500 manifestants en solidaritat amb l’independentisme català en València

Imatge de la manifestació independentista de València del 20 d'octubre

Imatge de la manifestació independentista de València del 20 d’octubre | Agències

 

Una protesta en la plaça de l’Ajuntament de València ha reivindicat, durant la vesprada d’este diumenge, la «llibertat dels presos polítics» i ha condemnat la «repressió», segons paraules dels assistents, que s’aplica en Catalunya.

 

Els manifestants s’han congregat en el centre de la Ciutat de València a partir de les 19.00 hores d’este diumenge, en una mobilització impulsada per Esquerra Republicana del País Valencià, Esquerra Valenciana i Jovent Republicà al País Valencià. La convocatòria no s’havia comunicat a la Delegació del Govern, segons han informat fonts de la mateixa.

 

Les persones que s’han ajuntat en la zona han corejat consignes com ‘Esta sentència també és violència’ i ‘Solidaritat amb el poble català’, a banda de crits contra l’actuació policial d’esta setmana passada en Barcelona, arran del caos registrat en Catalunya.

 

 

 

Poc després de començada esta concentració, cap a les 20.00 hores, un grup aïllat de contramanifestants s’ha congregat davall del balcó de l’Ajuntament i ha desplegat banderes d’Espanya. Agents de la Policia Nacional han format un cordó policial entre els dos grups per a evitar incidents.

 

D’una part, els simpatitzants amb els líders independentistes han corejat missatges com ‘Amb eixa bandera farem una foguera’ i, per un l’altre, els contramanifestants han contestat ‘Som valencians, mai catalans’. Finalment, els contramanifestants s’han retirat. Posteriorment, la concentració ha derivat en una marxa que ha anat pel carrer de les Barques en direcció cap al carrer de Colom.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.