Els xiquets imiten la violència de la popular sèrie ‘El juego del calamar’

 

En poc temps la sèrie coreana ‘El juego del calamar’ ha captivat a milers d’espectadors en Netflix i ara és la sèrie de moda de la qual tothom parla. L’argument és simple: un grup de persones competeixen a vida o mort per a fer-se amb un premi milionari.

Es tracta d’una sèrie que, com s’indica en Netflix, està recomanada per a majors de 16 anys, per la qual cosa no és adequada per al públic infantil.

No obstant això, i malgrat este advertiment, molts xiquets ja s’han fet eco del tremend èxit de la ficció i docents i psicòlegs adverteixen que la sèrie ha arribat als patis de les escoles de primària, on els xiquets juguen a imitar els violents jocs de la sèrie.

 

Una sèrie violenta i inadequada per als xiquets

 

Per això, i a pesar que està catalogada per a majors de 16 anys, els xiquets ja s’han fet eco d’esta. Diversos docents estan alertant que ha arribat a patis de col·legis de Primària. Les imatges poden veure’s en el vídeo que acompanya estes línies.

És el cas d’un centre escolar de San Sebastián de los Reyes, a Madrid, on han decidit advertir a les mares i els pares a través d’una circular: «Les imatges i valors transmesos en esta sèrie poden perjudicar seriosament els xiquets i les xiquetes en l’etapa d’infantil i primària», es llig en la missiva.

Els psicòlegs es mostren preocupats, perquè la sèrie en qüestió és violenta i fins i tot té elements ‘gore’, desaconsellats per a menors de primària. Els psicòlegs expliquen per què s’hauria d’evitar que els menors d’aqueixa franja d’edat consumisquen este tipus de contingut: «No tenen el desenvolupament crític suficient per a distingir la realitat de la ficció».

El fenomen està ocorrent en tota Europa. A Bèlgica diversos col·legis han alertat de la recreació d’escenes en els col·legis fent ús de la violència. I al Regne Unit la Policia ha detectat en xarxes socials missatges on s’anima a participar en un joc similar en el qual si un perd, se li dispararia en la cara amb una pistola d’aire comprimit.

Les xarxes socials s’hi han fet ressò d’este fet tan greu.

 

 

Últimes notícies

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.