12.5 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Els dentistes avisen de la fabricació d’esta perillosa pasta de dents

Davant l’avanç de desinformació arran de l’erupció del volcà Cumbre Vieja de la Palma, durant els últims dies s’ha expandit el rumor que és possible elaborar pasta dentifrícia amb cendra.

El Consell General de Dentistes ha eixit al pas d’esta informació per a assenyalar que esta pràctica, en ser abrasiva, danya l’esmalt dental.

“Igual que el carbó activat, la cendra volcànica té una gran capacitat abrasiva, el seu efecte en les dents és similar al de passar-se una escata”, assenyalen els dentistes en un comunicat publicat a través de Twitter.

 

En desgastar l’esmalt natural -expliquen- es produeixen diversos efectes: queda a la vista la dentina, el color de la qual és més groguenc que l’esmalt; augmenta la sensibilitat dental, ja que la polpa dentària (nervi de la dent) estarà més desprotegida; així mateix, les genives també poden quedar danyades.

El suposat efecte blanquejant

 

Així i tot, sota la promesa de blanquejar les dents, algunes pastes dentifrícies contenen una quantitat ínfima de minerals volcànics, cosa que no significa que siga un material imprescindible, ni que produïsca l’efecte blanquejant desitjat.

El Consell General de Dentistes insisteix també en el risc que suposa elaborar pasta de dents casolanes, per exemple, amb argila blanca provinent de cendra volcànica, i altres elements. “Encara que determinats agents naturals posseeixen propietats inqüestionables, no s’ha de promoure el seu ús si manca d’avals científics que demostren la seua eficàcia i seguretat”, expliquen.

Cal tindre en compte que totes les pastes dentifrícies comercialitzades passen per múltiples controls de qualitat, entre altres, referent a la seua capacitat abrasiva a través d’escales estandarditzades (Abrasivitat de Dentina Relativa o RDA).

Els experts apunten que hi ha risc en l’elaboració de pasta de dents casolanes, per exemple, amb argila blanca provinent de cendra volcànica, i altres elements.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.