Què succeirà si no hem acceptat les condicions d’ús de WhatsApp?

Demà dissabte es compleix el termini perquè els seus clients accepten els nous termes i condicions d’ús que proposa la companyia, els mateixos que van causar una onada de crítiques contra la plataforma al començament d’enguany. La polèmica té a veure amb la privacitat: donar el vistiplau a estos nous termes suposa acceptar que l’aplicació compartisca determinades dades amb Facebook, la signa matriu del servei de missatgeria. I que al seu torn Facebook puga fer negoci amb ells.

La companyia ha assegurat que les noves condicions no tindran efectes pràctics en la privacitat dels residents en un país membre de la Unió Europea, perquè el Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) impedeix que es compartisquen les dades amb Facebook.

Però, així i tot, els qui no accepten la nova actualització, encara que es troben a la UE, començaran a partir de demà a tindre un servei limitat. Per exemple, no podran accedir a la seua llista de xats en obrir l’aplicació. Podran, això sí, respondre de moment a les telefonades i videotelefonades i llegir notificacions per a llegir o respondre missatges. I si tenen activades les notificacions, podran tocar-les per a llegir o respondre missatges, així com per a retornar telefonades i videotelefonades perdudes, assenyala l’empresa.

No obstant això, passades unes setmanes “de funcionalitat limitada”, la situació de l’usuari que no haja acceptat es complicarà. “No podrà rebre telefonades, ni notificacions entrants i WhatsApp deixarà d’enviar missatges i trucades al seu telèfon”, explica la companyia. Arribat un moment, i després de rebre notificacions cada vegada més insistents perquè prenguen una decisió, els usuaris hauran d’acceptar les noves condicions o no podran utilitzar WhatsApp “en absolut”.

A més, si un usuari no usa la plataforma durant més de 120 dies, el compte serà eliminat “a fi de mantindre la seguretat, limitar la retenció de dades i protegir la privacitat dels usuaris”.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.