Acudeix al metge per una ratlla negra en l’ungla i acaben amputant-li el dit

Elizabeth Misselbrook va veure, el setembre de 2019, que una ratlla fosca havia aparegut en la seua ungla. Va acudir llavors al metge de capçalera, qui al seu torn li va derivar a un dermatòleg, el qual, després d’extirpar-li l’ungla i analitzar-la, li va dir que no es preocupara, que l’ombra marró no era res greu.

No obstant això, quan l’ungla li va tornar a créixer, també va aparéixer la ratlla, aquesta vegada més gruixuda i més fosca. Llavors va tornar a acudir a la consulta del dermatòleg qui, aquesta vegada sí, li va diagnosticar, després d’una biòpsia, un estrany tipus de melanoma (un tipus de càncer de pell que s’origina quan els melanòcits comencen a créixer fora de control).

Amputació

Després d’això, els metges li van recomanar que se sotmetera a una cirurgia per a amputar el dit en el qual s’havia reproduït el càncer fins a dues ocasions.

Les raons per les quals apareixen són desconegudes encara que el que els metges tenen clar és que no s’originen per efecte del sol, com sí que ocorre en la majoria de melanomes.

Quan acudir al metge per línies negres en les ungles

Hi ha unes certes característiques que poden fer pensar en melanoma, és per això que és fonamental consultar ràpidament al teu metge/a si presentes alguna d’elles:

  • La ratlla mesura més de 3 mm
  • Hi ha diferents colors en la ratlla fosca
  • Només una ungla està afectada
  • L’ungla està alçada o partida
  • Taca en forma de triangle
  • Pell enfosquida al voltant de l’ungla afectada.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.