8.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

345 persones atrapades durant hores a bord d’un AVE Madrid-Alacant

Un AVE de la línia Madrid-Alacant, amb 345 passatgers, s’ha avariat a les 18.05 d’aquest dijous a l’altura del quilòmetre 250 de la línia, en el terme municipal de Motilla del Palancar (Conca). A les 23.20 els passatgers arribaven a la capital de Conca després de ser remolcats per un altre.

El servei d’emergències 112 de Castella-la Manxa ha informat a través del seu compte de Twitter de l’avaria que s’ha s’ha produït a les 18.05 hores.


La desesperació havia fet mossa en els passatgers. Se suposava que el tren eixia de Madrid-Atocha a les 16.40 i arribava a les 18.11 a Albacete. Però entorn de les 18.00 es van quedar parats en Motilla.

Segons el diari ‘Información’, el tren de rescat que ha eixit des d’Alacant no ha pogut acoblar-se al comboi en arribar a la seua trobada.

El motiu d’aquesta llarguíssima aturada, van explicar des d’ADIF, va ser una avaria al tren, per la qual cosa la responsabilitat era de Renfe. La companyia ferroviària no oferia en la seua web informació sobre aquesta avaria.

Al final en un moment donat de l’espera des de RENFE van informar que podien passar per la cafeteria a demanar alguna cosa, però això també va ocasionar problemes i va ser un caos, perquè no hi havia subministraments per a tots els passatgers atrapats.

Renfe retornarà l’import íntegre del bitllet als passatgers al no haver complit amb l’horari fixat.

Els afectats han mostrat la seua indignació en les xarxes socials. A les onze de la nit, passades ja cinc hores dins del tren, quatre d’elles aturat per l’avaria, la periodista María Casas publicava en Twitter el següent comentari:


Molts viatgers han comptat la seua experiència en les xarxes socials, mostrant el que estaven passant i com anava creixent el seu malestar a mesura que anava corrent el temps.

Últimes notícies

Pérez Llorca ha encapçalat un minut de silenci per la tragèdia de Adamuz en l’arrancada de Fitur

El president de la Generalitat ha guardat un minut de silenci per l'accident de Adamuz en l'inici de Fitur i ha firmat condols en l'expositor andalús.

Veïns de les platges de Sagunt denuncien abandó després dels danys de la borrasca Harry

L'Associació Veïnal de Almardà, Corint i Malva-rosa ha denunciat que la borrasca Harry ha deixat al descobert l'abandó institucional i l'erosió del nord de Sagunt. Reclamen defenses permanents, la licitació urgent del projecte de regeneració i un pla real de protecció costanera.

Catorze comunitats en avís per neu, pluja i vent; Galícia, en roig per ones de fins a 9 metres

Catorze comunitats estan en alerta per neu, pluja, vent, allaus i temporal marítim. Galícia activa el nivell roig per mala mar, i Astúries, Cantàbria i Balears passen a taronja.

Els maquinistes convoquen una vaga general ferroviària després dels accidents mortals d’Adamuz i Gelida

Semaf denuncia el deteriorament de la xarxa i exigeix garanties de seguretat després de la mort de tres maquinistes en 48 hores

Un descarrilament a Gelida deixa un mort i desenes de ferits a la línia R4 de Rodalies

El tren ha xocat contra un mur de contenció que s’ha desprès i ha caigut sobre la via

Dimecres amb ruixats febles en la Comunitat Valenciana i màximes en lleuger ascens

Ruixats dispersos que avançaran de l'interior al litoral i nuvolositat en augment a la vesprada. Mínimes sense canvis, ponent fluix a moderat i cota de neu alta.

Activat un dispositiu de busca per a localitzar a una dona desapareguda a Favara

Els bombers de València s'han unit a l'operatiu per a localitzar a una dona desapareguda en una zona rural de Favara. El desplegament inclou drons i unitats forestals.

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.