Anuncios

Els xiquets imiten la violència de la popular sèrie ‘El juego del calamar’

 

En poc temps la sèrie coreana ‘El juego del calamar’ ha captivat a milers d’espectadors en Netflix i ara és la sèrie de moda de la qual tothom parla. L’argument és simple: un grup de persones competeixen a vida o mort per a fer-se amb un premi milionari.

Es tracta d’una sèrie que, com s’indica en Netflix, està recomanada per a majors de 16 anys, per la qual cosa no és adequada per al públic infantil.

Anuncios

No obstant això, i malgrat este advertiment, molts xiquets ja s’han fet eco del tremend èxit de la ficció i docents i psicòlegs adverteixen que la sèrie ha arribat als patis de les escoles de primària, on els xiquets juguen a imitar els violents jocs de la sèrie.

 

Una sèrie violenta i inadequada per als xiquets

 

Per això, i a pesar que està catalogada per a majors de 16 anys, els xiquets ja s’han fet eco d’esta. Diversos docents estan alertant que ha arribat a patis de col·legis de Primària. Les imatges poden veure’s en el vídeo que acompanya estes línies.

És el cas d’un centre escolar de San Sebastián de los Reyes, a Madrid, on han decidit advertir a les mares i els pares a través d’una circular: “Les imatges i valors transmesos en esta sèrie poden perjudicar seriosament els xiquets i les xiquetes en l’etapa d’infantil i primària”, es llig en la missiva.

Els psicòlegs es mostren preocupats, perquè la sèrie en qüestió és violenta i fins i tot té elements ‘gore’, desaconsellats per a menors de primària. Els psicòlegs expliquen per què s’hauria d’evitar que els menors d’aqueixa franja d’edat consumisquen este tipus de contingut: “No tenen el desenvolupament crític suficient per a distingir la realitat de la ficció”.

El fenomen està ocorrent en tota Europa. A Bèlgica diversos col·legis han alertat de la recreació d’escenes en els col·legis fent ús de la violència. I al Regne Unit la Policia ha detectat en xarxes socials missatges on s’anima a participar en un joc similar en el qual si un perd, se li dispararia en la cara amb una pistola d’aire comprimit.

Les xarxes socials s’hi han fet ressò d’este fet tan greu.

 

 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.

Les pluges deixen més de 35 litres per metre quadrat a Navarrés i obliguen a 21 intervencions de bombers en la Comunitat

Les pluges d'este dissabte en la Comunitat Valenciana han deixat fins a 35,3 litres per metre quadrat a Navarrés i han obligat a 21 intervencions de bombers a València i Alacant.

Castelló arranca el repartiment d’ulleres per a veure l’eclipsi total del 12 d’agost

Castelló ha començat en el Planetari el repartiment de més de 12.000 ulleres homologades per la UE per a observar amb seguretat l'eclipsi total de sol del 12 d'agost de 2026, dins d'una programació especial d'activitats divulgatives.
Anuncios