Què succeirà si no hem acceptat les condicions d’ús de WhatsApp?

Demà dissabte es compleix el termini perquè els seus clients accepten els nous termes i condicions d’ús que proposa la companyia, els mateixos que van causar una onada de crítiques contra la plataforma al començament d’enguany. La polèmica té a veure amb la privacitat: donar el vistiplau a estos nous termes suposa acceptar que l’aplicació compartisca determinades dades amb Facebook, la signa matriu del servei de missatgeria. I que al seu torn Facebook puga fer negoci amb ells.

La companyia ha assegurat que les noves condicions no tindran efectes pràctics en la privacitat dels residents en un país membre de la Unió Europea, perquè el Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) impedeix que es compartisquen les dades amb Facebook.

Però, així i tot, els qui no accepten la nova actualització, encara que es troben a la UE, començaran a partir de demà a tindre un servei limitat. Per exemple, no podran accedir a la seua llista de xats en obrir l’aplicació. Podran, això sí, respondre de moment a les telefonades i videotelefonades i llegir notificacions per a llegir o respondre missatges. I si tenen activades les notificacions, podran tocar-les per a llegir o respondre missatges, així com per a retornar telefonades i videotelefonades perdudes, assenyala l’empresa.

No obstant això, passades unes setmanes “de funcionalitat limitada”, la situació de l’usuari que no haja acceptat es complicarà. “No podrà rebre telefonades, ni notificacions entrants i WhatsApp deixarà d’enviar missatges i trucades al seu telèfon”, explica la companyia. Arribat un moment, i després de rebre notificacions cada vegada més insistents perquè prenguen una decisió, els usuaris hauran d’acceptar les noves condicions o no podran utilitzar WhatsApp “en absolut”.

A més, si un usuari no usa la plataforma durant més de 120 dies, el compte serà eliminat “a fi de mantindre la seguretat, limitar la retenció de dades i protegir la privacitat dels usuaris”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.