El Bisbe de Solsona renúncia a la seua diòcesi per amor a una escriptora

 

Xavier Novell sorprenia la comunitat eclesiàstica el passat 23 d’agost en anunciar el seu renunciar al càrrec de bisbe de Solsona, un agradable municipi de la província de Lleida. Ho feia per motius “estrictament personals” dels quals no va proporcionar més detalls.

Abans del seu anunci, Novell ja era un conegut religiós, mediàtic per les seues declaracions polèmiques que incloïen tesis homòfobes, una fèrria oposició al preservatiu i també un clar suport a l’independentisme català.

A penes dos setmanes més tard de l’anunci, ja sabem que Novell – que es va convertir amb només 41 anys en el bisbe més jove d’Espanya – ha renunciat com a bisbe de Solsona per una relació sentimental que manté amb una dona, psicòloga, escriptora de novel·la eròtica i amb suposades connotacions satàniques en una de les seues novel·les: L’infern de la luxúria de Gabriel.

Natural de Manresa, divorciada i amb dos fills, així és la dona amb la qual l’exbisbe vol compartir ara la seua vida. “M’he enamorat i vull fer les coses bé”, expressa el català en declaracions revelades pel portal ‘Religión Digital’.

Novell, que ha deixat l’Església per a gaudir d’una cosa tan senzilla com són les relacions socials, continuarà sent bisbe emèrit de Solsona, però s’enfronta a un procés llarg i tediós que requereix un elaborat estudi abans que obtinga una resposta a la dispensa de la promesa de celibat i d’obediència. Així, tornaria a tindre la condició de laic sense eixir de l’Església.

 

Comunicat Església Catalana

 

La diòcesi de Solsona ha anunciat en un comunicat que “la Santa Seu ha fet pública l’acceptació simpliciter per part del Sant Pare de la renúncia al govern pastoral de la diòcesi de Solsona que el nostre Bisbe, S.E. Mons. Xavier Novell Gomà, ha lliurement presentat per raons estrictament personals, en conformitat a quant es contempla en el cànon 401.2 del Codi de Dret Canònic”.

En la mateixa nota, replicada per la Conferència Episcopal Espanyola, s’ha anunciat que el Papa ha nomenat a Romà Casanova, bisbe de Vic, com a Administrador Apostòlic de Solsona durant la seu vacant.

Novell ha provocat polèmiques pel seu suport al dret a decidir i les seues crítiques a l’avortament i l’homosexualitat

El papa Benedicto XVI va nomenar a Xavier Novell en 2010. En la Conferència Episcopal Espanyola era membre de la Comissió Episcopal de Pastoral Social i Promoció Humana i en la Conferència Tarragonina, president de la Comissió interdiocesana d’Apostolat Seglar.

 

El seu magisteri ha estat embolicat de sonades polèmiques

 

 

El setembre del 2013 va recomanar als seus rectors no participar en el repic de campanes per a anunciar la Diada Nacional i la Via Catalana, en una diòcesi de marcat perfil nacionalista entre els seus rectors i fidels.

Però un any després va sorprendre amb una defensa del dret a decidir dels catalans i va convidar als fidels a participar en la consulta per la independència.

Davant les eleccions al Parlament del 2015 va arribar pràcticament a demanar el vot a les formacions.

 

 

Esta notícia ha revolucionat les xarxes socials
 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Els bombers intenten frenar l’avanç de l’incendi industrial en un desballestament d’Onda

Els bombers de la Diputació de Castelló treballen des de la vesprada del diumenge per a contindre l'incendi declarat en una campa exterior de l'empresa de desballestament Reciplasa a Onda, que ha obligat a desallotjaments preventius pel fum.

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.