Què succeirà si no hem acceptat les condicions d’ús de WhatsApp?

Demà dissabte es compleix el termini perquè els seus clients accepten els nous termes i condicions d’ús que proposa la companyia, els mateixos que van causar una onada de crítiques contra la plataforma al començament d’enguany. La polèmica té a veure amb la privacitat: donar el vistiplau a estos nous termes suposa acceptar que l’aplicació compartisca determinades dades amb Facebook, la signa matriu del servei de missatgeria. I que al seu torn Facebook puga fer negoci amb ells.

La companyia ha assegurat que les noves condicions no tindran efectes pràctics en la privacitat dels residents en un país membre de la Unió Europea, perquè el Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) impedeix que es compartisquen les dades amb Facebook.

Però, així i tot, els qui no accepten la nova actualització, encara que es troben a la UE, començaran a partir de demà a tindre un servei limitat. Per exemple, no podran accedir a la seua llista de xats en obrir l’aplicació. Podran, això sí, respondre de moment a les telefonades i videotelefonades i llegir notificacions per a llegir o respondre missatges. I si tenen activades les notificacions, podran tocar-les per a llegir o respondre missatges, així com per a retornar telefonades i videotelefonades perdudes, assenyala l’empresa.

No obstant això, passades unes setmanes “de funcionalitat limitada”, la situació de l’usuari que no haja acceptat es complicarà. “No podrà rebre telefonades, ni notificacions entrants i WhatsApp deixarà d’enviar missatges i trucades al seu telèfon”, explica la companyia. Arribat un moment, i després de rebre notificacions cada vegada més insistents perquè prenguen una decisió, els usuaris hauran d’acceptar les noves condicions o no podran utilitzar WhatsApp “en absolut”.

A més, si un usuari no usa la plataforma durant més de 120 dies, el compte serà eliminat “a fi de mantindre la seguretat, limitar la retenció de dades i protegir la privacitat dels usuaris”.

Últimes notícies

Mor una dona i tres persones ferides en un xoc a la N-332 entre Benissa i Dénia

Una dona ha mort i tres persones més han resultat ferides en un accident de trànsit a la N-332 entre Benissa i Dénia, en què s’han vist implicats dos turismes. El sinistre s’ha comunicat a les 11.50 hores i els servicis d’emergència continuen treballant en la zona.

Decàleg de València per a vore l’eclipsi solar amb seguretat des de casa o la platja

L’Ajuntament de València ha difós un decàleg per a seguir l’eclipsi solar del dimecres 12 d’agost amb màxima seguretat, prioritzant la visió des de casa i regulant l’accés a la Malva-rosa.

Dues hores clau a Tírig per a atacar el foc amb mitjans aeris

Els equips de bombers intensifiquen les tasques a Tírig, on el foc és més complex, aprofitant dues hores decisives per als mitjans aeris. El temporal elèctric d’ahir ha provocat quatre incendis a la província de Castelló.

La Generalitat impulsa amb el port de Castelló la salvació d’una planta única al litoral valencià

La Generalitat i l’Autoritat Portuària de Castelló han intensificat els treballs de restauració ambiental per a protegir la planta autòctona Medicago citrina, l’única espècie valenciana en la llista ‘Top 50’ de la UICN i catalogada en perill d’extinció a Espanya.

La Comunitat Valenciana afronta un agost quasi ple en hotels, apartaments i càmpings

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a agost un 83,9 % d’ocupació hotelera mitjana, amb xifres encara més altes en apartaments i càmpings i un clar lideratge de la província d’Alacant.

El CEAM detalla com la vegetació ha alimentat l’incendi de la Vall d’Uixó

Un informe del CEAM conclou que la ràpida dessecació de la vegetació entre abril i juliol ha incrementat la virulència de l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha cremat quasi 9.600 hectàrees, moltes dins de la Serra d’Espadà.

El PPCV reclama a Sánchez que pague el deute de dependència amb la Comunitat

El PPCV ha exigit al Govern de Pedro Sánchez que abone més de 4.000 milions d’euros que, segons el partit, deu a la Comunitat Valenciana en matèria de dependència, i que complisca el compromís de finançar el 50% del sistema.

El PSPV reclama reforçar ja els bombers forestals a Castelló per la seua seguretat

El PSPV-PSOE exigix a la Generalitat que reforçe de manera immediata les unitats de bombers forestals i millore les seues condicions de seguretat, després de la denúncia d’un bomber que ha afrontat quasi a soles l’incendi de Tírig.
FILMOTECA D'ESTIU