8.8 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Un menor escanyat en un col·legit pel repte viral de “mataleón”

El repte viral del “mataleón” o “joc de la mort” és un repte viral que es difon a través de xarxes socials com TikTok i que consisteix a realitzar una clau d’arts marcials, en concret de jujitsu, que es basa a agarrar a algú per l’esquena i escanyar-lo fins a deixar-li sense oxigen i quedar inconscient. Una pràctica molt perillosa que ha portat a un menor a l’hospital després que tant ell com el seu company la dugueren a terme al pati del col·legi.

El menor va caure desplomat després de perdre el coneixement al pati després que un altre company li estrenyera amb força el coll, amb el consentiment previ de la víctima. Després de desplomar-se, va haver de ser evacuat per una ambulància a l’Hospital Doctor Peset de València.

Encara que en aquest cas finalment no va caldre lamentar mals majors i el menor va recuperar el coneixement fins i tot abans que arribaren els serveis mèdics, la direcció del centre escolar adverteix dels perills d’aquesta pràctica en la qual els alumnes poden arribar a matar a algú sense tindre cap intenció.

Pel que sembla, el menor es troba bé i l’endemà va tornar al centre educatiu, igual que el company que li va escanyar, qui va explicar que va realitzar aquesta acció a manera de broma, i sense cap intenció de danyar al seu company.

Els fets van ocórrer entorn de les onze del matí del passat dimecres 18 de maig en un col·legi públic d’educació infantil, primària i secundària del districte de Patraix. L’avís del 112 va entrar inicialment com un alumne que s’havia desmaiat durant l’esbarjo i que a causa de la caiguda s’havia fet un tall en el front.

Fins al lloc va acudir una ambulància del Suport Vital Bàsic en informar el centre que el menor havia recuperat ja el coneixement, no sent necessària la intervenció d’un SAMU. Una vegada allí, testimonis de l’ocorregut van indicar que es tractava d’un repte viral que havien vist en xarxes socials, concretament en Tik Tok, pel qual un xiquet agafa a un altre per l’esquena, i li estreny amb els braços el coll fins a deixar-li sense oxigen en el cervell, provocant la pèrdua de coneixement.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.