Vox amenaça amb deixar el govern d’Almassora si el PP no expulsa els trànsfugues

CASTELLÓ – La presidenta de Vox a Castelló, Llanos Masó, ha alertat que la seva formació abandonarà el govern d’Almassora si el PP no expulsa els regidors Vicente Martínez-Galí i José Martínez Gozálvez, que han anunciat la seva baixa com a afiliats del partit i han demanat passar al grup de no adscrits.

Masó ha indicat que «hem demanat als dos regidors que entreguin l’acta per coherència i respecte als votants», afegint que, si no ho fan, no governaran amb «dos trànsfugues». Així, espera que el PP mantingui l’acord de govern signat amb Vox.

Després d’una roda de premsa, Masó ha manifestat que no creu que sigui complicat buscar suport en els plens sense els regidors trànsfugues, afirmant que la situació a l’equip de govern d’Almassora és «complexa». A més, ha lamentat que l’alcaldessa no s’hagi reunit amb ella per discutir la qüestió, tot i que té la impressió que «no hi ha coses més importants que l’estabilitat d’un govern municipal».

Masó ha volgut aclarir la situació com més aviat millor, recordant que el dilluns hi ha ple a l’Ajuntament. La seva portaveu, Elena Gonzaléz, ha de decidir si continuarà liderant l’acord de govern o passarà a l’oposició.

La presidenta de Vox ha admès haver comès un «error» en designar aquests dos regidors, tot i que els seus objectius es mantenen centrats en complir amb el pacte de govern. A més, el portaveu de Compromís en la Diputació, David Guardiola, ha demanat al PP que assumeixi la seva responsabilitat per garantir la governabilitat del municipi, criticant la situació caòtica.

Guardiola ha referit que Vox aprofitarà la situació per fer xantatge a l’Ajuntament, denunciant la irresponsabilitat del PP que ha permès que els trànsfugues vulnerin els interessos d’Almassora.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.