Acudeix al metge per una ratlla negra en l’ungla i acaben amputant-li el dit

Elizabeth Misselbrook va veure, el setembre de 2019, que una ratlla fosca havia aparegut en la seua ungla. Va acudir llavors al metge de capçalera, qui al seu torn li va derivar a un dermatòleg, el qual, després d’extirpar-li l’ungla i analitzar-la, li va dir que no es preocupara, que l’ombra marró no era res greu.

No obstant això, quan l’ungla li va tornar a créixer, també va aparéixer la ratlla, aquesta vegada més gruixuda i més fosca. Llavors va tornar a acudir a la consulta del dermatòleg qui, aquesta vegada sí, li va diagnosticar, després d’una biòpsia, un estrany tipus de melanoma (un tipus de càncer de pell que s’origina quan els melanòcits comencen a créixer fora de control).

Amputació

Després d’això, els metges li van recomanar que se sotmetera a una cirurgia per a amputar el dit en el qual s’havia reproduït el càncer fins a dues ocasions.

Les raons per les quals apareixen són desconegudes encara que el que els metges tenen clar és que no s’originen per efecte del sol, com sí que ocorre en la majoria de melanomes.

Quan acudir al metge per línies negres en les ungles

Hi ha unes certes característiques que poden fer pensar en melanoma, és per això que és fonamental consultar ràpidament al teu metge/a si presentes alguna d’elles:

  • La ratlla mesura més de 3 mm
  • Hi ha diferents colors en la ratlla fosca
  • Només una ungla està afectada
  • L’ungla està alçada o partida
  • Taca en forma de triangle
  • Pell enfosquida al voltant de l’ungla afectada.
Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un terratrémol de magnitud 2,6 sacseja Oliva i es deixa sentir a la Safor i la Marina Alta

Un terratrémol de magnitud 2,6 amb epicentre a Oliva es va registrar sobre les 21.53 hores i va ser percebut en nombroses localitats de la Safor i la Marina Alta, sense incidents ressenyables.

La ratxa de Carlos Espí manté viu al Llevant davant el Getafe

Un gol de Carlos Espí en el minut 83 va donar al Llevant una victòria agònica davant el Getafe després de fallar dos penals i li permet seguir a quatre punts de la salvació.

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.