Què succeirà si no hem acceptat les condicions d’ús de WhatsApp?

Demà dissabte es compleix el termini perquè els seus clients accepten els nous termes i condicions d’ús que proposa la companyia, els mateixos que van causar una onada de crítiques contra la plataforma al començament d’enguany. La polèmica té a veure amb la privacitat: donar el vistiplau a estos nous termes suposa acceptar que l’aplicació compartisca determinades dades amb Facebook, la signa matriu del servei de missatgeria. I que al seu torn Facebook puga fer negoci amb ells.

La companyia ha assegurat que les noves condicions no tindran efectes pràctics en la privacitat dels residents en un país membre de la Unió Europea, perquè el Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) impedeix que es compartisquen les dades amb Facebook.

Però, així i tot, els qui no accepten la nova actualització, encara que es troben a la UE, començaran a partir de demà a tindre un servei limitat. Per exemple, no podran accedir a la seua llista de xats en obrir l’aplicació. Podran, això sí, respondre de moment a les telefonades i videotelefonades i llegir notificacions per a llegir o respondre missatges. I si tenen activades les notificacions, podran tocar-les per a llegir o respondre missatges, així com per a retornar telefonades i videotelefonades perdudes, assenyala l’empresa.

No obstant això, passades unes setmanes “de funcionalitat limitada”, la situació de l’usuari que no haja acceptat es complicarà. “No podrà rebre telefonades, ni notificacions entrants i WhatsApp deixarà d’enviar missatges i trucades al seu telèfon”, explica la companyia. Arribat un moment, i després de rebre notificacions cada vegada més insistents perquè prenguen una decisió, els usuaris hauran d’acceptar les noves condicions o no podran utilitzar WhatsApp “en absolut”.

A més, si un usuari no usa la plataforma durant més de 120 dies, el compte serà eliminat “a fi de mantindre la seguretat, limitar la retenció de dades i protegir la privacitat dels usuaris”.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.

Del somni a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez cap al Real Madrid tanca una segona etapa al Valencia Basket marcada, com la primera, per l’eufòria inicial, els títols i una ruptura controvertida amb el club i l’afició.

De la il·lusió a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al València Basket

El València Basket ha confirmat l’eixida de Pedro Martínez cap al Real Madrid, un adeu que tanca el seu segon cicle al club, marcat de nou per l’èxit esportiu i una marxa polèmica.