Vigilància Intensificada del Consorci de Bombers per a unes Pasqües Segures

Amb l’objectiu de minimitzar el risc d’incendis forestals durant les festes de Pasqua, el Consorci Provincial de Bombers de València ha activat un nou dispositiu especial de vigilància preventiva. Aquest dispositiu, que mobilitza un total de 300 efectius, es concentra en zones forestals i d’interfície amb alta afluència de visitants, així com en àrees recreatives i punts estratègics de vigilància.

El dispositiu inclou 28 brigades forestals (BRIFO) i unitats de comandament, amb aproximadament 152 persones treballant diàriament entre el dijous i el 28 d’abril. Cada dia, aquestes unitats realitzaran rutes de vigilància en zones amb elevada concurrència de persones.

A més, se sumen 148 efectius de 26 unitats de bombers forestals de la Generalitat a aquesta important tasca. Les BRIFO del Consorci, que habitualment es dediquen a la silvicultura preventiva, durant la Pasqua enfoquen els seus esforços en rutes de vigilància matutines i en la instauració de punts de vigilància durant les tardes.

El president del Consorci de Bombers, Avelino Mascarell, ha destacat que «la prevenció d’incendis és una prioritat per a l’administració al llarg de l’any, però durant aquestes dates intensifiquem la nostra atenció a qualsevol possible incident».

Mascarrell també ha avisat sobre l’augment de persones a les zones muntanyenques durant la Pasqua, advertint que «incrementa la possibilitat d’incendis», per la qual cosa és fonamental adoptar precaucions extremes. Així, fa una crida a la col·laboració de la ciutadania: «La nostra vigilància es complementa amb els ulls dels veïns i veïnes; instem a telefonar al 112 davant de qualsevol indici i a evitar accions perilloses com encendre barbacoes o llençar burilles».

ACTIVACIÓ DELS BOMBERS VOLUNTARIS

Paral·lelament, el Consorci ha activat una altra mesura important per a aquestes Pasqües: l’actuació dels parcs de bombers voluntaris durant el període del 17 al 21 i del 26 al 28 d’abril, que afegirà unes 124 persones més a l’operatiu diari de bombers professionals, operadors de comunicacions i personal de coordinació. Els parcs de bombers voluntaris es troben principalment a les zones d’interior, on hi ha més àrees forestals.

A més, s’ha posat en marxa una campanya de recomanacions per assegurar que els visitants gaudeixin de les activitats a l’aire lliure amb seguretat. «Tenim els millors recursos per a rescats de muntanya, però la nostra major satisfacció serà no haver d’utilitzar-los», ha assenyalat el diputat provincial de Medi Ambient.

Entre els consells destaca la importància de realitzar activitats adequades a les condicions físiques, portar equipament tècnic adequat, vestir roba apropiada i assegurar-se de portar suficient menjar i beguda per evitar problemes com la deshidratació.
Abans de sortir, és essencial consultar la previsió meteorològica i informar una persona de confiança sobre la ruta, cosa que, juntament amb les aplicacions de geolocalització, pot ajudar als serveis d’emergència en cas de contratemps.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.