500 manifestants en solidaritat amb l’independentisme català en València

Imatge de la manifestació independentista de València del 20 d'octubre

Imatge de la manifestació independentista de València del 20 d’octubre | Agències

 

Una protesta en la plaça de l’Ajuntament de València ha reivindicat, durant la vesprada d’este diumenge, la «llibertat dels presos polítics» i ha condemnat la «repressió», segons paraules dels assistents, que s’aplica en Catalunya.

 

Els manifestants s’han congregat en el centre de la Ciutat de València a partir de les 19.00 hores d’este diumenge, en una mobilització impulsada per Esquerra Republicana del País Valencià, Esquerra Valenciana i Jovent Republicà al País Valencià. La convocatòria no s’havia comunicat a la Delegació del Govern, segons han informat fonts de la mateixa.

 

Les persones que s’han ajuntat en la zona han corejat consignes com ‘Esta sentència també és violència’ i ‘Solidaritat amb el poble català’, a banda de crits contra l’actuació policial d’esta setmana passada en Barcelona, arran del caos registrat en Catalunya.

 

 

 

Poc després de començada esta concentració, cap a les 20.00 hores, un grup aïllat de contramanifestants s’ha congregat davall del balcó de l’Ajuntament i ha desplegat banderes d’Espanya. Agents de la Policia Nacional han format un cordó policial entre els dos grups per a evitar incidents.

 

D’una part, els simpatitzants amb els líders independentistes han corejat missatges com ‘Amb eixa bandera farem una foguera’ i, per un l’altre, els contramanifestants han contestat ‘Som valencians, mai catalans’. Finalment, els contramanifestants s’han retirat. Posteriorment, la concentració ha derivat en una marxa que ha anat pel carrer de les Barques en direcció cap al carrer de Colom.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.

Ivace+i impulsa un projecte per a convertir residus ceràmics en nous paviments d’alt valor

La Conselleria d'Indústria finança a través de Ivace+i Innovació el projecte INVICTE, que transforma residus de rajoles ceràmiques en tintes i esmalts per a paviments d'alt desgast, reduint l'impacte ambiental del sector.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.

Esmorzaret, el receptari que reivindica l’esmorzar valencià a través de l’entrepà

El llibre Esmorzaret recopila 45 receptes d'entrepans i reivindica l'esmorzar valencià com a ritual propi, des del gasto inicial fins al cremaet final.

Mor una dona atropellada en la V-31 a l’altura de Beniparrell

Una dona de 49 anys ha mort després de ser atropellada en la V-31 a l'altura de Beniparrell. El succés va ocórrer de matinada i una altra persona va resultar il·lesa.

Més de 500 jóvens s’incorporen al camp valencià amb ajudes de la Generalitat

La Generalitat impulsa la incorporació de 548 jóvens i nous agricultors i ramaders al camp valencià amb una convocatòria rècord de més de 27 milions d'euros en ajudes.

La guerra d’arcabusseria posa fi als Moros i Cristians d’Alcoi

Les festes de Moros i Cristians d'Alcoi conclouen amb el Dia del Alardo, una intensa jornada de trets d'arcabusseria, ambaixades i l'Aparició de Sant Jordiet sobre el castell.