Els dentistes avisen de la fabricació d’esta perillosa pasta de dents

Davant l’avanç de desinformació arran de l’erupció del volcà Cumbre Vieja de la Palma, durant els últims dies s’ha expandit el rumor que és possible elaborar pasta dentifrícia amb cendra.

El Consell General de Dentistes ha eixit al pas d’esta informació per a assenyalar que esta pràctica, en ser abrasiva, danya l’esmalt dental.

«Igual que el carbó activat, la cendra volcànica té una gran capacitat abrasiva, el seu efecte en les dents és similar al de passar-se una escata», assenyalen els dentistes en un comunicat publicat a través de Twitter.

 

En desgastar l’esmalt natural -expliquen- es produeixen diversos efectes: queda a la vista la dentina, el color de la qual és més groguenc que l’esmalt; augmenta la sensibilitat dental, ja que la polpa dentària (nervi de la dent) estarà més desprotegida; així mateix, les genives també poden quedar danyades.

El suposat efecte blanquejant

 

Així i tot, sota la promesa de blanquejar les dents, algunes pastes dentifrícies contenen una quantitat ínfima de minerals volcànics, cosa que no significa que siga un material imprescindible, ni que produïsca l’efecte blanquejant desitjat.

El Consell General de Dentistes insisteix també en el risc que suposa elaborar pasta de dents casolanes, per exemple, amb argila blanca provinent de cendra volcànica, i altres elements. «Encara que determinats agents naturals posseeixen propietats inqüestionables, no s’ha de promoure el seu ús si manca d’avals científics que demostren la seua eficàcia i seguretat», expliquen.

Cal tindre en compte que totes les pastes dentifrícies comercialitzades passen per múltiples controls de qualitat, entre altres, referent a la seua capacitat abrasiva a través d’escales estandarditzades (Abrasivitat de Dentina Relativa o RDA).

Els experts apunten que hi ha risc en l’elaboració de pasta de dents casolanes, per exemple, amb argila blanca provinent de cendra volcànica, i altres elements.

Últimes notícies

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.

Els hidroavions salven la mítica ermita de Santa Bàrbera d’Onda del foc

Els mitjans aeris d’extinció han aconseguit salvar in extremis l’ermita de Santa Bàrbera d’Onda, envoltada per les flames de l’incendi iniciat fa cinc dies a Vall d'Uixó, que ja ha cremat 9.300 hectàrees.
FILMOTECA D'ESTIU