El nou joc que s’ha fet viral

Els ‘pop it’, són joguets acolorits i blanets no són més que joguets sensorials i antiestrés de silicona que causen sensació en esbarjos i gronxadors. Semblen glaçoneres i solen costar menys de deu euros. El seu ús és ben simple i, de fet, recorda a aqueix plaer que s’experimenta en explotar l’embalatge de bambolles de plàstic.

Tenen dos cares amb un relleu de semiesferes que canvia: en estrényer-les amb el dit les boletes s’aplanen i emergeixen en l’altre costat del joguet.

 

Què són els fidget toys?

 

Els pop it formen part dels coneguts com fidget toys o joguets antiestrés, pensats per a manipular, siga girant, pressionant o rebregant. Van nàixer per a “autoregular l’estrés i l’ansietat en xiquets amb hiperactivitat o TDAH, dèficit d’atenció, problemes de concentració, autisme, etc”, com defineix la botiga de joguets inclusiva Hop Toys en el seu web, però el seu ús s’ha estés a tot el públic.

Altres joguets que entrarien en esta categoria de fidget toys serien eixe moll de colors fluorescents que tant va agradar en els 90 o tubs flexibles que adopten diferents posicions.

Els ‘pop it’, una moda de TikTok

 

Diuen que si fas pop, ja no hi ha stop. Basta teclejar ‘pop it’ en Amazon perquè la popular botiga en línia llance més de 4.000 resultats, per posar un exemple, encara que poden trobar-se en multitud de botigues de joguets i basars, tant físiques com en línia.

La popularitat d’estos joguets s’ha disparat a Espanya des de finals de 2020, com a mostra este gràfic de cerques en Google del seu nom.

A part de pel boca-orella, els ‘pop it’, s’han convertit en un fenomen de TikTok, que ha convertit a estos artefactes en un accessori viral per a adolescents i joves.

En la xarxa social existeixen fins i tot reptes amb ells, com este de triar un número i llançar una bala a l’atzar. Si el tiktoker baixa les bambolles justes fins a donar amb la boleta, comença a seguir a qui li va fer el repte.
Com jugar i com aprendre amb ells

En YouTube també es poden trobar nombrosos jocs a l’estil ‘marro’ però utilitzant el pop it com a tauler.
Ja hi ha fins i tot professors que els han incorporats a les seues aules com una eina d’aprenentatge.
La bogeria és tal que fins existeixen tutorials de com fabricar un casolà.

 

Realment relaxen?

 

Moltes persones troben benestar en manejar-los però realment tenen efectes sobre l’estrés o són un mer entreteniment. Segons una investigació liderada per Katherine Isbister, de la Universitat de Califòrnia, a algunes persones manejar nerviosament un objecte els ajuda a mantindre’s concentrats durant tasques o reunions llargues o a trobar la calma.

“Encara que la investigació encara està en curs, l’experiència pràctica dels terapeutes i les reflexions d’adults i xiquets suggereixen que poden ser útils per al suport emocional i cognitiu”, apunta en un article de The Conversation.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La UE finança amb 111.000 euros la restauració de la muralla del castell de Cullera danyada per la dana

Cullera rebrà 111.319 euros del Fons de Solidaritat de la Unió Europea per a sufragar la restauració de la muralla i una torre del castell danyades per la dana d'octubre de 2024.

Detingut un home per estafar fins a 60.000 euros a un ancià mitjançant extraccions bancàries a Turís

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 45 anys acusat d'estafar entre 50.000 i 60.000 euros a un ancià de 89 anys a Turís mitjançant unes 80 extraccions bancàries no autoritzades.

Els pagaments en efectiu del PSOE i les gestions de l’entorn de Montero marquen el juí a Ábalos

L'octava jornada del juí a José Luis Ábalos se centra en el sistema de pagaments en efectiu del PSOE i en les gestions atribuïdes a l'entorn de María Jesús Montero en la trama de contractes de màscares.

Les temperatures pugen en la Comunitat Valenciana en una jornada estable amb possibles pluges a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimecres un temps estable i predomini de cels poc nuvolosos, amb temperatures a l'alça i risc de ruixats i alguna tempesta a l'interior abans d'un descens tèrmic a partir del dijous.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.