9.5 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

Vox amenaça amb deixar el govern d’Almassora si el PP no expulsa els trànsfugues

CASTELLÓ – La presidenta de Vox a Castelló, Llanos Masó, ha alertat que la seva formació abandonarà el govern d’Almassora si el PP no expulsa els regidors Vicente Martínez-Galí i José Martínez Gozálvez, que han anunciat la seva baixa com a afiliats del partit i han demanat passar al grup de no adscrits.

Masó ha indicat que “hem demanat als dos regidors que entreguin l’acta per coherència i respecte als votants”, afegint que, si no ho fan, no governaran amb “dos trànsfugues”. Així, espera que el PP mantingui l’acord de govern signat amb Vox.

Després d’una roda de premsa, Masó ha manifestat que no creu que sigui complicat buscar suport en els plens sense els regidors trànsfugues, afirmant que la situació a l’equip de govern d’Almassora és “complexa”. A més, ha lamentat que l’alcaldessa no s’hagi reunit amb ella per discutir la qüestió, tot i que té la impressió que “no hi ha coses més importants que l’estabilitat d’un govern municipal”.

Masó ha volgut aclarir la situació com més aviat millor, recordant que el dilluns hi ha ple a l’Ajuntament. La seva portaveu, Elena Gonzaléz, ha de decidir si continuarà liderant l’acord de govern o passarà a l’oposició.

La presidenta de Vox ha admès haver comès un “error” en designar aquests dos regidors, tot i que els seus objectius es mantenen centrats en complir amb el pacte de govern. A més, el portaveu de Compromís en la Diputació, David Guardiola, ha demanat al PP que assumeixi la seva responsabilitat per garantir la governabilitat del municipi, criticant la situació caòtica.

Guardiola ha referit que Vox aprofitarà la situació per fer xantatge a l’Ajuntament, denunciant la irresponsabilitat del PP que ha permès que els trànsfugues vulnerin els interessos d’Almassora.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.