La primera missió espacial amb civils de SpaceX enlaira amb èxit des de Cap Canaveral

 

La companyia dirigida per Elon Musk va llançar la missió Inspiration4 a òrbita este dimecres des del Centre Espacial Kennedy de la NASA, a Florida.

La primera tripulació espacial formada íntegrament per civils inclou a l’empresari multimilionari  Jared  Isaacman, qui va finançar el viatge; a Hayley Arceneaux, assistent mèdica i supervivent de càncer; a la doctora Sian Proctor, la primera dona Negra a pilotar una nau espacial, i a Chris Sembroski, veterà de la Força Aèria dels Estats Units.

Enmig de crits i aplaudiments des del centre de control es van complir totes les etapes del llançament de la missió, gràcies a unes condicions.

La part reutilitzable del coet Falcon 9 es va posar pocs minuts després de l’enlairament en la plataforma “Just Read the Instructions” de SpaceX, en l’Oceà Atlàntic.

Els quatre civils, que van rebre entrenament durant sis mesos sobre maniobres en gravetat zero, entre altres matèries, solcaran la Terra a una velocitat d’uns 28.160 quilòmetres per hora i faran un volt a este planeta cada 90 minuts.

La missió de turisme espacial tindrà una duració de tres dies i els tripulants orbitaran a 575 km de la Terra, uns 160 quilòmetres (100 milles) més que l’Estació Espacial Internacional (EEI), “més lluny que qualsevol altre vol espacial humà des de les missions de l’Hubble”, segons SpaceX.

 

Més lluny que Bezos i Branson

 

També és una distància superior a la dels viatges suborbitals que van realitzar enguany els milionaris  Jeff Bezos i Richard Branson a bord de sengles naus de les seues respectives companyies espacials privades.

Durant la transmissió prèvia al llançament, Arceneaux, qui va ser diagnosticada als 10 anys amb càncer d’ossos i amb 29 anys és l’estatunidenca més jove a anar a l’espai, es va mostrar orgullosa de la missió Inspiration4, que també busca recaptar fons per a l’hospital infantil St. Jude, a Memphis (Tennessee), on va ser tractada de xiqueta.

Arceneaux, també la primera persona amb una pròtesi a viatjar a l’espai (que va reemplaçar part del seu fèmur), ha afirmat este dimecres que se sent orgullosa de representar a aquells “que no són perfectes físicament”.

La missió, la quarta tripulada per a SpaceX, té la meta de recaptar 200 milions de dòlars per a l’hospital infantil.

Per la seua part Proctor, l’altra dona de la tripulació, es va mostrar feliç de ser la “primera dona pilot de raça negra” a anar a l’espai.

Tant la càpsula com el coet ja havien sigut utilitzats en altres missions, com a part d’una estratègia de l’empresa de SpaceX que ha abaratit els costos de les exploracións espacial.

El viatge orbital, comandat per Isaacman, fundador i director executiu de Shift4 Payments, durarà tres dies i acabarà amb la caiguda de la càpsula Dragon a l’oceà Atlàntic en la costa de Florida amb ajuda d’un paracaigudes.

 

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.