14.9 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Un menor escanyat en un col·legit pel repte viral de “mataleón”

El repte viral del “mataleón” o “joc de la mort” és un repte viral que es difon a través de xarxes socials com TikTok i que consisteix a realitzar una clau d’arts marcials, en concret de jujitsu, que es basa a agarrar a algú per l’esquena i escanyar-lo fins a deixar-li sense oxigen i quedar inconscient. Una pràctica molt perillosa que ha portat a un menor a l’hospital després que tant ell com el seu company la dugueren a terme al pati del col·legi.

El menor va caure desplomat després de perdre el coneixement al pati després que un altre company li estrenyera amb força el coll, amb el consentiment previ de la víctima. Després de desplomar-se, va haver de ser evacuat per una ambulància a l’Hospital Doctor Peset de València.

Encara que en aquest cas finalment no va caldre lamentar mals majors i el menor va recuperar el coneixement fins i tot abans que arribaren els serveis mèdics, la direcció del centre escolar adverteix dels perills d’aquesta pràctica en la qual els alumnes poden arribar a matar a algú sense tindre cap intenció.

Pel que sembla, el menor es troba bé i l’endemà va tornar al centre educatiu, igual que el company que li va escanyar, qui va explicar que va realitzar aquesta acció a manera de broma, i sense cap intenció de danyar al seu company.

Els fets van ocórrer entorn de les onze del matí del passat dimecres 18 de maig en un col·legi públic d’educació infantil, primària i secundària del districte de Patraix. L’avís del 112 va entrar inicialment com un alumne que s’havia desmaiat durant l’esbarjo i que a causa de la caiguda s’havia fet un tall en el front.

Fins al lloc va acudir una ambulància del Suport Vital Bàsic en informar el centre que el menor havia recuperat ja el coneixement, no sent necessària la intervenció d’un SAMU. Una vegada allí, testimonis de l’ocorregut van indicar que es tractava d’un repte viral que havien vist en xarxes socials, concretament en Tik Tok, pel qual un xiquet agafa a un altre per l’esquena, i li estreny amb els braços el coll fins a deixar-li sense oxigen en el cervell, provocant la pèrdua de coneixement.

Últimes notícies

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema

Arxiven la investigació contra el bisbe Munilla per defendre les teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat les diligències obertes per les declaracions del bisbe Josep Ignacio Munilla en defensa de les teràpies de conversió. El prelat va difondre el decret d'arxiu en el seu perfil de X.

La millora de la CV-679 suma carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer a la Safor

La Diputació de València ha licitat per 9,2 milions la millora de la CV-679 entre Almoines i l'Alqueria de la Comtessa, amb carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer. El projecte reforça seguretat viària i connectivitat entre municipis de la Safor.