Vivers acull el dissabte la Fira de la Mobilitat de València baix el lema ‘Espai Públic Compartit’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

Els jardins de Vivers de València acolliran dissabte que ve, 14 de setembre, la Fira de la Mobilitat de la ciutat, un esdeveniment que se celebrarà baix el lema ‘Espai Públic Compartit i dins dels actes programats amb motiu del desenvolupament de la Setmana Europea de la Mobilitat, segons ha informat l’ajuntament de la capital valenciana en un comunicat.

En sumar-se «un any més» a la convocatòria d’esta setmana, el consistori valencià busca «sensibilitzar sobre els beneficis per a la salut pública i per al medi ambient associats a l’ús de maneres de transport més sostenibles, en particular, el transport públic, la bicicleta i els desplaçaments a peu».

Per a complir amb este objectiu, l’Ajuntament ha organitzat activitats i actuacions que tindran lloc tant durant la Setmana de la Mobilitat en si com mitjançant una programació de caràcter permanent.

L’objectiu és «fomentar els hàbits de mobilitat sostenible i impulsar el transport públic, especialment este 2024» per ser l’any en el qual la ciutat és «Capital Verda Europea», ha remarcat l’administració local.

El regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell, ha destacat «la importància de la Fira de la Mobilitat, especialment, per a donar a conèixer als més xicotets les normes de seguretat vial» i també per a «conscienciar a tots els ciutadans sobre l’ús del transport sostenible».

«Enguany la fira compta amb més activitats de promoció de la mobilitat sostenible», entre elles, «tallers, teatre de titelles i fins a conferències divulgatives», ha apuntat el també president de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València.

La programació de les activitats de la Setmana Europea de la Mobilitat enguany compten amb la participació i el suport econòmic de València Cabdal Verd Europea 2024, que ha inclòs la commemoració en favor de la mobilitat sostenible dins del seu calendari anual d’esdeveniments com un dels actes centrals de l’any.

La Fira de la Mobilitat de València serà a més l’arrencada de la Setmana de la Mobilitat en la ciutat. El consistori ha indicat que nombroses entitats exposaran i donaran difusió a les seues accions en pro de la mobilitat sostenible.

L’EMT presentarà a Superbus i Superbusina, en el marc d’un programa dirigit específicament a la infància amb les següents activitats: el cuentacuentos ‘L’autobús roig de l’EMT’; el teatre de titelles ‘D’excursió amb Superbusina’; el teatre musical ‘En marxa estic’, i el taller de creativitat ‘Dibuixe lliure’ i ‘Dissenya la teua pròpia xapa’.

A més, enguany es realitzarà un sorteig de motxilles, contes i bonobus de deu viatges, i hi haurà repartiment de globus entre els menors que participen en les activitats.

Per la seua banda, la Policia Local també participarà en la jornada posant a disposició el Parc d’Educació Vial per a transmetre als assistents a la fira les bones pràctiques de circulació com a vianants i ciclistes.

La Fira de la Mobilitat compta amb la participació tant d’administracions públiques –la Generalitat i l’Ajuntament a través de la Policia Local, l’EMT i la Fundació València Clima i Energia–, com d’altres col·lectius i entitats –entre ells Cocemfe (Confederació Espanyola de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica); Cermi (Comitè Representants Persones amb Discapacitat CV), Stop Accidents, Federació de Treballadors Autònoms del Taxi, AVAE, Associació Valenciana d’Autoescoles, Ciutats que Caminen, València Camina, i Ciclosferia).

Jesús Carbonell ha assegurat que València «reforça el seu compromís amb la sostenibilitat», al mateix temps que ha subratllat que la col·laboració amb les diferents entitats «ha permès ampliar el nombre i l’impacte d’aquestes activitats respecte a anys anteriors».

«Exemple d’això és que en aquesta edició, la Setmana de la Mobilitat Sostenible té presència en tots els districtes de la ciutat, fent partícips a tots els ciutadans i ciutadanes de València», ha precisat.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA tornaran a omplir València per reclamar que Mazón perda l’aforament

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i moviments socials han convocat este dissabte una concentració a València per exigir la fi de l’aforament de l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón, quan es complixen 22 mesos de les inundacions que van causar 231 morts a la província de València.

Netflix estrena la sèrie de ‘Tota la veritat de les meues mentires’ d’Elísabet Benavent

La nova miniserie de Netflix basada en la novel·la 'Toda la verdad de mis mentiras' d'Elísabet Benavent s'estrena el 28 d'agost amb cinc episodis que exploren els límits entre amor i amistat durant un viatge en caravana.

Intervals de núvols i algun ruixat aïllat en l’últim dimecres d’agost

L’últim dimecres d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, possibilitat de pluja feble i temperatures amb pocs canvis. Dijous s’espera un ambient més estable, amb cels poc nuvolosos i descens de les màximes en l’interior nord de València.

Buñol es prepara per a una Tomatina amb 150 tones de tomates i 22.000 participants

Buñol acollirà hui una nova edició de la Tomatina, amb 150 tones de tomates i 22.000 participants en una hora de batalla festiva. La festa reforça l’accessibilitat i comptarà amb més trens de Cercanies per a facilitar l’arribada de visitants.

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un matrimoni irlandés en un jacuzzi a Cullera

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per la mort d’un matrimoni irlandés de 50 i 45 anys a Cullera, localitzat sense vida en el jacuzzi de la vivenda pels seus fills menors.

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.