El nou joc que s’ha fet viral

Els ‘pop it’, són joguets acolorits i blanets no són més que joguets sensorials i antiestrés de silicona que causen sensació en esbarjos i gronxadors. Semblen glaçoneres i solen costar menys de deu euros. El seu ús és ben simple i, de fet, recorda a aqueix plaer que s’experimenta en explotar l’embalatge de bambolles de plàstic.

Tenen dos cares amb un relleu de semiesferes que canvia: en estrényer-les amb el dit les boletes s’aplanen i emergeixen en l’altre costat del joguet.

 

Què són els fidget toys?

 

Els pop it formen part dels coneguts com fidget toys o joguets antiestrés, pensats per a manipular, siga girant, pressionant o rebregant. Van nàixer per a “autoregular l’estrés i l’ansietat en xiquets amb hiperactivitat o TDAH, dèficit d’atenció, problemes de concentració, autisme, etc”, com defineix la botiga de joguets inclusiva Hop Toys en el seu web, però el seu ús s’ha estés a tot el públic.

Altres joguets que entrarien en esta categoria de fidget toys serien eixe moll de colors fluorescents que tant va agradar en els 90 o tubs flexibles que adopten diferents posicions.

Els ‘pop it’, una moda de TikTok

 

Diuen que si fas pop, ja no hi ha stop. Basta teclejar ‘pop it’ en Amazon perquè la popular botiga en línia llance més de 4.000 resultats, per posar un exemple, encara que poden trobar-se en multitud de botigues de joguets i basars, tant físiques com en línia.

La popularitat d’estos joguets s’ha disparat a Espanya des de finals de 2020, com a mostra este gràfic de cerques en Google del seu nom.

A part de pel boca-orella, els ‘pop it’, s’han convertit en un fenomen de TikTok, que ha convertit a estos artefactes en un accessori viral per a adolescents i joves.

En la xarxa social existeixen fins i tot reptes amb ells, com este de triar un número i llançar una bala a l’atzar. Si el tiktoker baixa les bambolles justes fins a donar amb la boleta, comença a seguir a qui li va fer el repte.
Com jugar i com aprendre amb ells

En YouTube també es poden trobar nombrosos jocs a l’estil ‘marro’ però utilitzant el pop it com a tauler.
Ja hi ha fins i tot professors que els han incorporats a les seues aules com una eina d’aprenentatge.
La bogeria és tal que fins existeixen tutorials de com fabricar un casolà.

 

Realment relaxen?

 

Moltes persones troben benestar en manejar-los però realment tenen efectes sobre l’estrés o són un mer entreteniment. Segons una investigació liderada per Katherine Isbister, de la Universitat de Califòrnia, a algunes persones manejar nerviosament un objecte els ajuda a mantindre’s concentrats durant tasques o reunions llargues o a trobar la calma.

“Encara que la investigació encara està en curs, l’experiència pràctica dels terapeutes i les reflexions d’adults i xiquets suggereixen que poden ser útils per al suport emocional i cognitiu”, apunta en un article de The Conversation.

Últimes notícies

El Villarreal posa a prova la seua nova etapa en un amistós exigent a Eindhoven

El Villarreal visita este dissabte el PSV Eindhoven en el seu segon amistós de pretemporada, amb moltes baixes però amb la vista posada en la millora física i tàctica. Diversos jóvens del planter, com Macià, busquen guanyar-se minuts davant un rival d’alt nivell.

Un tauró gris de l’Oceanogràfic portarà el nom de Ferran Torres

L’Oceanogràfic de València ha posat el nom de Ferran Torres a un tauró gris com a reconeixement al seu compromís amb la conservació marina i la sensibilització sobre la protecció d’estes espècies amenaçades.

Morant nega haver comparat Feijóo amb Hitler i defensa que parlava de polítiques racistes

Diana Morant assegura que no ha comparat Alberto Núñez Feijóo amb Hitler, sinó que ha reflexionat sobre el paral·lelisme entre les polítiques nazis i la 'prioritat nacional' aprovada a la Comunitat Valenciana.

Aemet activa avís groc al litoral per temperatures de fins a 38 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor al litoral de la Comunitat Valenciana, on s’esperen màximes de fins a 38 graus.

Ana Barceló renuncia a repetir com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027

Ana Barceló, portaveu del PSPV-PSOE a l’Ajuntament d’Alacant i exconsellera de Sanitat, ha anunciat que no tornarà a ser candidata a l’alcaldia en 2027. Continuarà com a portaveu fins als pròxims comicis municipals, una decisió que qualifica de personal i que va traslladar al partit en 2025.

València encadena 12 nits tòrrides seguides amb 27,5 graus de mínima

València ha encadenat 12 nits tòrrides consecutives amb una mínima de 27,5 graus i bat rècord al seu aeroport, mentre altres punts de la Comunitat Valenciana també pateixen mínimes sofocants.

El Castelló busca mesurar forces davant el València en un clàssic d’estiu a Paterna

El CD Castelló visita este dissabte la ciutat esportiva de Paterna per enfrontar-se al València CF en el segon amistós de la pretemporada, marcat per la greu lesió del central Fabrizio Brignani i el possible debut de diversos reforços albinegres.

Els hotels valencians superen els 3,2 milions de pernoctacions en juny i augmenten la facturació

Els hotels de la Comunitat Valenciana han sumat 3.247.155 pernoctacions en juny, amb una estada mitjana de 3,25 nits i un augment de la facturació del 3,4 %.