Anuncios

Vigilància Intensificada del Consorci de Bombers per a unes Pasqües Segures

Amb l’objectiu de minimitzar el risc d’incendis forestals durant les festes de Pasqua, el Consorci Provincial de Bombers de València ha activat un nou dispositiu especial de vigilància preventiva. Aquest dispositiu, que mobilitza un total de 300 efectius, es concentra en zones forestals i d’interfície amb alta afluència de visitants, així com en àrees recreatives i punts estratègics de vigilància.

El dispositiu inclou 28 brigades forestals (BRIFO) i unitats de comandament, amb aproximadament 152 persones treballant diàriament entre el dijous i el 28 d’abril. Cada dia, aquestes unitats realitzaran rutes de vigilància en zones amb elevada concurrència de persones.

Anuncios

A més, se sumen 148 efectius de 26 unitats de bombers forestals de la Generalitat a aquesta important tasca. Les BRIFO del Consorci, que habitualment es dediquen a la silvicultura preventiva, durant la Pasqua enfoquen els seus esforços en rutes de vigilància matutines i en la instauració de punts de vigilància durant les tardes.

El president del Consorci de Bombers, Avelino Mascarell, ha destacat que “la prevenció d’incendis és una prioritat per a l’administració al llarg de l’any, però durant aquestes dates intensifiquem la nostra atenció a qualsevol possible incident”.

Mascarrell també ha avisat sobre l’augment de persones a les zones muntanyenques durant la Pasqua, advertint que “incrementa la possibilitat d’incendis”, per la qual cosa és fonamental adoptar precaucions extremes. Així, fa una crida a la col·laboració de la ciutadania: “La nostra vigilància es complementa amb els ulls dels veïns i veïnes; instem a telefonar al 112 davant de qualsevol indici i a evitar accions perilloses com encendre barbacoes o llençar burilles”.

ACTIVACIÓ DELS BOMBERS VOLUNTARIS

Paral·lelament, el Consorci ha activat una altra mesura important per a aquestes Pasqües: l’actuació dels parcs de bombers voluntaris durant el període del 17 al 21 i del 26 al 28 d’abril, que afegirà unes 124 persones més a l’operatiu diari de bombers professionals, operadors de comunicacions i personal de coordinació. Els parcs de bombers voluntaris es troben principalment a les zones d’interior, on hi ha més àrees forestals.

A més, s’ha posat en marxa una campanya de recomanacions per assegurar que els visitants gaudeixin de les activitats a l’aire lliure amb seguretat. “Tenim els millors recursos per a rescats de muntanya, però la nostra major satisfacció serà no haver d’utilitzar-los”, ha assenyalat el diputat provincial de Medi Ambient.

Entre els consells destaca la importància de realitzar activitats adequades a les condicions físiques, portar equipament tècnic adequat, vestir roba apropiada i assegurar-se de portar suficient menjar i beguda per evitar problemes com la deshidratació.
Abans de sortir, és essencial consultar la previsió meteorològica i informar una persona de confiança sobre la ruta, cosa que, juntament amb les aplicacions de geolocalització, pot ajudar als serveis d’emergència en cas de contratemps.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Uns 70 immigrants del centre de Guardamar es concentren per a exigir agilitzar la seua regularització

Al voltant de 70 immigrants del centre d'acolliment de Guardamar del Segura es van concentrar davant el recinte per a reclamar major rapidesa en la tramitació de la seua documentació legal a Espanya.

Tabilo lidera als favorits en una Copa Faulconbridge que puja a categoria ATP Challenger 175

La Copa Faulconbridge estrena categoria ATP Challenger 175 en el CT València amb Alejandro Tabilo com primer cap de sèrie i un quadre ple de figures i promeses.

Sarabia demana a l’Elx controlar les emocions davant un dol clau amb el Betis

Eder Sarabia reclama a l'Elx màxima calma i control emocional abans de visitar al Betis, un rival al qual considera un equipazo, en plena baralla per la permanència en LaLiga.

Dimitrievski mira al dol davant el Raig amb ganes de celebrar la salvació a Mestalla

Stole Dimitrievski destaca la importància del partit del dijous davant el Rayo Vallecano a Mestalla, on el València busca certificar la salvació i festejar-la amb la seua afició després del triomf en San Mames.

Arranca la vaga indefinida del professorat en tots els centres públics valencians

La vaga indefinida en l'educació pública valenciana comença amb 78.000 docents cridats a parar, servicis mínims polèmics i manifestacions en les principals ciutats.

Sis detinguts i sis plantacions de marihuana desmantellades a Alcoi, Cocentaina i l’Alqueria d’Asnar

Policia Nacional i Guàrdia Civil detenen a sis persones i desmantellen sis plantacions de marihuana a Alcoi, Cocentaina i l'Alqueria d'Asnar, després de 21 registres en tres mesos.

La Fiscalia demana 26 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment a les dos filles de la seua parella

Un home se senta en la banqueta acusada d'agredir sexualment durant anys a les dos filles de la seua llavors parella, de 9 i 11 anys, per a qui la Fiscalia reclama 26 anys de presó.

La forta olor de marihuana destapa una plantació amb 43 quilos de cabdells a Picassent

La Guàrdia Civil desmantella una plantació de marihuana en una urbanització de Picassent després de les queixes veïnals per la forta olor i localitza 43,60 quilos de cabdells i 160 esqueixos.
Anuncios