Acudeix al metge per una ratlla negra en l’ungla i acaben amputant-li el dit

Elizabeth Misselbrook va veure, el setembre de 2019, que una ratlla fosca havia aparegut en la seua ungla. Va acudir llavors al metge de capçalera, qui al seu torn li va derivar a un dermatòleg, el qual, després d’extirpar-li l’ungla i analitzar-la, li va dir que no es preocupara, que l’ombra marró no era res greu.

No obstant això, quan l’ungla li va tornar a créixer, també va aparéixer la ratlla, aquesta vegada més gruixuda i més fosca. Llavors va tornar a acudir a la consulta del dermatòleg qui, aquesta vegada sí, li va diagnosticar, després d’una biòpsia, un estrany tipus de melanoma (un tipus de càncer de pell que s’origina quan els melanòcits comencen a créixer fora de control).

Amputació

Després d’això, els metges li van recomanar que se sotmetera a una cirurgia per a amputar el dit en el qual s’havia reproduït el càncer fins a dues ocasions.

Les raons per les quals apareixen són desconegudes encara que el que els metges tenen clar és que no s’originen per efecte del sol, com sí que ocorre en la majoria de melanomes.

Quan acudir al metge per línies negres en les ungles

Hi ha unes certes característiques que poden fer pensar en melanoma, és per això que és fonamental consultar ràpidament al teu metge/a si presentes alguna d’elles:

  • La ratlla mesura més de 3 mm
  • Hi ha diferents colors en la ratlla fosca
  • Només una ungla està afectada
  • L’ungla està alçada o partida
  • Taca en forma de triangle
  • Pell enfosquida al voltant de l’ungla afectada.

Últimes notícies

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim rescata de matinada una pastera amb 19 migrants, 18 hòmens i una dona, a 44 milles de la costa d'Alacant i els trasllada al port.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim va rescatar de matinada una pastera amb 19 persones a bord, a 44 milles nàutiques de la costa d'Alacant, i les va traslladar al port de la ciutat.

Aitana transforma el Roig Arena a la seua Habitació Blava en una nit de Superestrella

Aitana convertix el Roig Arena de València a la seua Habitació Blava en el primer de dos concerts consecutius, amb un xou que alterna vulnerabilitat, espectacle i missatges d'autoestima.

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.