345 persones atrapades durant hores a bord d’un AVE Madrid-Alacant

Un AVE de la línia Madrid-Alacant, amb 345 passatgers, s’ha avariat a les 18.05 d’aquest dijous a l’altura del quilòmetre 250 de la línia, en el terme municipal de Motilla del Palancar (Conca). A les 23.20 els passatgers arribaven a la capital de Conca després de ser remolcats per un altre.

El servei d’emergències 112 de Castella-la Manxa ha informat a través del seu compte de Twitter de l’avaria que s’ha s’ha produït a les 18.05 hores.


La desesperació havia fet mossa en els passatgers. Se suposava que el tren eixia de Madrid-Atocha a les 16.40 i arribava a les 18.11 a Albacete. Però entorn de les 18.00 es van quedar parats en Motilla.

Segons el diari ‘Información’, el tren de rescat que ha eixit des d’Alacant no ha pogut acoblar-se al comboi en arribar a la seua trobada.

El motiu d’aquesta llarguíssima aturada, van explicar des d’ADIF, va ser una avaria al tren, per la qual cosa la responsabilitat era de Renfe. La companyia ferroviària no oferia en la seua web informació sobre aquesta avaria.

Al final en un moment donat de l’espera des de RENFE van informar que podien passar per la cafeteria a demanar alguna cosa, però això també va ocasionar problemes i va ser un caos, perquè no hi havia subministraments per a tots els passatgers atrapats.

Renfe retornarà l’import íntegre del bitllet als passatgers al no haver complit amb l’horari fixat.

Els afectats han mostrat la seua indignació en les xarxes socials. A les onze de la nit, passades ja cinc hores dins del tren, quatre d’elles aturat per l’avaria, la periodista María Casas publicava en Twitter el següent comentari:


Molts viatgers han comptat la seua experiència en les xarxes socials, mostrant el que estaven passant i com anava creixent el seu malestar a mesura que anava corrent el temps.

Últimes notícies

Espanya s’enfronta a un episodi de calor extrema pròpia de la canícula estiuenca

Espanya encadena dies de calor excepcional per a maig, amb màximes per damunt de 34 graus, nits tropicals i rècords històrics de temperatura sense una clara data de finalització.

Nova marxa de docents recorre el centre de València i pressiona a Educació en plena vaga indefinida

Milers de docents tornen a manifestar-se pel centre de València fins a la Conselleria d'Educació en el tretzé dia de la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària.

Es tanca el termini d’al·legacions a l’informe sobre el llop amb fort xoc entre ecologistes i autonomies

Finalitza el termini per a al·legar a l'informe sexennal sobre el llop ibèric amb un pols entre ecologistes, que demanen reforçar la seua protecció, i comunitats llobateres, que qüestionen la seua mal estat de conservació.

Rafa Mir afronta este dijous un juí per agressió sexual amb petició de més de deu anys de presó

El futbolista Rafa Mir serà jutjat este dijous en l'Audiència de València per presumptes delictes d'agressió sexual i lesions, pels quals la Fiscalia sol·licita 10 anys i mig de presó, mentres el seu defensa insistix que les relacions van ser consentides i demana la seua absolució.

Nou detinguts i set investigats durant les festes de Santa Quiteria a Almassora

La Guàrdia Civil deté a nou persones i investiga a altres set en el dispositiu especial de seguretat de les festes de Santa Quiteria a Almassora, amb més d'un centenar de sancions tramitades.

Nou ajornament en la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident de Les Corts Juliol d'Espanya per presumpta agressió sexual i tracte degradant a dos pacients es posposa de nou, ara a l'1 de juny.

23 detinguts a València i Alacant per ciberestafas a veïns de Cantàbria

La Guàrdia Civil de Cantàbria ha detingut a 23 persones i manté a altres dos investigades a València i Alacant per diverses ciberestafas a càntabres que haurien suposat més de 65.000 euros en perjuís.

CSIF es desmarca de les protestes docents i aposta per negociar amb Educació

CSIF, un dels convocants de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana, desconvoca les protestes per a prioritzar la negociació amb la Conselleria d'Educació després d'aconseguir un acord de pujada salarial i altres millores.