La primera missió espacial amb civils de SpaceX enlaira amb èxit des de Cap Canaveral

 

La companyia dirigida per Elon Musk va llançar la missió Inspiration4 a òrbita este dimecres des del Centre Espacial Kennedy de la NASA, a Florida.

La primera tripulació espacial formada íntegrament per civils inclou a l’empresari multimilionari  Jared  Isaacman, qui va finançar el viatge; a Hayley Arceneaux, assistent mèdica i supervivent de càncer; a la doctora Sian Proctor, la primera dona Negra a pilotar una nau espacial, i a Chris Sembroski, veterà de la Força Aèria dels Estats Units.

Enmig de crits i aplaudiments des del centre de control es van complir totes les etapes del llançament de la missió, gràcies a unes condicions.

La part reutilitzable del coet Falcon 9 es va posar pocs minuts després de l’enlairament en la plataforma “Just Read the Instructions” de SpaceX, en l’Oceà Atlàntic.

Els quatre civils, que van rebre entrenament durant sis mesos sobre maniobres en gravetat zero, entre altres matèries, solcaran la Terra a una velocitat d’uns 28.160 quilòmetres per hora i faran un volt a este planeta cada 90 minuts.

La missió de turisme espacial tindrà una duració de tres dies i els tripulants orbitaran a 575 km de la Terra, uns 160 quilòmetres (100 milles) més que l’Estació Espacial Internacional (EEI), “més lluny que qualsevol altre vol espacial humà des de les missions de l’Hubble”, segons SpaceX.

 

Més lluny que Bezos i Branson

 

També és una distància superior a la dels viatges suborbitals que van realitzar enguany els milionaris  Jeff Bezos i Richard Branson a bord de sengles naus de les seues respectives companyies espacials privades.

Durant la transmissió prèvia al llançament, Arceneaux, qui va ser diagnosticada als 10 anys amb càncer d’ossos i amb 29 anys és l’estatunidenca més jove a anar a l’espai, es va mostrar orgullosa de la missió Inspiration4, que també busca recaptar fons per a l’hospital infantil St. Jude, a Memphis (Tennessee), on va ser tractada de xiqueta.

Arceneaux, també la primera persona amb una pròtesi a viatjar a l’espai (que va reemplaçar part del seu fèmur), ha afirmat este dimecres que se sent orgullosa de representar a aquells “que no són perfectes físicament”.

La missió, la quarta tripulada per a SpaceX, té la meta de recaptar 200 milions de dòlars per a l’hospital infantil.

Per la seua part Proctor, l’altra dona de la tripulació, es va mostrar feliç de ser la “primera dona pilot de raça negra” a anar a l’espai.

Tant la càpsula com el coet ja havien sigut utilitzats en altres missions, com a part d’una estratègia de l’empresa de SpaceX que ha abaratit els costos de les exploracións espacial.

El viatge orbital, comandat per Isaacman, fundador i director executiu de Shift4 Payments, durarà tres dies i acabarà amb la caiguda de la càpsula Dragon a l’oceà Atlàntic en la costa de Florida amb ajuda d’un paracaigudes.

 

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.