Un menor escanyat en un col·legit pel repte viral de “mataleón”

El repte viral del “mataleón” o “joc de la mort” és un repte viral que es difon a través de xarxes socials com TikTok i que consisteix a realitzar una clau d’arts marcials, en concret de jujitsu, que es basa a agarrar a algú per l’esquena i escanyar-lo fins a deixar-li sense oxigen i quedar inconscient. Una pràctica molt perillosa que ha portat a un menor a l’hospital després que tant ell com el seu company la dugueren a terme al pati del col·legi.

El menor va caure desplomat després de perdre el coneixement al pati després que un altre company li estrenyera amb força el coll, amb el consentiment previ de la víctima. Després de desplomar-se, va haver de ser evacuat per una ambulància a l’Hospital Doctor Peset de València.

Encara que en aquest cas finalment no va caldre lamentar mals majors i el menor va recuperar el coneixement fins i tot abans que arribaren els serveis mèdics, la direcció del centre escolar adverteix dels perills d’aquesta pràctica en la qual els alumnes poden arribar a matar a algú sense tindre cap intenció.

Pel que sembla, el menor es troba bé i l’endemà va tornar al centre educatiu, igual que el company que li va escanyar, qui va explicar que va realitzar aquesta acció a manera de broma, i sense cap intenció de danyar al seu company.

Els fets van ocórrer entorn de les onze del matí del passat dimecres 18 de maig en un col·legi públic d’educació infantil, primària i secundària del districte de Patraix. L’avís del 112 va entrar inicialment com un alumne que s’havia desmaiat durant l’esbarjo i que a causa de la caiguda s’havia fet un tall en el front.

Fins al lloc va acudir una ambulància del Suport Vital Bàsic en informar el centre que el menor havia recuperat ja el coneixement, no sent necessària la intervenció d’un SAMU. Una vegada allí, testimonis de l’ocorregut van indicar que es tractava d’un repte viral que havien vist en xarxes socials, concretament en Tik Tok, pel qual un xiquet agafa a un altre per l’esquena, i li estreny amb els braços el coll fins a deixar-li sense oxigen en el cervell, provocant la pèrdua de coneixement.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.