Els xiquets imiten la violència de la popular sèrie ‘El juego del calamar’

 

En poc temps la sèrie coreana ‘El juego del calamar’ ha captivat a milers d’espectadors en Netflix i ara és la sèrie de moda de la qual tothom parla. L’argument és simple: un grup de persones competeixen a vida o mort per a fer-se amb un premi milionari.

Es tracta d’una sèrie que, com s’indica en Netflix, està recomanada per a majors de 16 anys, per la qual cosa no és adequada per al públic infantil.

No obstant això, i malgrat este advertiment, molts xiquets ja s’han fet eco del tremend èxit de la ficció i docents i psicòlegs adverteixen que la sèrie ha arribat als patis de les escoles de primària, on els xiquets juguen a imitar els violents jocs de la sèrie.

 

Una sèrie violenta i inadequada per als xiquets

 

Per això, i a pesar que està catalogada per a majors de 16 anys, els xiquets ja s’han fet eco d’esta. Diversos docents estan alertant que ha arribat a patis de col·legis de Primària. Les imatges poden veure’s en el vídeo que acompanya estes línies.

És el cas d’un centre escolar de San Sebastián de los Reyes, a Madrid, on han decidit advertir a les mares i els pares a través d’una circular: «Les imatges i valors transmesos en esta sèrie poden perjudicar seriosament els xiquets i les xiquetes en l’etapa d’infantil i primària», es llig en la missiva.

Els psicòlegs es mostren preocupats, perquè la sèrie en qüestió és violenta i fins i tot té elements ‘gore’, desaconsellats per a menors de primària. Els psicòlegs expliquen per què s’hauria d’evitar que els menors d’aqueixa franja d’edat consumisquen este tipus de contingut: «No tenen el desenvolupament crític suficient per a distingir la realitat de la ficció».

El fenomen està ocorrent en tota Europa. A Bèlgica diversos col·legis han alertat de la recreació d’escenes en els col·legis fent ús de la violència. I al Regne Unit la Policia ha detectat en xarxes socials missatges on s’anima a participar en un joc similar en el qual si un perd, se li dispararia en la cara amb una pistola d’aire comprimit.

Les xarxes socials s’hi han fet ressò d’este fet tan greu.

 

 

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.