El Bisbe de Solsona renúncia a la seua diòcesi per amor a una escriptora

 

Xavier Novell sorprenia la comunitat eclesiàstica el passat 23 d’agost en anunciar el seu renunciar al càrrec de bisbe de Solsona, un agradable municipi de la província de Lleida. Ho feia per motius «estrictament personals» dels quals no va proporcionar més detalls.

Abans del seu anunci, Novell ja era un conegut religiós, mediàtic per les seues declaracions polèmiques que incloïen tesis homòfobes, una fèrria oposició al preservatiu i també un clar suport a l’independentisme català.

A penes dos setmanes més tard de l’anunci, ja sabem que Novell – que es va convertir amb només 41 anys en el bisbe més jove d’Espanya – ha renunciat com a bisbe de Solsona per una relació sentimental que manté amb una dona, psicòloga, escriptora de novel·la eròtica i amb suposades connotacions satàniques en una de les seues novel·les: L’infern de la luxúria de Gabriel.

Natural de Manresa, divorciada i amb dos fills, així és la dona amb la qual l’exbisbe vol compartir ara la seua vida. «M’he enamorat i vull fer les coses bé», expressa el català en declaracions revelades pel portal ‘Religión Digital’.

Novell, que ha deixat l’Església per a gaudir d’una cosa tan senzilla com són les relacions socials, continuarà sent bisbe emèrit de Solsona, però s’enfronta a un procés llarg i tediós que requereix un elaborat estudi abans que obtinga una resposta a la dispensa de la promesa de celibat i d’obediència. Així, tornaria a tindre la condició de laic sense eixir de l’Església.

 

Comunicat Església Catalana

 

La diòcesi de Solsona ha anunciat en un comunicat que “la Santa Seu ha fet pública l’acceptació simpliciter per part del Sant Pare de la renúncia al govern pastoral de la diòcesi de Solsona que el nostre Bisbe, S.E. Mons. Xavier Novell Gomà, ha lliurement presentat per raons estrictament personals, en conformitat a quant es contempla en el cànon 401.2 del Codi de Dret Canònic”.

En la mateixa nota, replicada per la Conferència Episcopal Espanyola, s’ha anunciat que el Papa ha nomenat a Romà Casanova, bisbe de Vic, com a Administrador Apostòlic de Solsona durant la seu vacant.

Novell ha provocat polèmiques pel seu suport al dret a decidir i les seues crítiques a l’avortament i l’homosexualitat

El papa Benedicto XVI va nomenar a Xavier Novell en 2010. En la Conferència Episcopal Espanyola era membre de la Comissió Episcopal de Pastoral Social i Promoció Humana i en la Conferència Tarragonina, president de la Comissió interdiocesana d’Apostolat Seglar.

 

El seu magisteri ha estat embolicat de sonades polèmiques

 

 

El setembre del 2013 va recomanar als seus rectors no participar en el repic de campanes per a anunciar la Diada Nacional i la Via Catalana, en una diòcesi de marcat perfil nacionalista entre els seus rectors i fidels.

Però un any després va sorprendre amb una defensa del dret a decidir dels catalans i va convidar als fidels a participar en la consulta per la independència.

Davant les eleccions al Parlament del 2015 va arribar pràcticament a demanar el vot a les formacions.

 

 

Esta notícia ha revolucionat les xarxes socials
 

 

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.