7.2 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Vox amenaça amb deixar el govern d’Almassora si el PP no expulsa els trànsfugues

CASTELLÓ – La presidenta de Vox a Castelló, Llanos Masó, ha alertat que la seva formació abandonarà el govern d’Almassora si el PP no expulsa els regidors Vicente Martínez-Galí i José Martínez Gozálvez, que han anunciat la seva baixa com a afiliats del partit i han demanat passar al grup de no adscrits.

Masó ha indicat que “hem demanat als dos regidors que entreguin l’acta per coherència i respecte als votants”, afegint que, si no ho fan, no governaran amb “dos trànsfugues”. Així, espera que el PP mantingui l’acord de govern signat amb Vox.

Després d’una roda de premsa, Masó ha manifestat que no creu que sigui complicat buscar suport en els plens sense els regidors trànsfugues, afirmant que la situació a l’equip de govern d’Almassora és “complexa”. A més, ha lamentat que l’alcaldessa no s’hagi reunit amb ella per discutir la qüestió, tot i que té la impressió que “no hi ha coses més importants que l’estabilitat d’un govern municipal”.

Masó ha volgut aclarir la situació com més aviat millor, recordant que el dilluns hi ha ple a l’Ajuntament. La seva portaveu, Elena Gonzaléz, ha de decidir si continuarà liderant l’acord de govern o passarà a l’oposició.

La presidenta de Vox ha admès haver comès un “error” en designar aquests dos regidors, tot i que els seus objectius es mantenen centrats en complir amb el pacte de govern. A més, el portaveu de Compromís en la Diputació, David Guardiola, ha demanat al PP que assumeixi la seva responsabilitat per garantir la governabilitat del municipi, criticant la situació caòtica.

Guardiola ha referit que Vox aprofitarà la situació per fer xantatge a l’Ajuntament, denunciant la irresponsabilitat del PP que ha permès que els trànsfugues vulnerin els interessos d’Almassora.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.