11.6 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Caiguda mundial de Whatsapp, Facebook i Instagram: no permet usar les apps

 

 

 

Whatsapp, Facebook i Instagram ha patit un problema generalitzat a nivell mundial este dilluns 4 d’octubre i de moment no permet realitzar cap enviament de text ni imatge a través de Whatsapp ni actualització del perfil en la resta d’aplicacions.
 

El passat 22 de juliol, una fallada en els serveis de la companyia estatunidenca de serveis en el núvol Akamai va provocar interrupcions en el servei de companyies com Airbnb, plataformes de videojocs com Playstation Network o Steam, aerolínies com a Delta Air Lines, cadenes de distribució com Costco Wholesale, serveis financers com American Express, a més de nombrosos bancs com a BBVA, o mitjans de comunicació com EL PAÍS, entre altres.

Més aparatós va ser la fallada global en la xarxa de distribució de continguts Fastly que el 8 de juny va deixar fora de joc a milers de pàgines de tot el món. Llocs com els d’Amazon, EL PAÍS, The New York Times, Twitch, Financial Times o Reddit van patir problemes i en alguns casos van romandre inaccessibles per als seus usuaris durant quasi una hora.

L’endemà, Fastly va explicar que l’acció innocent d’un client va activar un error de programari que romania ocult en un programa informàtic i va causar la caiguda generalitzada.

Estos incidents ―com la caiguda dels serveis de Google el desembre passat― han posat en evidència la vulnerabilitat de les connexions digitals i la feblesa del sistema sobre el qual s’assentisca el funcionament de la xarxa en un moment en el qual empreses i usuaris depenen més que mai d’elles pel teletreball.

Últimes notícies

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un ciutadà espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar. L'esposa i una altra filla van ser rescatades, al costat de quatre tripulants i un guia.