El Bisbe de Solsona renúncia a la seua diòcesi per amor a una escriptora

 

Xavier Novell sorprenia la comunitat eclesiàstica el passat 23 d’agost en anunciar el seu renunciar al càrrec de bisbe de Solsona, un agradable municipi de la província de Lleida. Ho feia per motius “estrictament personals” dels quals no va proporcionar més detalls.

Abans del seu anunci, Novell ja era un conegut religiós, mediàtic per les seues declaracions polèmiques que incloïen tesis homòfobes, una fèrria oposició al preservatiu i també un clar suport a l’independentisme català.

A penes dos setmanes més tard de l’anunci, ja sabem que Novell – que es va convertir amb només 41 anys en el bisbe més jove d’Espanya – ha renunciat com a bisbe de Solsona per una relació sentimental que manté amb una dona, psicòloga, escriptora de novel·la eròtica i amb suposades connotacions satàniques en una de les seues novel·les: L’infern de la luxúria de Gabriel.

Natural de Manresa, divorciada i amb dos fills, així és la dona amb la qual l’exbisbe vol compartir ara la seua vida. “M’he enamorat i vull fer les coses bé”, expressa el català en declaracions revelades pel portal ‘Religión Digital’.

Novell, que ha deixat l’Església per a gaudir d’una cosa tan senzilla com són les relacions socials, continuarà sent bisbe emèrit de Solsona, però s’enfronta a un procés llarg i tediós que requereix un elaborat estudi abans que obtinga una resposta a la dispensa de la promesa de celibat i d’obediència. Així, tornaria a tindre la condició de laic sense eixir de l’Església.

 

Comunicat Església Catalana

 

La diòcesi de Solsona ha anunciat en un comunicat que “la Santa Seu ha fet pública l’acceptació simpliciter per part del Sant Pare de la renúncia al govern pastoral de la diòcesi de Solsona que el nostre Bisbe, S.E. Mons. Xavier Novell Gomà, ha lliurement presentat per raons estrictament personals, en conformitat a quant es contempla en el cànon 401.2 del Codi de Dret Canònic”.

En la mateixa nota, replicada per la Conferència Episcopal Espanyola, s’ha anunciat que el Papa ha nomenat a Romà Casanova, bisbe de Vic, com a Administrador Apostòlic de Solsona durant la seu vacant.

Novell ha provocat polèmiques pel seu suport al dret a decidir i les seues crítiques a l’avortament i l’homosexualitat

El papa Benedicto XVI va nomenar a Xavier Novell en 2010. En la Conferència Episcopal Espanyola era membre de la Comissió Episcopal de Pastoral Social i Promoció Humana i en la Conferència Tarragonina, president de la Comissió interdiocesana d’Apostolat Seglar.

 

El seu magisteri ha estat embolicat de sonades polèmiques

 

 

El setembre del 2013 va recomanar als seus rectors no participar en el repic de campanes per a anunciar la Diada Nacional i la Via Catalana, en una diòcesi de marcat perfil nacionalista entre els seus rectors i fidels.

Però un any després va sorprendre amb una defensa del dret a decidir dels catalans i va convidar als fidels a participar en la consulta per la independència.

Davant les eleccions al Parlament del 2015 va arribar pràcticament a demanar el vot a les formacions.

 

 

Esta notícia ha revolucionat les xarxes socials
 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.

WOW 29 ja supera les 12.000 entrades i vol fer història de les MMA a València

WOW 29 supera les 12.000 entrades al Roig Arena i aspira a convertir-se en l’esdeveniment de MMA més gran celebrat a Espanya.

Unai Núñez serà baixa en el Valencia CF per al partit contra l’Elx

Unai Núñez no arriba al duel entre l’Elx i el Valencia CF per unes molèsties del últim partit i es confirma com a baixa per a dissabte.

Les VTC reclamen seguretat jurídica per a operar en serveis urbans a la Comunitat Valenciana

Les patronals de les VTC demanen un nou decret amb seguretat jurídica que garantisca els serveis urbans a la Comunitat Valenciana.

CaixaBank destina prop de 250.000 euros a Save the Children per a famílies afectades per la dana de València

CaixaBank donarà prop de 250.000 euros a Save the Children per a ajudar famílies i infància afectades per la dana de València.