Vivers acull el dissabte la Fira de la Mobilitat de València baix el lema ‘Espai Públic Compartit’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

Els jardins de Vivers de València acolliran dissabte que ve, 14 de setembre, la Fira de la Mobilitat de la ciutat, un esdeveniment que se celebrarà baix el lema ‘Espai Públic Compartit i dins dels actes programats amb motiu del desenvolupament de la Setmana Europea de la Mobilitat, segons ha informat l’ajuntament de la capital valenciana en un comunicat.

En sumar-se «un any més» a la convocatòria d’esta setmana, el consistori valencià busca «sensibilitzar sobre els beneficis per a la salut pública i per al medi ambient associats a l’ús de maneres de transport més sostenibles, en particular, el transport públic, la bicicleta i els desplaçaments a peu».

Per a complir amb este objectiu, l’Ajuntament ha organitzat activitats i actuacions que tindran lloc tant durant la Setmana de la Mobilitat en si com mitjançant una programació de caràcter permanent.

L’objectiu és «fomentar els hàbits de mobilitat sostenible i impulsar el transport públic, especialment este 2024» per ser l’any en el qual la ciutat és «Capital Verda Europea», ha remarcat l’administració local.

El regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell, ha destacat «la importància de la Fira de la Mobilitat, especialment, per a donar a conèixer als més xicotets les normes de seguretat vial» i també per a «conscienciar a tots els ciutadans sobre l’ús del transport sostenible».

«Enguany la fira compta amb més activitats de promoció de la mobilitat sostenible», entre elles, «tallers, teatre de titelles i fins a conferències divulgatives», ha apuntat el també president de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València.

La programació de les activitats de la Setmana Europea de la Mobilitat enguany compten amb la participació i el suport econòmic de València Cabdal Verd Europea 2024, que ha inclòs la commemoració en favor de la mobilitat sostenible dins del seu calendari anual d’esdeveniments com un dels actes centrals de l’any.

La Fira de la Mobilitat de València serà a més l’arrencada de la Setmana de la Mobilitat en la ciutat. El consistori ha indicat que nombroses entitats exposaran i donaran difusió a les seues accions en pro de la mobilitat sostenible.

L’EMT presentarà a Superbus i Superbusina, en el marc d’un programa dirigit específicament a la infància amb les següents activitats: el cuentacuentos ‘L’autobús roig de l’EMT’; el teatre de titelles ‘D’excursió amb Superbusina’; el teatre musical ‘En marxa estic’, i el taller de creativitat ‘Dibuixe lliure’ i ‘Dissenya la teua pròpia xapa’.

A més, enguany es realitzarà un sorteig de motxilles, contes i bonobus de deu viatges, i hi haurà repartiment de globus entre els menors que participen en les activitats.

Per la seua banda, la Policia Local també participarà en la jornada posant a disposició el Parc d’Educació Vial per a transmetre als assistents a la fira les bones pràctiques de circulació com a vianants i ciclistes.

La Fira de la Mobilitat compta amb la participació tant d’administracions públiques –la Generalitat i l’Ajuntament a través de la Policia Local, l’EMT i la Fundació València Clima i Energia–, com d’altres col·lectius i entitats –entre ells Cocemfe (Confederació Espanyola de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica); Cermi (Comitè Representants Persones amb Discapacitat CV), Stop Accidents, Federació de Treballadors Autònoms del Taxi, AVAE, Associació Valenciana d’Autoescoles, Ciutats que Caminen, València Camina, i Ciclosferia).

Jesús Carbonell ha assegurat que València «reforça el seu compromís amb la sostenibilitat», al mateix temps que ha subratllat que la col·laboració amb les diferents entitats «ha permès ampliar el nombre i l’impacte d’aquestes activitats respecte a anys anteriors».

«Exemple d’això és que en aquesta edició, la Setmana de la Mobilitat Sostenible té presència en tots els districtes de la ciutat, fent partícips a tots els ciutadans i ciutadanes de València», ha precisat.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.