La primera missió espacial amb civils de SpaceX enlaira amb èxit des de Cap Canaveral

 

La companyia dirigida per Elon Musk va llançar la missió Inspiration4 a òrbita este dimecres des del Centre Espacial Kennedy de la NASA, a Florida.

La primera tripulació espacial formada íntegrament per civils inclou a l’empresari multimilionari  Jared  Isaacman, qui va finançar el viatge; a Hayley Arceneaux, assistent mèdica i supervivent de càncer; a la doctora Sian Proctor, la primera dona Negra a pilotar una nau espacial, i a Chris Sembroski, veterà de la Força Aèria dels Estats Units.

Enmig de crits i aplaudiments des del centre de control es van complir totes les etapes del llançament de la missió, gràcies a unes condicions.

La part reutilitzable del coet Falcon 9 es va posar pocs minuts després de l’enlairament en la plataforma “Just Read the Instructions” de SpaceX, en l’Oceà Atlàntic.

Els quatre civils, que van rebre entrenament durant sis mesos sobre maniobres en gravetat zero, entre altres matèries, solcaran la Terra a una velocitat d’uns 28.160 quilòmetres per hora i faran un volt a este planeta cada 90 minuts.

La missió de turisme espacial tindrà una duració de tres dies i els tripulants orbitaran a 575 km de la Terra, uns 160 quilòmetres (100 milles) més que l’Estació Espacial Internacional (EEI), “més lluny que qualsevol altre vol espacial humà des de les missions de l’Hubble”, segons SpaceX.

 

Més lluny que Bezos i Branson

 

També és una distància superior a la dels viatges suborbitals que van realitzar enguany els milionaris  Jeff Bezos i Richard Branson a bord de sengles naus de les seues respectives companyies espacials privades.

Durant la transmissió prèvia al llançament, Arceneaux, qui va ser diagnosticada als 10 anys amb càncer d’ossos i amb 29 anys és l’estatunidenca més jove a anar a l’espai, es va mostrar orgullosa de la missió Inspiration4, que també busca recaptar fons per a l’hospital infantil St. Jude, a Memphis (Tennessee), on va ser tractada de xiqueta.

Arceneaux, també la primera persona amb una pròtesi a viatjar a l’espai (que va reemplaçar part del seu fèmur), ha afirmat este dimecres que se sent orgullosa de representar a aquells “que no són perfectes físicament”.

La missió, la quarta tripulada per a SpaceX, té la meta de recaptar 200 milions de dòlars per a l’hospital infantil.

Per la seua part Proctor, l’altra dona de la tripulació, es va mostrar feliç de ser la “primera dona pilot de raça negra” a anar a l’espai.

Tant la càpsula com el coet ja havien sigut utilitzats en altres missions, com a part d’una estratègia de l’empresa de SpaceX que ha abaratit els costos de les exploracións espacial.

El viatge orbital, comandat per Isaacman, fundador i director executiu de Shift4 Payments, durarà tres dies i acabarà amb la caiguda de la càpsula Dragon a l’oceà Atlàntic en la costa de Florida amb ajuda d’un paracaigudes.

 

Anuncios

Últimes notícies

Avís groc per tempestes amb graníssol i fort vent en el nord de Castelló

Aemet activa per a la vesprada del dimarts l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per tempestes amb graníssol de fins a dos centímetres i ratxes de vent molt forts.

L’atur baixa a l’abril en la Comunitat Valenciana i se situa en 285.750 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar a l'abril en 2.412 persones, un 0,84% menys que al març, i deixa el nombre total de persones desocupades en 285.750.

Detingut a Bétera per intentar matar a un home amb una destral i ocultar-se en un local abandonat

La Guàrdia Civil ha detingut a Bétera a un home de 42 anys acusat de temptativa d'homicidi després d'agredir amb una destral a un altre home i amagar-se en un edifici abandonat pròxim.

Tempestes en el nord de Castelló i lleuger repunt de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà una jornada d'intervals nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i lleugeres variacions de temperatura, amb vent fluix i una cosa més intensa a la vesprada.

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.