Anuncios

Vivers acull el dissabte la Fira de la Mobilitat de València baix el lema ‘Espai Públic Compartit’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

Els jardins de Vivers de València acolliran dissabte que ve, 14 de setembre, la Fira de la Mobilitat de la ciutat, un esdeveniment que se celebrarà baix el lema ‘Espai Públic Compartit i dins dels actes programats amb motiu del desenvolupament de la Setmana Europea de la Mobilitat, segons ha informat l’ajuntament de la capital valenciana en un comunicat.

En sumar-se “un any més” a la convocatòria d’esta setmana, el consistori valencià busca “sensibilitzar sobre els beneficis per a la salut pública i per al medi ambient associats a l’ús de maneres de transport més sostenibles, en particular, el transport públic, la bicicleta i els desplaçaments a peu”.

Per a complir amb este objectiu, l’Ajuntament ha organitzat activitats i actuacions que tindran lloc tant durant la Setmana de la Mobilitat en si com mitjançant una programació de caràcter permanent.

L’objectiu és “fomentar els hàbits de mobilitat sostenible i impulsar el transport públic, especialment este 2024” per ser l’any en el qual la ciutat és “Capital Verda Europea”, ha remarcat l’administració local.

El regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell, ha destacat “la importància de la Fira de la Mobilitat, especialment, per a donar a conèixer als més xicotets les normes de seguretat vial” i també per a “conscienciar a tots els ciutadans sobre l’ús del transport sostenible”.

“Enguany la fira compta amb més activitats de promoció de la mobilitat sostenible”, entre elles, “tallers, teatre de titelles i fins a conferències divulgatives”, ha apuntat el també president de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València.

La programació de les activitats de la Setmana Europea de la Mobilitat enguany compten amb la participació i el suport econòmic de València Cabdal Verd Europea 2024, que ha inclòs la commemoració en favor de la mobilitat sostenible dins del seu calendari anual d’esdeveniments com un dels actes centrals de l’any.

La Fira de la Mobilitat de València serà a més l’arrencada de la Setmana de la Mobilitat en la ciutat. El consistori ha indicat que nombroses entitats exposaran i donaran difusió a les seues accions en pro de la mobilitat sostenible.

L’EMT presentarà a Superbus i Superbusina, en el marc d’un programa dirigit específicament a la infància amb les següents activitats: el cuentacuentos ‘L’autobús roig de l’EMT’; el teatre de titelles ‘D’excursió amb Superbusina’; el teatre musical ‘En marxa estic’, i el taller de creativitat ‘Dibuixe lliure’ i ‘Dissenya la teua pròpia xapa’.

A més, enguany es realitzarà un sorteig de motxilles, contes i bonobus de deu viatges, i hi haurà repartiment de globus entre els menors que participen en les activitats.

Per la seua banda, la Policia Local també participarà en la jornada posant a disposició el Parc d’Educació Vial per a transmetre als assistents a la fira les bones pràctiques de circulació com a vianants i ciclistes.

La Fira de la Mobilitat compta amb la participació tant d’administracions públiques –la Generalitat i l’Ajuntament a través de la Policia Local, l’EMT i la Fundació València Clima i Energia–, com d’altres col·lectius i entitats –entre ells Cocemfe (Confederació Espanyola de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica); Cermi (Comitè Representants Persones amb Discapacitat CV), Stop Accidents, Federació de Treballadors Autònoms del Taxi, AVAE, Associació Valenciana d’Autoescoles, Ciutats que Caminen, València Camina, i Ciclosferia).

Jesús Carbonell ha assegurat que València “reforça el seu compromís amb la sostenibilitat”, al mateix temps que ha subratllat que la col·laboració amb les diferents entitats “ha permès ampliar el nombre i l’impacte d’aquestes activitats respecte a anys anteriors”.

“Exemple d’això és que en aquesta edició, la Setmana de la Mobilitat Sostenible té presència en tots els districtes de la ciutat, fent partícips a tots els ciutadans i ciutadanes de València”, ha precisat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.

El PSPV acusa a Catalá de frenar la regularització d’immigrants a València

El PSPV retrau a l'alcaldessa María José Catalá la falta de reforços municipals per a tramitar la regularització d'immigrants i alerta del col·lapse en les cues de l'Ajuntament.