El Bisbe de Solsona renúncia a la seua diòcesi per amor a una escriptora

 

Xavier Novell sorprenia la comunitat eclesiàstica el passat 23 d’agost en anunciar el seu renunciar al càrrec de bisbe de Solsona, un agradable municipi de la província de Lleida. Ho feia per motius “estrictament personals” dels quals no va proporcionar més detalls.

Abans del seu anunci, Novell ja era un conegut religiós, mediàtic per les seues declaracions polèmiques que incloïen tesis homòfobes, una fèrria oposició al preservatiu i també un clar suport a l’independentisme català.

A penes dos setmanes més tard de l’anunci, ja sabem que Novell – que es va convertir amb només 41 anys en el bisbe més jove d’Espanya – ha renunciat com a bisbe de Solsona per una relació sentimental que manté amb una dona, psicòloga, escriptora de novel·la eròtica i amb suposades connotacions satàniques en una de les seues novel·les: L’infern de la luxúria de Gabriel.

Natural de Manresa, divorciada i amb dos fills, així és la dona amb la qual l’exbisbe vol compartir ara la seua vida. “M’he enamorat i vull fer les coses bé”, expressa el català en declaracions revelades pel portal ‘Religión Digital’.

Novell, que ha deixat l’Església per a gaudir d’una cosa tan senzilla com són les relacions socials, continuarà sent bisbe emèrit de Solsona, però s’enfronta a un procés llarg i tediós que requereix un elaborat estudi abans que obtinga una resposta a la dispensa de la promesa de celibat i d’obediència. Així, tornaria a tindre la condició de laic sense eixir de l’Església.

 

Comunicat Església Catalana

 

La diòcesi de Solsona ha anunciat en un comunicat que “la Santa Seu ha fet pública l’acceptació simpliciter per part del Sant Pare de la renúncia al govern pastoral de la diòcesi de Solsona que el nostre Bisbe, S.E. Mons. Xavier Novell Gomà, ha lliurement presentat per raons estrictament personals, en conformitat a quant es contempla en el cànon 401.2 del Codi de Dret Canònic”.

En la mateixa nota, replicada per la Conferència Episcopal Espanyola, s’ha anunciat que el Papa ha nomenat a Romà Casanova, bisbe de Vic, com a Administrador Apostòlic de Solsona durant la seu vacant.

Novell ha provocat polèmiques pel seu suport al dret a decidir i les seues crítiques a l’avortament i l’homosexualitat

El papa Benedicto XVI va nomenar a Xavier Novell en 2010. En la Conferència Episcopal Espanyola era membre de la Comissió Episcopal de Pastoral Social i Promoció Humana i en la Conferència Tarragonina, president de la Comissió interdiocesana d’Apostolat Seglar.

 

El seu magisteri ha estat embolicat de sonades polèmiques

 

 

El setembre del 2013 va recomanar als seus rectors no participar en el repic de campanes per a anunciar la Diada Nacional i la Via Catalana, en una diòcesi de marcat perfil nacionalista entre els seus rectors i fidels.

Però un any després va sorprendre amb una defensa del dret a decidir dels catalans i va convidar als fidels a participar en la consulta per la independència.

Davant les eleccions al Parlament del 2015 va arribar pràcticament a demanar el vot a les formacions.

 

 

Esta notícia ha revolucionat les xarxes socials
 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.

Dituro reclama a l’Elx màxima concentració per a rebre a l’Atlètic

Matías Dituro insistix que l'Elx ha de concentrar tota l'energia en el dol davant l'Atlètic de Madrid i valora l'impacte anímic de la recent victòria enfront del València.