11.1 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

El Bisbe de Solsona renúncia a la seua diòcesi per amor a una escriptora

 

Xavier Novell sorprenia la comunitat eclesiàstica el passat 23 d’agost en anunciar el seu renunciar al càrrec de bisbe de Solsona, un agradable municipi de la província de Lleida. Ho feia per motius “estrictament personals” dels quals no va proporcionar més detalls.

Abans del seu anunci, Novell ja era un conegut religiós, mediàtic per les seues declaracions polèmiques que incloïen tesis homòfobes, una fèrria oposició al preservatiu i també un clar suport a l’independentisme català.

A penes dos setmanes més tard de l’anunci, ja sabem que Novell – que es va convertir amb només 41 anys en el bisbe més jove d’Espanya – ha renunciat com a bisbe de Solsona per una relació sentimental que manté amb una dona, psicòloga, escriptora de novel·la eròtica i amb suposades connotacions satàniques en una de les seues novel·les: L’infern de la luxúria de Gabriel.

Natural de Manresa, divorciada i amb dos fills, així és la dona amb la qual l’exbisbe vol compartir ara la seua vida. “M’he enamorat i vull fer les coses bé”, expressa el català en declaracions revelades pel portal ‘Religión Digital’.

Novell, que ha deixat l’Església per a gaudir d’una cosa tan senzilla com són les relacions socials, continuarà sent bisbe emèrit de Solsona, però s’enfronta a un procés llarg i tediós que requereix un elaborat estudi abans que obtinga una resposta a la dispensa de la promesa de celibat i d’obediència. Així, tornaria a tindre la condició de laic sense eixir de l’Església.

 

Comunicat Església Catalana

 

La diòcesi de Solsona ha anunciat en un comunicat que “la Santa Seu ha fet pública l’acceptació simpliciter per part del Sant Pare de la renúncia al govern pastoral de la diòcesi de Solsona que el nostre Bisbe, S.E. Mons. Xavier Novell Gomà, ha lliurement presentat per raons estrictament personals, en conformitat a quant es contempla en el cànon 401.2 del Codi de Dret Canònic”.

En la mateixa nota, replicada per la Conferència Episcopal Espanyola, s’ha anunciat que el Papa ha nomenat a Romà Casanova, bisbe de Vic, com a Administrador Apostòlic de Solsona durant la seu vacant.

Novell ha provocat polèmiques pel seu suport al dret a decidir i les seues crítiques a l’avortament i l’homosexualitat

El papa Benedicto XVI va nomenar a Xavier Novell en 2010. En la Conferència Episcopal Espanyola era membre de la Comissió Episcopal de Pastoral Social i Promoció Humana i en la Conferència Tarragonina, president de la Comissió interdiocesana d’Apostolat Seglar.

 

El seu magisteri ha estat embolicat de sonades polèmiques

 

 

El setembre del 2013 va recomanar als seus rectors no participar en el repic de campanes per a anunciar la Diada Nacional i la Via Catalana, en una diòcesi de marcat perfil nacionalista entre els seus rectors i fidels.

Però un any després va sorprendre amb una defensa del dret a decidir dels catalans i va convidar als fidels a participar en la consulta per la independència.

Davant les eleccions al Parlament del 2015 va arribar pràcticament a demanar el vot a les formacions.

 

 

Esta notícia ha revolucionat les xarxes socials
 

 

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.