Un menor escanyat en un col·legit pel repte viral de “mataleón”

El repte viral del “mataleón” o “joc de la mort” és un repte viral que es difon a través de xarxes socials com TikTok i que consisteix a realitzar una clau d’arts marcials, en concret de jujitsu, que es basa a agarrar a algú per l’esquena i escanyar-lo fins a deixar-li sense oxigen i quedar inconscient. Una pràctica molt perillosa que ha portat a un menor a l’hospital després que tant ell com el seu company la dugueren a terme al pati del col·legi.

El menor va caure desplomat després de perdre el coneixement al pati després que un altre company li estrenyera amb força el coll, amb el consentiment previ de la víctima. Després de desplomar-se, va haver de ser evacuat per una ambulància a l’Hospital Doctor Peset de València.

Encara que en aquest cas finalment no va caldre lamentar mals majors i el menor va recuperar el coneixement fins i tot abans que arribaren els serveis mèdics, la direcció del centre escolar adverteix dels perills d’aquesta pràctica en la qual els alumnes poden arribar a matar a algú sense tindre cap intenció.

Pel que sembla, el menor es troba bé i l’endemà va tornar al centre educatiu, igual que el company que li va escanyar, qui va explicar que va realitzar aquesta acció a manera de broma, i sense cap intenció de danyar al seu company.

Els fets van ocórrer entorn de les onze del matí del passat dimecres 18 de maig en un col·legi públic d’educació infantil, primària i secundària del districte de Patraix. L’avís del 112 va entrar inicialment com un alumne que s’havia desmaiat durant l’esbarjo i que a causa de la caiguda s’havia fet un tall en el front.

Fins al lloc va acudir una ambulància del Suport Vital Bàsic en informar el centre que el menor havia recuperat ja el coneixement, no sent necessària la intervenció d’un SAMU. Una vegada allí, testimonis de l’ocorregut van indicar que es tractava d’un repte viral que havien vist en xarxes socials, concretament en Tik Tok, pel qual un xiquet agafa a un altre per l’esquena, i li estreny amb els braços el coll fins a deixar-li sense oxigen en el cervell, provocant la pèrdua de coneixement.

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.