Vigilància Intensificada del Consorci de Bombers per a unes Pasqües Segures

Amb l’objectiu de minimitzar el risc d’incendis forestals durant les festes de Pasqua, el Consorci Provincial de Bombers de València ha activat un nou dispositiu especial de vigilància preventiva. Aquest dispositiu, que mobilitza un total de 300 efectius, es concentra en zones forestals i d’interfície amb alta afluència de visitants, així com en àrees recreatives i punts estratègics de vigilància.

El dispositiu inclou 28 brigades forestals (BRIFO) i unitats de comandament, amb aproximadament 152 persones treballant diàriament entre el dijous i el 28 d’abril. Cada dia, aquestes unitats realitzaran rutes de vigilància en zones amb elevada concurrència de persones.

A més, se sumen 148 efectius de 26 unitats de bombers forestals de la Generalitat a aquesta important tasca. Les BRIFO del Consorci, que habitualment es dediquen a la silvicultura preventiva, durant la Pasqua enfoquen els seus esforços en rutes de vigilància matutines i en la instauració de punts de vigilància durant les tardes.

El president del Consorci de Bombers, Avelino Mascarell, ha destacat que «la prevenció d’incendis és una prioritat per a l’administració al llarg de l’any, però durant aquestes dates intensifiquem la nostra atenció a qualsevol possible incident».

Mascarrell també ha avisat sobre l’augment de persones a les zones muntanyenques durant la Pasqua, advertint que «incrementa la possibilitat d’incendis», per la qual cosa és fonamental adoptar precaucions extremes. Així, fa una crida a la col·laboració de la ciutadania: «La nostra vigilància es complementa amb els ulls dels veïns i veïnes; instem a telefonar al 112 davant de qualsevol indici i a evitar accions perilloses com encendre barbacoes o llençar burilles».

ACTIVACIÓ DELS BOMBERS VOLUNTARIS

Paral·lelament, el Consorci ha activat una altra mesura important per a aquestes Pasqües: l’actuació dels parcs de bombers voluntaris durant el període del 17 al 21 i del 26 al 28 d’abril, que afegirà unes 124 persones més a l’operatiu diari de bombers professionals, operadors de comunicacions i personal de coordinació. Els parcs de bombers voluntaris es troben principalment a les zones d’interior, on hi ha més àrees forestals.

A més, s’ha posat en marxa una campanya de recomanacions per assegurar que els visitants gaudeixin de les activitats a l’aire lliure amb seguretat. «Tenim els millors recursos per a rescats de muntanya, però la nostra major satisfacció serà no haver d’utilitzar-los», ha assenyalat el diputat provincial de Medi Ambient.

Entre els consells destaca la importància de realitzar activitats adequades a les condicions físiques, portar equipament tècnic adequat, vestir roba apropiada i assegurar-se de portar suficient menjar i beguda per evitar problemes com la deshidratació.
Abans de sortir, és essencial consultar la previsió meteorològica i informar una persona de confiança sobre la ruta, cosa que, juntament amb les aplicacions de geolocalització, pot ajudar als serveis d’emergència en cas de contratemps.

Últimes notícies

Barcala assegura que només queden quatre flecos per a les llicències de les fogueres d’Alacant

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, garantix que les subvencions a les fogueres ja estan abonades, que les de les barraques es pagaran en els pròxims dies i que les llicències estan pràcticament resoltes, a l’espera de quatre detalls tècnics.

Barcala es ratifica i manté el silenci sobre el cas de Les Naus a la Platja de Sant Joan

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, reitera que no farà cap declaració sobre el cas de Les Naus, malgrat la comissió municipal i la investigació judicial per les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, i participa en l’homenatge a l’enginyer Florentino Regalado.

CSIF porta a Fiscalia les suposades coaccions als seus delegats en la negociació d’Educació

El sindicat CSIF ha presentat un escrit a Fiscalia i a Delegacio del Govern perque investiguen els intents de coaccio i intimidacio que, segons denuncia, van patir els seus delegats en la mesa de negociacio d’Educacio per la vaga indefinida del professorat no universitari.

El Ministeri envia a Alacant i a la Generalitat l’esborrany del conveni del Parc Central

El Ministeri de Transports ha remés a l’Ajuntament d’Alacant i a la Generalitat l’esborrany del conveni per al futur Parc Central, amb una inversió prevista de 347 milions d’euros, que ara analitzen els tècnics municipals.

Patricia, assassinada a Callosa de Segura, és la víctima 23 de violència masclista en 2026

Patricia, de 48 anys, ha sigut assassinada presumptament per la seua parella a Callosa de Segura i es convertix en la víctima número 23 de violència masclista en 2026 i la 1.364 des de 2003. Igualtat confirma el cas, trasllada el seu suport a l'entorn de la víctima i recorda els recursos d'atenció disponibles les 24 hores.

El Levante llançarà este dijous la campanya d’abonaments, que començarà el 8 de juny

El Levante presentarà este dijous la campanya d’abonaments per a la pròxima temporada, que arrancarà el 8 de juny i no admetrà noves altes, prioritzant la fidelització dels actuals abonats.

Parker avisa abans de la Copa: Huesca no té res a perdre i és la seua última bala

James Lewis Parker, lateral argentí del Horneo Alicante, advertix que l BM Huesca arriba als quarts de final de la Copa del Rei sense res a perdre després del descens i que per a molts jugadors el torneig és la seua última oportunitat. El jugador remarca el factor pista i anima l afició alacantina a omplir el pavelló.

Educació titlla d’irreal l’informe econòmic de la Plataforma de Docents en Lluita

La Conselleria d'Educació qualifica d'irreal i poc rigorós l'informe econòmic amb què la Plataforma de Docents en Lluita vol sustentar les seues demandes de reducció de ràtios, climatització de centres i més plantilla, i adverteix que barreja fons ja compromesos, ingressos puntuals i recursos inexistents.