Vigilància Intensificada del Consorci de Bombers per a unes Pasqües Segures

Amb l’objectiu de minimitzar el risc d’incendis forestals durant les festes de Pasqua, el Consorci Provincial de Bombers de València ha activat un nou dispositiu especial de vigilància preventiva. Aquest dispositiu, que mobilitza un total de 300 efectius, es concentra en zones forestals i d’interfície amb alta afluència de visitants, així com en àrees recreatives i punts estratègics de vigilància.

El dispositiu inclou 28 brigades forestals (BRIFO) i unitats de comandament, amb aproximadament 152 persones treballant diàriament entre el dijous i el 28 d’abril. Cada dia, aquestes unitats realitzaran rutes de vigilància en zones amb elevada concurrència de persones.

A més, se sumen 148 efectius de 26 unitats de bombers forestals de la Generalitat a aquesta important tasca. Les BRIFO del Consorci, que habitualment es dediquen a la silvicultura preventiva, durant la Pasqua enfoquen els seus esforços en rutes de vigilància matutines i en la instauració de punts de vigilància durant les tardes.

El president del Consorci de Bombers, Avelino Mascarell, ha destacat que «la prevenció d’incendis és una prioritat per a l’administració al llarg de l’any, però durant aquestes dates intensifiquem la nostra atenció a qualsevol possible incident».

Mascarrell també ha avisat sobre l’augment de persones a les zones muntanyenques durant la Pasqua, advertint que «incrementa la possibilitat d’incendis», per la qual cosa és fonamental adoptar precaucions extremes. Així, fa una crida a la col·laboració de la ciutadania: «La nostra vigilància es complementa amb els ulls dels veïns i veïnes; instem a telefonar al 112 davant de qualsevol indici i a evitar accions perilloses com encendre barbacoes o llençar burilles».

ACTIVACIÓ DELS BOMBERS VOLUNTARIS

Paral·lelament, el Consorci ha activat una altra mesura important per a aquestes Pasqües: l’actuació dels parcs de bombers voluntaris durant el període del 17 al 21 i del 26 al 28 d’abril, que afegirà unes 124 persones més a l’operatiu diari de bombers professionals, operadors de comunicacions i personal de coordinació. Els parcs de bombers voluntaris es troben principalment a les zones d’interior, on hi ha més àrees forestals.

A més, s’ha posat en marxa una campanya de recomanacions per assegurar que els visitants gaudeixin de les activitats a l’aire lliure amb seguretat. «Tenim els millors recursos per a rescats de muntanya, però la nostra major satisfacció serà no haver d’utilitzar-los», ha assenyalat el diputat provincial de Medi Ambient.

Entre els consells destaca la importància de realitzar activitats adequades a les condicions físiques, portar equipament tècnic adequat, vestir roba apropiada i assegurar-se de portar suficient menjar i beguda per evitar problemes com la deshidratació.
Abans de sortir, és essencial consultar la previsió meteorològica i informar una persona de confiança sobre la ruta, cosa que, juntament amb les aplicacions de geolocalització, pot ajudar als serveis d’emergència en cas de contratemps.

Últimes notícies

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.