Vivers acull el dissabte la Fira de la Mobilitat de València baix el lema ‘Espai Públic Compartit’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

Els jardins de Vivers de València acolliran dissabte que ve, 14 de setembre, la Fira de la Mobilitat de la ciutat, un esdeveniment que se celebrarà baix el lema ‘Espai Públic Compartit i dins dels actes programats amb motiu del desenvolupament de la Setmana Europea de la Mobilitat, segons ha informat l’ajuntament de la capital valenciana en un comunicat.

En sumar-se «un any més» a la convocatòria d’esta setmana, el consistori valencià busca «sensibilitzar sobre els beneficis per a la salut pública i per al medi ambient associats a l’ús de maneres de transport més sostenibles, en particular, el transport públic, la bicicleta i els desplaçaments a peu».

Per a complir amb este objectiu, l’Ajuntament ha organitzat activitats i actuacions que tindran lloc tant durant la Setmana de la Mobilitat en si com mitjançant una programació de caràcter permanent.

L’objectiu és «fomentar els hàbits de mobilitat sostenible i impulsar el transport públic, especialment este 2024» per ser l’any en el qual la ciutat és «Capital Verda Europea», ha remarcat l’administració local.

El regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell, ha destacat «la importància de la Fira de la Mobilitat, especialment, per a donar a conèixer als més xicotets les normes de seguretat vial» i també per a «conscienciar a tots els ciutadans sobre l’ús del transport sostenible».

«Enguany la fira compta amb més activitats de promoció de la mobilitat sostenible», entre elles, «tallers, teatre de titelles i fins a conferències divulgatives», ha apuntat el també president de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València.

La programació de les activitats de la Setmana Europea de la Mobilitat enguany compten amb la participació i el suport econòmic de València Cabdal Verd Europea 2024, que ha inclòs la commemoració en favor de la mobilitat sostenible dins del seu calendari anual d’esdeveniments com un dels actes centrals de l’any.

La Fira de la Mobilitat de València serà a més l’arrencada de la Setmana de la Mobilitat en la ciutat. El consistori ha indicat que nombroses entitats exposaran i donaran difusió a les seues accions en pro de la mobilitat sostenible.

L’EMT presentarà a Superbus i Superbusina, en el marc d’un programa dirigit específicament a la infància amb les següents activitats: el cuentacuentos ‘L’autobús roig de l’EMT’; el teatre de titelles ‘D’excursió amb Superbusina’; el teatre musical ‘En marxa estic’, i el taller de creativitat ‘Dibuixe lliure’ i ‘Dissenya la teua pròpia xapa’.

A més, enguany es realitzarà un sorteig de motxilles, contes i bonobus de deu viatges, i hi haurà repartiment de globus entre els menors que participen en les activitats.

Per la seua banda, la Policia Local també participarà en la jornada posant a disposició el Parc d’Educació Vial per a transmetre als assistents a la fira les bones pràctiques de circulació com a vianants i ciclistes.

La Fira de la Mobilitat compta amb la participació tant d’administracions públiques –la Generalitat i l’Ajuntament a través de la Policia Local, l’EMT i la Fundació València Clima i Energia–, com d’altres col·lectius i entitats –entre ells Cocemfe (Confederació Espanyola de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica); Cermi (Comitè Representants Persones amb Discapacitat CV), Stop Accidents, Federació de Treballadors Autònoms del Taxi, AVAE, Associació Valenciana d’Autoescoles, Ciutats que Caminen, València Camina, i Ciclosferia).

Jesús Carbonell ha assegurat que València «reforça el seu compromís amb la sostenibilitat», al mateix temps que ha subratllat que la col·laboració amb les diferents entitats «ha permès ampliar el nombre i l’impacte d’aquestes activitats respecte a anys anteriors».

«Exemple d’això és que en aquesta edició, la Setmana de la Mobilitat Sostenible té presència en tots els districtes de la ciutat, fent partícips a tots els ciutadans i ciutadanes de València», ha precisat.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.