345 persones atrapades durant hores a bord d’un AVE Madrid-Alacant

Un AVE de la línia Madrid-Alacant, amb 345 passatgers, s’ha avariat a les 18.05 d’aquest dijous a l’altura del quilòmetre 250 de la línia, en el terme municipal de Motilla del Palancar (Conca). A les 23.20 els passatgers arribaven a la capital de Conca després de ser remolcats per un altre.

El servei d’emergències 112 de Castella-la Manxa ha informat a través del seu compte de Twitter de l’avaria que s’ha s’ha produït a les 18.05 hores.


La desesperació havia fet mossa en els passatgers. Se suposava que el tren eixia de Madrid-Atocha a les 16.40 i arribava a les 18.11 a Albacete. Però entorn de les 18.00 es van quedar parats en Motilla.

Segons el diari ‘Información’, el tren de rescat que ha eixit des d’Alacant no ha pogut acoblar-se al comboi en arribar a la seua trobada.

El motiu d’aquesta llarguíssima aturada, van explicar des d’ADIF, va ser una avaria al tren, per la qual cosa la responsabilitat era de Renfe. La companyia ferroviària no oferia en la seua web informació sobre aquesta avaria.

Al final en un moment donat de l’espera des de RENFE van informar que podien passar per la cafeteria a demanar alguna cosa, però això també va ocasionar problemes i va ser un caos, perquè no hi havia subministraments per a tots els passatgers atrapats.

Renfe retornarà l’import íntegre del bitllet als passatgers al no haver complit amb l’horari fixat.

Els afectats han mostrat la seua indignació en les xarxes socials. A les onze de la nit, passades ja cinc hores dins del tren, quatre d’elles aturat per l’avaria, la periodista María Casas publicava en Twitter el següent comentari:


Molts viatgers han comptat la seua experiència en les xarxes socials, mostrant el que estaven passant i com anava creixent el seu malestar a mesura que anava corrent el temps.

Últimes notícies

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.

Aules a més de 34 graus: CCOO alerta d’un risc generalitzat als col·legis valencians

CCOO PV ha denunciat que en més de 65 centres educatius públics de la Comunitat Valenciana s’han registrat fins a 34 graus o més en aules i espais docents, per damunt del límit legal de 27 graus.

Les apostes en línia es disparen entre els menors de 35 anys a la Comunitat, segons Patim

Un estudi de Patim mostra que el joc patològic s’ha fet més complex, amb més pes del joc online entre menors de 35 anys, inici en l’adolescència i forta combinació amb altres addiccions com alcohol i cocaïna.

València enceta el camí cap a un pla director per a l’àrea metropolitana

La ciutat de València ha iniciat l’elaboració d’un document de bases per a un futur Pla Director Metropolità, impulsat per Joan Romero i la Universitat de València, per a coordinar mobilitat, vivenda, territori i cohesió social en l’àrea metropolitana.