14.1 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Els dentistes avisen de la fabricació d’esta perillosa pasta de dents

Davant l’avanç de desinformació arran de l’erupció del volcà Cumbre Vieja de la Palma, durant els últims dies s’ha expandit el rumor que és possible elaborar pasta dentifrícia amb cendra.

El Consell General de Dentistes ha eixit al pas d’esta informació per a assenyalar que esta pràctica, en ser abrasiva, danya l’esmalt dental.

“Igual que el carbó activat, la cendra volcànica té una gran capacitat abrasiva, el seu efecte en les dents és similar al de passar-se una escata”, assenyalen els dentistes en un comunicat publicat a través de Twitter.

 

En desgastar l’esmalt natural -expliquen- es produeixen diversos efectes: queda a la vista la dentina, el color de la qual és més groguenc que l’esmalt; augmenta la sensibilitat dental, ja que la polpa dentària (nervi de la dent) estarà més desprotegida; així mateix, les genives també poden quedar danyades.

El suposat efecte blanquejant

 

Així i tot, sota la promesa de blanquejar les dents, algunes pastes dentifrícies contenen una quantitat ínfima de minerals volcànics, cosa que no significa que siga un material imprescindible, ni que produïsca l’efecte blanquejant desitjat.

El Consell General de Dentistes insisteix també en el risc que suposa elaborar pasta de dents casolanes, per exemple, amb argila blanca provinent de cendra volcànica, i altres elements. “Encara que determinats agents naturals posseeixen propietats inqüestionables, no s’ha de promoure el seu ús si manca d’avals científics que demostren la seua eficàcia i seguretat”, expliquen.

Cal tindre en compte que totes les pastes dentifrícies comercialitzades passen per múltiples controls de qualitat, entre altres, referent a la seua capacitat abrasiva a través d’escales estandarditzades (Abrasivitat de Dentina Relativa o RDA).

Els experts apunten que hi ha risc en l’elaboració de pasta de dents casolanes, per exemple, amb argila blanca provinent de cendra volcànica, i altres elements.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.