15 C
València
Dissabte, 18 octubre, 2025

Un menor escanyat en un col·legit pel repte viral de “mataleón”

El repte viral del “mataleón” o “joc de la mort” és un repte viral que es difon a través de xarxes socials com TikTok i que consisteix a realitzar una clau d’arts marcials, en concret de jujitsu, que es basa a agarrar a algú per l’esquena i escanyar-lo fins a deixar-li sense oxigen i quedar inconscient. Una pràctica molt perillosa que ha portat a un menor a l’hospital després que tant ell com el seu company la dugueren a terme al pati del col·legi.

El menor va caure desplomat després de perdre el coneixement al pati després que un altre company li estrenyera amb força el coll, amb el consentiment previ de la víctima. Després de desplomar-se, va haver de ser evacuat per una ambulància a l’Hospital Doctor Peset de València.

Encara que en aquest cas finalment no va caldre lamentar mals majors i el menor va recuperar el coneixement fins i tot abans que arribaren els serveis mèdics, la direcció del centre escolar adverteix dels perills d’aquesta pràctica en la qual els alumnes poden arribar a matar a algú sense tindre cap intenció.

Pel que sembla, el menor es troba bé i l’endemà va tornar al centre educatiu, igual que el company que li va escanyar, qui va explicar que va realitzar aquesta acció a manera de broma, i sense cap intenció de danyar al seu company.

Els fets van ocórrer entorn de les onze del matí del passat dimecres 18 de maig en un col·legi públic d’educació infantil, primària i secundària del districte de Patraix. L’avís del 112 va entrar inicialment com un alumne que s’havia desmaiat durant l’esbarjo i que a causa de la caiguda s’havia fet un tall en el front.

Fins al lloc va acudir una ambulància del Suport Vital Bàsic en informar el centre que el menor havia recuperat ja el coneixement, no sent necessària la intervenció d’un SAMU. Una vegada allí, testimonis de l’ocorregut van indicar que es tractava d’un repte viral que havien vist en xarxes socials, concretament en Tik Tok, pel qual un xiquet agafa a un altre per l’esquena, i li estreny amb els braços el coll fins a deixar-li sense oxigen en el cervell, provocant la pèrdua de coneixement.

Últimes notícies

Una altra mala primera part llastra al València: 90-84 a Mònaco

El València va encadenar la seua tercera derrota en l'Eurolliga en perdre 90-84 en la pista del Mònaco. Un 30-15 en el segon quart va marcar el xoc malgrat la reacció.

Que el valencià vixca en tots els llocs

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre la polèmica que ha generat el lema de la Generalitat València per al 9 d'Octubre i si és correcte o no

Josep Planells guanya el Premi Reina Sofia de Composició per ‘Metalepsis’

Josep Planells Schiaffino s'imposa en la XLII edició amb 'Metalepsis', que s'estrena en el Teatre Monumental amb l'Orquestra RTVE. El guardó, dotat amb 100.000 euros, reforça una trajectòria lligada a bandes i conservatoris.

El funeral d’Estat per les víctimes de la DANA serà el 29 a les 18 hores a València

L'homenatge d'Estat per les víctimes de la DANA se celebrarà el dimecres 29 d'octubre a les 18 hores en el Museu Príncep Felip de València. Es recordarà a 237 morts i assistiran autoritats i famílies amb invitació personal.

Troben un cadàver a la platja del Dosser de Cullera sense signes de violència

Un cos sense identificar ha sigut localitzat a la platja del Dosser, a Cullera, sense signes externs de violència i sense indicis que procedisca d'una pastera. És la segona troballa en una setmana; la Guàrdia Civil investiga.

Rescaten a un home de 67 anys després de diversos dies ferit i inconscient a la seua casa de València

Policia Local i Bombers van localitzar al veí en el bany de la seua vivenda, inconscient i amb signes de colp, després de l'avís d'una familiar. Va ser estabilitzat i traslladat a l'Hospital General.

València aprovarà este mes l’ordenança de la Zona de Baixes Emissions, en vigor l’1 de desembre de 2025

L'Ajuntament donarà llum verda en comissió i en ple el 28 d'octubre a l'ordenança de la ZBE. Entrarà en vigor l'1 de desembre de 2025 amb aplicació gradual.

Compromís denuncia la derivació de mamografies a granges de lectura amb anàlisis dubtoses

Compromís alerta de retards en radiologia i de lectures externes de mamografies en condicions discutibles. Demana la compareixença urgent del conseller de Sanitat.