Els dentistes avisen de la fabricació d’esta perillosa pasta de dents

Davant l’avanç de desinformació arran de l’erupció del volcà Cumbre Vieja de la Palma, durant els últims dies s’ha expandit el rumor que és possible elaborar pasta dentifrícia amb cendra.

El Consell General de Dentistes ha eixit al pas d’esta informació per a assenyalar que esta pràctica, en ser abrasiva, danya l’esmalt dental.

“Igual que el carbó activat, la cendra volcànica té una gran capacitat abrasiva, el seu efecte en les dents és similar al de passar-se una escata”, assenyalen els dentistes en un comunicat publicat a través de Twitter.

 

En desgastar l’esmalt natural -expliquen- es produeixen diversos efectes: queda a la vista la dentina, el color de la qual és més groguenc que l’esmalt; augmenta la sensibilitat dental, ja que la polpa dentària (nervi de la dent) estarà més desprotegida; així mateix, les genives també poden quedar danyades.

El suposat efecte blanquejant

 

Així i tot, sota la promesa de blanquejar les dents, algunes pastes dentifrícies contenen una quantitat ínfima de minerals volcànics, cosa que no significa que siga un material imprescindible, ni que produïsca l’efecte blanquejant desitjat.

El Consell General de Dentistes insisteix també en el risc que suposa elaborar pasta de dents casolanes, per exemple, amb argila blanca provinent de cendra volcànica, i altres elements. “Encara que determinats agents naturals posseeixen propietats inqüestionables, no s’ha de promoure el seu ús si manca d’avals científics que demostren la seua eficàcia i seguretat”, expliquen.

Cal tindre en compte que totes les pastes dentifrícies comercialitzades passen per múltiples controls de qualitat, entre altres, referent a la seua capacitat abrasiva a través d’escales estandarditzades (Abrasivitat de Dentina Relativa o RDA).

Els experts apunten que hi ha risc en l’elaboració de pasta de dents casolanes, per exemple, amb argila blanca provinent de cendra volcànica, i altres elements.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.