Vivers acull el dissabte la Fira de la Mobilitat de València baix el lema ‘Espai Públic Compartit’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

Els jardins de Vivers de València acolliran dissabte que ve, 14 de setembre, la Fira de la Mobilitat de la ciutat, un esdeveniment que se celebrarà baix el lema ‘Espai Públic Compartit i dins dels actes programats amb motiu del desenvolupament de la Setmana Europea de la Mobilitat, segons ha informat l’ajuntament de la capital valenciana en un comunicat.

En sumar-se «un any més» a la convocatòria d’esta setmana, el consistori valencià busca «sensibilitzar sobre els beneficis per a la salut pública i per al medi ambient associats a l’ús de maneres de transport més sostenibles, en particular, el transport públic, la bicicleta i els desplaçaments a peu».

Per a complir amb este objectiu, l’Ajuntament ha organitzat activitats i actuacions que tindran lloc tant durant la Setmana de la Mobilitat en si com mitjançant una programació de caràcter permanent.

L’objectiu és «fomentar els hàbits de mobilitat sostenible i impulsar el transport públic, especialment este 2024» per ser l’any en el qual la ciutat és «Capital Verda Europea», ha remarcat l’administració local.

El regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell, ha destacat «la importància de la Fira de la Mobilitat, especialment, per a donar a conèixer als més xicotets les normes de seguretat vial» i també per a «conscienciar a tots els ciutadans sobre l’ús del transport sostenible».

«Enguany la fira compta amb més activitats de promoció de la mobilitat sostenible», entre elles, «tallers, teatre de titelles i fins a conferències divulgatives», ha apuntat el també president de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València.

La programació de les activitats de la Setmana Europea de la Mobilitat enguany compten amb la participació i el suport econòmic de València Cabdal Verd Europea 2024, que ha inclòs la commemoració en favor de la mobilitat sostenible dins del seu calendari anual d’esdeveniments com un dels actes centrals de l’any.

La Fira de la Mobilitat de València serà a més l’arrencada de la Setmana de la Mobilitat en la ciutat. El consistori ha indicat que nombroses entitats exposaran i donaran difusió a les seues accions en pro de la mobilitat sostenible.

L’EMT presentarà a Superbus i Superbusina, en el marc d’un programa dirigit específicament a la infància amb les següents activitats: el cuentacuentos ‘L’autobús roig de l’EMT’; el teatre de titelles ‘D’excursió amb Superbusina’; el teatre musical ‘En marxa estic’, i el taller de creativitat ‘Dibuixe lliure’ i ‘Dissenya la teua pròpia xapa’.

A més, enguany es realitzarà un sorteig de motxilles, contes i bonobus de deu viatges, i hi haurà repartiment de globus entre els menors que participen en les activitats.

Per la seua banda, la Policia Local també participarà en la jornada posant a disposició el Parc d’Educació Vial per a transmetre als assistents a la fira les bones pràctiques de circulació com a vianants i ciclistes.

La Fira de la Mobilitat compta amb la participació tant d’administracions públiques –la Generalitat i l’Ajuntament a través de la Policia Local, l’EMT i la Fundació València Clima i Energia–, com d’altres col·lectius i entitats –entre ells Cocemfe (Confederació Espanyola de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica); Cermi (Comitè Representants Persones amb Discapacitat CV), Stop Accidents, Federació de Treballadors Autònoms del Taxi, AVAE, Associació Valenciana d’Autoescoles, Ciutats que Caminen, València Camina, i Ciclosferia).

Jesús Carbonell ha assegurat que València «reforça el seu compromís amb la sostenibilitat», al mateix temps que ha subratllat que la col·laboració amb les diferents entitats «ha permès ampliar el nombre i l’impacte d’aquestes activitats respecte a anys anteriors».

«Exemple d’això és que en aquesta edició, la Setmana de la Mobilitat Sostenible té presència en tots els districtes de la ciutat, fent partícips a tots els ciutadans i ciutadanes de València», ha precisat.

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.