap a les 20.00 hores, un grup aïllat de contramanifestants s’ha congregat davall del balcó de l’Ajuntament i ha desplegat banderes d’Espanya. Agents de la Policia Nacional han format un cordó policial entre els dos grups per a evitar incidents.

 

D’una part, els simpatitzants amb els líders independentistes han corejat missatges com ‘Amb eixa bandera farem una foguera’ i, per un l’altre, els contramanifestants han contestat ‘Som valencians, mai catalans’. Finalment, els contramanifestants s’han retirat. Posteriorment, la concentració ha derivat en una marxa que ha anat pel carrer de les Barques en direcció cap al carrer de Colom.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Quasi 400 alumnes estrenen el campus xinés de la UPV a Hangzhou

El campus internacional de la Universitat Politècnica de València a Hangzhou ha encetat el seu primer curs amb 383 estudiants i viurà la inauguració institucional el 19 de setembre.

El passeig de les Estreles de l’Alfàs es convertix en passarel·la amb el desfile ‘Sorolla, mar y luz’

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfile ‘Sorolla, mar y luz’ de la firma valenciana Cache Croche, dins del 38 Festival de Cine de l’Alfàs. La col·lecció de la dissenyadora Alba García ret homenatge a l’univers mediterrani de Joaquín Sorolla amb peces sostenibles pintades a mà.

València provarà en 2027 noves eines europees contra ciberatacs a servicis essencials

València acollirà en 2027 una prova pilot del projecte europeu GANNDALF que simularà un ciberatac al Centre Integral de Seguretat i Emergències per a testar noves eines de resposta. El programa, finançat al 100 % per la Unió Europea, inclou també accions de formació ciutadana en ciberseguretat.

Cau a València un grup que enviava 172 quilos de droga a mig món per missatgeria

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones a València acusades d’enviar, per paqueteria postal, més de 172 quilos de drogues a tot Espanya i a 45 països. Quatre han ingressat en presó provisional i s’ha desmantellat un laboratori a la Costera i la Canal de Navarrés.

Quatre detinguts en desmantellar una gran plantació de marihuana en una nau d’Elx

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una plantació interior de marihuana amb 255 plantes i ha detingut quatre persones relacionades també amb el tràfic de cocaïna i el frau elèctric.

La jutgessa de la DANA estudia huit possibles víctimes mortals més fins a arribar a 240

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha représ les declaracions de testimonis i valora sumar huit possibles víctimes mortals més, que elevarien el balanç a 240 morts segons els informes forenses.

Dissabte estable a la Comunitat amb fins a 30 graus a la costa

La Comunitat Valenciana viurà este dissabte una jornada d’oratge estable, amb cels poc nuvolosos i màximes de fins a 30 graus a la costa i descens lleu en l’interior de València.

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.