Els xiquets imiten la violència de la popular sèrie ‘El juego del calamar’

 

En poc temps la sèrie coreana ‘El juego del calamar’ ha captivat a milers d’espectadors en Netflix i ara és la sèrie de moda de la qual tothom parla. L’argument és simple: un grup de persones competeixen a vida o mort per a fer-se amb un premi milionari.

Es tracta d’una sèrie que, com s’indica en Netflix, està recomanada per a majors de 16 anys, per la qual cosa no és adequada per al públic infantil.

No obstant això, i malgrat este advertiment, molts xiquets ja s’han fet eco del tremend èxit de la ficció i docents i psicòlegs adverteixen que la sèrie ha arribat als patis de les escoles de primària, on els xiquets juguen a imitar els violents jocs de la sèrie.

 

Una sèrie violenta i inadequada per als xiquets

 

Per això, i a pesar que està catalogada per a majors de 16 anys, els xiquets ja s’han fet eco d’esta. Diversos docents estan alertant que ha arribat a patis de col·legis de Primària. Les imatges poden veure’s en el vídeo que acompanya estes línies.

És el cas d’un centre escolar de San Sebastián de los Reyes, a Madrid, on han decidit advertir a les mares i els pares a través d’una circular: «Les imatges i valors transmesos en esta sèrie poden perjudicar seriosament els xiquets i les xiquetes en l’etapa d’infantil i primària», es llig en la missiva.

Els psicòlegs es mostren preocupats, perquè la sèrie en qüestió és violenta i fins i tot té elements ‘gore’, desaconsellats per a menors de primària. Els psicòlegs expliquen per què s’hauria d’evitar que els menors d’aqueixa franja d’edat consumisquen este tipus de contingut: «No tenen el desenvolupament crític suficient per a distingir la realitat de la ficció».

El fenomen està ocorrent en tota Europa. A Bèlgica diversos col·legis han alertat de la recreació d’escenes en els col·legis fent ús de la violència. I al Regne Unit la Policia ha detectat en xarxes socials missatges on s’anima a participar en un joc similar en el qual si un perd, se li dispararia en la cara amb una pistola d’aire comprimit.

Les xarxes socials s’hi han fet ressò d’este fet tan greu.

 

 

Últimes notícies

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.

Risc màxim d’incendis en la Comunitat per a la jornada de l’eclipsi solar

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, amb el tancament de nombrosos parcs naturals i fortes restriccions a l’ús del foc i a les acampades.

Compromís exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts l’acollida de menors migrants

Compromís ha sol·licitat la compareixença urgent de Juanfran Pérez Llorca i Elena Albalat en la Diputació Permanent per a explicar els recursos que la Generalitat destina a l’acollida de menors migrants no acompanyats. El grup critica la posició de Vox i reclama que la Comunitat Valenciana complisca la normativa i actue amb humanitat.

Educació crea quasi 4.800 places d’FP en empresa a la Comunitat Valenciana

Educació ha impulsat 4.765 places de Formació en Empresa per al curs 2025-2026 a la Comunitat Valenciana, per a reforçar el vincle entre FP i mercat laboral. El pla es basa en quasi 1.800 empreses prospectades i informes per a planificar l’oferta de 2026-2027.
FILMOTECA D'ESTIU