Un ginecòleg diagnostica l’homosexualitat com a malaltia a una jove de 19 anys

 

El Col·lectiu Galactyco ha volgut denunciar el tracte rebut per una jove de 19 anys després d’assistir al ginecòleg de l’hospital públic Reina Sofia, dependent del Servei Murcià de Salut, el passat 4 d’octubre.

 

La jove va acudir a la seua cita ginecològica de rutina i després de ser atesa no podia creure el que estava escrit en l’informe: “Malaltia actual: Homosexual”, així ho havia escrit el doctor que li acabava d’atendre.

«L’Hospital Reina Sofia de Múrcia es lamenta profundament de l’error comés a l’hora de recollir les dades informàtiques en l’informe mèdic per part del ginecòleg que va atendre esta pacient», ha explicat el centre sanitari.
Després de conéixer els fets, s’han iniciat els tràmits per a rectificar la història clínica, que este dijous s’entregarà a la jove, a qui també se li han demanat disculpes, segons fonts de l’hospital.

La mare de l’afectada, en declaracions a eldiario.es, ha mostrat la seua indignació pel tracte que ha rebut la seua filla i podrà una queixa formal davant el Servei Murcià de Salut (SMS) contra el doctor que va atendre la jove.

 

Col·lectiu GALACTYCO se suma a la denúncia formal

 

En rebre el diagnòstic, la pacient va acudir al col·lectiu Galactyco, que va enviar sengles escrits a la conselleria i al Servei murcià de Salut exigint la rectificació i les disculpes de manera immediata.

A la denúncia també se sumarà el col·lectiu de Gais, Lesbianes, Bisexuals i Trans de Cartagena i Comarca, exigint-los una rectificació “i disculpes de manera immediata a la pacient, així com l’aplicació de la Llei 8/2016 de 27 de maig, que en matèria sanitària, compromet al Govern de Múrcia a garantir un tracte respectuós cap a les persones LGTBI i al fet que els professionals sanitaris actuen amb una formació i informació adequada sobre homosexualitat, bisexualitat, transsexualitat i intersexualitat”

Més casos d’homofòbia

 

Pel que sembla i segons destaca l’associació, no es tracta d’un cas aïllat, sinó que “són ja nombrosos els casos de tracte vexatori que arriben a la nostra Associació per orientació sexual o de gènere, i considerem alarmant, inacceptable i intolerable que en data de hui els professionals dels quals depén un tractament adequat de la nostra salut ignoren les realitats de les persones LGTBI”

Esta associació recorda que des de l’any 1990 va ser retirada per l’OMS l’homosexualitat de la llista de malalties mentals, i, no obstant això, 31 anys després, s’ha donat este cas a Múrcia.

La denúncia del col·lectiu subratlla «la ignorància manifesta amb tints LGTBfòbics que suposa relacionar orientació sexual amb malaltia«.

El secretari regional d’Organització de Podemos a la Regió de Múrcia, Ángel Luis Hernández, ha dit este dimecres que “no hi ha excusa possible que justifique una cosa així”.

 

Últimes notícies

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.