Els dentistes avisen de la fabricació d’esta perillosa pasta de dents

Davant l’avanç de desinformació arran de l’erupció del volcà Cumbre Vieja de la Palma, durant els últims dies s’ha expandit el rumor que és possible elaborar pasta dentifrícia amb cendra.

El Consell General de Dentistes ha eixit al pas d’esta informació per a assenyalar que esta pràctica, en ser abrasiva, danya l’esmalt dental.

«Igual que el carbó activat, la cendra volcànica té una gran capacitat abrasiva, el seu efecte en les dents és similar al de passar-se una escata», assenyalen els dentistes en un comunicat publicat a través de Twitter.

 

En desgastar l’esmalt natural -expliquen- es produeixen diversos efectes: queda a la vista la dentina, el color de la qual és més groguenc que l’esmalt; augmenta la sensibilitat dental, ja que la polpa dentària (nervi de la dent) estarà més desprotegida; així mateix, les genives també poden quedar danyades.

El suposat efecte blanquejant

 

Així i tot, sota la promesa de blanquejar les dents, algunes pastes dentifrícies contenen una quantitat ínfima de minerals volcànics, cosa que no significa que siga un material imprescindible, ni que produïsca l’efecte blanquejant desitjat.

El Consell General de Dentistes insisteix també en el risc que suposa elaborar pasta de dents casolanes, per exemple, amb argila blanca provinent de cendra volcànica, i altres elements. «Encara que determinats agents naturals posseeixen propietats inqüestionables, no s’ha de promoure el seu ús si manca d’avals científics que demostren la seua eficàcia i seguretat», expliquen.

Cal tindre en compte que totes les pastes dentifrícies comercialitzades passen per múltiples controls de qualitat, entre altres, referent a la seua capacitat abrasiva a través d’escales estandarditzades (Abrasivitat de Dentina Relativa o RDA).

Els experts apunten que hi ha risc en l’elaboració de pasta de dents casolanes, per exemple, amb argila blanca provinent de cendra volcànica, i altres elements.

Últimes notícies

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.

Obrin un expedient per pseudoteràpies de conversió a persones LGTBIQ+ a la Comunitat Valenciana

Igualtat ha obert un expedient sancionador per pràctiques de pseudoteràpies de conversió contra persones LGTBIQ+, després de denúncies que inclouen casos de la Comunitat Valenciana.

22 anys de presó per agredir sexualment durant una dècada les seues dos fillastres menors a Altea

Un home de 46 anys ha sigut condemnat per l'Audiència d'Alacant a 22 anys de presó per haver agredit sexualment de manera continuada les seues dos fillastres, que tenien 11 i 9 anys quan van començar els fets a Altea.

Feijóo es reunirà amb militants del PP en un dinar este dissabte a Sueca

Alberto Núñez Feijóo presidirà este dissabte un dinar amb militants del PP a Sueca, organitzat pel president provincial Vicent Mompó, després de la junta directiva del partit a València.

Més policia este estiu a les zones turístiques i platges de València

La Policia Nacional reforçarà entre l’1 de juliol i el 31 d’agost la presència d’agents a les platges i principals punts turístics de València, així com en estacions, aeroport, port i estació d’autobusos.

El nou decret del taxi i les VTC genera rebuig però el Consell defensa que prima l’interés general

El vicepresident segon Vicente Martínez Mus admet el malestar del taxi i les VTC amb el nou decret autonòmic però assegura que la norma prioritza l’interés general i la millora del servici públic.

Martínez Mus atribuïx a l’interés polític la petició del PSPV perquè declare per la DANA

El vicepresident tercer Vicente Martínez Mus assegura que la petició del PSPV perquè declare al jutjat de Catarroja pel dia de la DANA respon a un interés polític i defensa que el xat del Consell no aporta dades noves. El dirigent sosté que el Consell va actuar segons la informació disponible en cada moment i nega un suposat apagó informatiu.

Reclamen més seguretat de la Guàrdia Civil al jutjat de la DANA de Catarroja

La Presidència del Tribunal d'Instància de Catarroja ha demanat a la Guàrdia Civil més mesures de seguretat al jutjat que investiga la gestió de la DANA, després d'una concentració de protesta que va obligar a suspendre una testifical.