Vigilància Intensificada del Consorci de Bombers per a unes Pasqües Segures

Amb l’objectiu de minimitzar el risc d’incendis forestals durant les festes de Pasqua, el Consorci Provincial de Bombers de València ha activat un nou dispositiu especial de vigilància preventiva. Aquest dispositiu, que mobilitza un total de 300 efectius, es concentra en zones forestals i d’interfície amb alta afluència de visitants, així com en àrees recreatives i punts estratègics de vigilància.

El dispositiu inclou 28 brigades forestals (BRIFO) i unitats de comandament, amb aproximadament 152 persones treballant diàriament entre el dijous i el 28 d’abril. Cada dia, aquestes unitats realitzaran rutes de vigilància en zones amb elevada concurrència de persones.

A més, se sumen 148 efectius de 26 unitats de bombers forestals de la Generalitat a aquesta important tasca. Les BRIFO del Consorci, que habitualment es dediquen a la silvicultura preventiva, durant la Pasqua enfoquen els seus esforços en rutes de vigilància matutines i en la instauració de punts de vigilància durant les tardes.

El president del Consorci de Bombers, Avelino Mascarell, ha destacat que “la prevenció d’incendis és una prioritat per a l’administració al llarg de l’any, però durant aquestes dates intensifiquem la nostra atenció a qualsevol possible incident”.

Mascarrell també ha avisat sobre l’augment de persones a les zones muntanyenques durant la Pasqua, advertint que “incrementa la possibilitat d’incendis”, per la qual cosa és fonamental adoptar precaucions extremes. Així, fa una crida a la col·laboració de la ciutadania: “La nostra vigilància es complementa amb els ulls dels veïns i veïnes; instem a telefonar al 112 davant de qualsevol indici i a evitar accions perilloses com encendre barbacoes o llençar burilles”.

ACTIVACIÓ DELS BOMBERS VOLUNTARIS

Paral·lelament, el Consorci ha activat una altra mesura important per a aquestes Pasqües: l’actuació dels parcs de bombers voluntaris durant el període del 17 al 21 i del 26 al 28 d’abril, que afegirà unes 124 persones més a l’operatiu diari de bombers professionals, operadors de comunicacions i personal de coordinació. Els parcs de bombers voluntaris es troben principalment a les zones d’interior, on hi ha més àrees forestals.

A més, s’ha posat en marxa una campanya de recomanacions per assegurar que els visitants gaudeixin de les activitats a l’aire lliure amb seguretat. “Tenim els millors recursos per a rescats de muntanya, però la nostra major satisfacció serà no haver d’utilitzar-los”, ha assenyalat el diputat provincial de Medi Ambient.

Entre els consells destaca la importància de realitzar activitats adequades a les condicions físiques, portar equipament tècnic adequat, vestir roba apropiada i assegurar-se de portar suficient menjar i beguda per evitar problemes com la deshidratació.
Abans de sortir, és essencial consultar la previsió meteorològica i informar una persona de confiança sobre la ruta, cosa que, juntament amb les aplicacions de geolocalització, pot ajudar als serveis d’emergència en cas de contratemps.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat mobilitza 421 milions per a ajudar famílies i empreses davant la crisi per la guerra de l’Iran

El Consell pacta amb sindicats i patronal 27 mesures que inclouen ajudes a hipoteques, lloguer, transport, autònoms i finançament bonificat

Juan Roig confia en medalles del Projecte FER a Los Angeles 2028

Juan Roig destaca la cultura de l'esforç del Projecte FER i expressa la seua confiança que diversos dels esportistes becats aconseguisquen medalla en els Jocs Olímpics de Los Angeles 2028.

Projecte FER 2026 presenta el seu programa de beques amb 140 esportistes sota el lema Basat en somni reals

El Projecte FER 2026 llança la seua catorzena edició amb 140 esportistes becats i l'objectiu a mitjà termini dels Jocs Olímpics de Los Angeles 2028, reforçant a més l'impacte de la marató i mitja marató com a eixos de mecenatge esportiu.

CCOO reclama a la Generalitat aplicar enguany la jornada de 35 hores al personal públic

CCOO PV reclama a la Generalitat Valenciana que pose en marxa este mateix any la jornada de 35 hores setmanals per a tot el seu personal públic, tal com arreplega l'acord de legislatura de 2024.

El València Basket busca apurar les seues opcions de ser segon davant un IDK obligat a guanyar

El València Basket visita a un IDK Euskotren que es juga continuar viu en la lluita pel play off, mentres les valencianes apuren les seues opcions d'arrabassar la segona plaça al Spar Girona.

Cambra València anticipa una desacceleració econòmica per l’impacte de la guerra a l’Iran

Cambra València preveu que l'economia de la Comunitat cresca entre un 2 i un 2,5% enguany, per davall del 3% estimat inicialment, a causa de l'encariment energètic i a la incertesa generada per la guerra a l'Iran.

Pérez Llorca nega cap retall al jutjat de la dana i el PSPV l’acusa d’afeblir la investigació

El president defensa que Catarroja manté tots els mitjans sol·licitats, mentre Diana Morant reclama restituir de manera immediata els recursos del jutjat

Mazón recorre el veto a personar-se en la causa de la DANA per la seriosa indefensió que denúncia

La defensa de Carlos Mazón ha recorregut davant l'Audiència Provincial de València la decisió de la jutgessa de Catarroja que li impedix personar-se en la causa per la DANA, en considerar que li provoca una seriosa indefensió processal.