345 persones atrapades durant hores a bord d’un AVE Madrid-Alacant

Un AVE de la línia Madrid-Alacant, amb 345 passatgers, s’ha avariat a les 18.05 d’aquest dijous a l’altura del quilòmetre 250 de la línia, en el terme municipal de Motilla del Palancar (Conca). A les 23.20 els passatgers arribaven a la capital de Conca després de ser remolcats per un altre.

El servei d’emergències 112 de Castella-la Manxa ha informat a través del seu compte de Twitter de l’avaria que s’ha s’ha produït a les 18.05 hores.


La desesperació havia fet mossa en els passatgers. Se suposava que el tren eixia de Madrid-Atocha a les 16.40 i arribava a les 18.11 a Albacete. Però entorn de les 18.00 es van quedar parats en Motilla.

Segons el diari ‘Información’, el tren de rescat que ha eixit des d’Alacant no ha pogut acoblar-se al comboi en arribar a la seua trobada.

El motiu d’aquesta llarguíssima aturada, van explicar des d’ADIF, va ser una avaria al tren, per la qual cosa la responsabilitat era de Renfe. La companyia ferroviària no oferia en la seua web informació sobre aquesta avaria.

Al final en un moment donat de l’espera des de RENFE van informar que podien passar per la cafeteria a demanar alguna cosa, però això també va ocasionar problemes i va ser un caos, perquè no hi havia subministraments per a tots els passatgers atrapats.

Renfe retornarà l’import íntegre del bitllet als passatgers al no haver complit amb l’horari fixat.

Els afectats han mostrat la seua indignació en les xarxes socials. A les onze de la nit, passades ja cinc hores dins del tren, quatre d’elles aturat per l’avaria, la periodista María Casas publicava en Twitter el següent comentari:


Molts viatgers han comptat la seua experiència en les xarxes socials, mostrant el que estaven passant i com anava creixent el seu malestar a mesura que anava corrent el temps.

Últimes notícies

Kiti Mánver rep la Palmera de Plata del Festival de Cinema d’Elx com a reconeixement a tota la seua carrera

L’actriu Kiti Mánver rep este divendres la Palmera de Plata del 49 Festival Internacional de Cinema Independent d’Elx com a homenatge a una trajectòria marcada pel talent i la constància.

La Fiscalia sol·licita 3.000 euros de multa per injuriar Mazón a X mig any després de la DANA

La Fiscalia Provincial de València ha demanat una multa de 3.000 euros per a un jove de 21 anys que, en abril de 2025, hauria publicat a X un missatge injuriós contra l’aleshores president de la Generalitat, Carlos Mazón.

Orihuela ja supera els 42 graus en una nova jornada d’alerta per calor a la Comunitat

Les màximes han arribat als 42,2 graus a Orihuela i freguen els 40 en nombrosos municipis d’Alacant i València, encara en avís groc per calor extrema.

Alliberen 1.800 eriçons de mar al Cap de Sant Antoni per recuperar l’espècie al litoral valencià

La Conselleria i la Fundació Oceanogràfic han alliberat 1.800 eriçons de mar juvenils a la Reserva Marina del Cap de Sant Antoni, entre Dénia i Xàbia, per reforçar la població d’aquesta espècie clau al litoral valencià.

Sacrifiquen una vaqueta després d’escapar-se i envestir una dona a Pedreguer

Una vaqueta ha sigut abatuda a Pedreguer després d’escapar-se en l’entrada de bous al carrer i envestir una dona que protegia un xiquet, la qual ha sigut traslladada a l’Hospital de Dénia amb contusions.

On vore la final del Mundial 2026 a la Comunitat Valenciana amb pantalles gegants

València, Castelló i Alacant han habilitat nombrosos espais amb pantalles gegants perquè l’afició puga vore la final del Mundial 2026 entre Espanya i Argentina este diumenge 19 de juliol.

El Valencia CF debuta en pretemporada a porta tancada contra el Petro de Luanda a Girona

El Valencia CF juga este dissabte a porta tancada a Girona el seu primer amistós de pretemporada contra el Petro de Luanda, vigent campió angolés, en un test clau per a Carlos Corberán.

Dotze xiquets sahrauís passen l’estiu a Castelló amb famílies d’acollida

Dotze xiquets i xiquetes sahrauís, d’11 i 12 anys, han iniciat la seua estada estival a Castelló amb famílies d’acollida dins del programa Vacances en Pau 2026, impulsat per l’Associació Ajuda al Poble Sahrauí Smara amb el suport de la Diputació de Castelló.