Els xiquets imiten la violència de la popular sèrie ‘El juego del calamar’

 

En poc temps la sèrie coreana ‘El juego del calamar’ ha captivat a milers d’espectadors en Netflix i ara és la sèrie de moda de la qual tothom parla. L’argument és simple: un grup de persones competeixen a vida o mort per a fer-se amb un premi milionari.

Es tracta d’una sèrie que, com s’indica en Netflix, està recomanada per a majors de 16 anys, per la qual cosa no és adequada per al públic infantil.

No obstant això, i malgrat este advertiment, molts xiquets ja s’han fet eco del tremend èxit de la ficció i docents i psicòlegs adverteixen que la sèrie ha arribat als patis de les escoles de primària, on els xiquets juguen a imitar els violents jocs de la sèrie.

 

Una sèrie violenta i inadequada per als xiquets

 

Per això, i a pesar que està catalogada per a majors de 16 anys, els xiquets ja s’han fet eco d’esta. Diversos docents estan alertant que ha arribat a patis de col·legis de Primària. Les imatges poden veure’s en el vídeo que acompanya estes línies.

És el cas d’un centre escolar de San Sebastián de los Reyes, a Madrid, on han decidit advertir a les mares i els pares a través d’una circular: «Les imatges i valors transmesos en esta sèrie poden perjudicar seriosament els xiquets i les xiquetes en l’etapa d’infantil i primària», es llig en la missiva.

Els psicòlegs es mostren preocupats, perquè la sèrie en qüestió és violenta i fins i tot té elements ‘gore’, desaconsellats per a menors de primària. Els psicòlegs expliquen per què s’hauria d’evitar que els menors d’aqueixa franja d’edat consumisquen este tipus de contingut: «No tenen el desenvolupament crític suficient per a distingir la realitat de la ficció».

El fenomen està ocorrent en tota Europa. A Bèlgica diversos col·legis han alertat de la recreació d’escenes en els col·legis fent ús de la violència. I al Regne Unit la Policia ha detectat en xarxes socials missatges on s’anima a participar en un joc similar en el qual si un perd, se li dispararia en la cara amb una pistola d’aire comprimit.

Les xarxes socials s’hi han fet ressò d’este fet tan greu.

 

 

Últimes notícies

Consumidors en alerta: el Govern central demana al Consell que frene l’engany amb l’arròs valencià

El Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 ha instat la Generalitat a reforçar els controls sobre l’etiquetatge de l’arròs i a sancionar possibles fraus que confonguen el consumidor sobre l’origen valencià del producte.

Quatre detinguts a València i Algemesí per explotar treballadors estrangers sense contracte

La Policia Nacional ha detingut quatre persones a València i Algemesí per contractar treballadors estrangers, molts en situació irregular, sense contracte ni alta en la Seguretat Social, tant en una barberia com en camps de tarongers.

Tres joves detinguts per robar joies a gent major en Alfarrasí i Guadasséquies

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització criminal que assaltava veïnes d’edat avançada en Alfarrasí i Guadasséquies per furtar-los joies. Han detingut un home i dues dones a Múrcia, i dos d’ells ja han ingressat en presó provisional.

Fins a 28 anys de presó per a huit acusats d’explotar dones en pisos d’Elx

Seis dones i dos hòmens s’enfronten a penes d’entre 18 i 28 anys i mig de presó per integrar, segons la fiscalia, una xarxa criminal que explotava sexualment víctimes en tres pisos d’Elx i blanquejava els beneficis.

La militància de Bellver en l’aire: el PP ajorna la suspensió fins al juí oral

Juanfran Pérez Llorca recorda que els estatuts del PP només permeten suspendre de militància quan s’obri juí oral i admet que, de moment, no hi ha novetats sobre el futur de Jorge Bellver com a alt càrrec de la Generalitat.

Camarero es reserva a entregar a la jutgessa els missatges de WhatsApp sobre la DANA

Susana Camarero ha declarat com a testimoni pel cas de la DANA i ha afirmat que encara decidirà si entrega voluntàriament a la jutgessa els missatges de WhatsApp que va intercanviar amb altres consellers el 29 d’octubre de 2024.

Tres detinguts a Alacant per robar diners amb el mètode del cogoter gràcies a un agent fora de servici

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i una dona, relacionats amb diversos furts de diners a clients de banc a la província d'Alacant, gràcies a la intervenció d'un agent que es trobava fora de servici.

Dotze persones detingudes per vendre roba falsificada en el mercat ambulant de Dénia

La Policia Nacional ha detingut dotze persones que regentaven parades al mercat ambulant de Dénia per vendre roba i complements falsificats, entre ells equipacions esportives de seleccions i clubs de futbol.