23.6 C
València
Dilluns, 5 maig, 2025

Vox creu que, amb la llicència del Nou Mestalla, el PP ‘s’ha llançat al barranc’ per a ‘salvar a Peter Lim’

VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

El segon tinent d’alcalde de l’Ajuntament de València, Juanma Badenas (Vox), ha criticat la concessió per part de la Regidoria d’Urbanisme –que dirigix el PP– de la llicència per al Nou Mestalla, ja que, al seu semblar, suposa que els ‘populars’ “s’han llançat al barranc” per a “salvar a Peter Lim”.

- Advertisement -Telegram València Diari

Així ho ha manifestat Badenas, que ha comparegut en roda de premsa junt amb els altres tres edils de Vox per a retraure al PP –amb qui integra l’equip de govern municipal– que haja realitzat este tràmit en el qual, segons ha recalcat, “Vox no els va a acompanyar”. En esta línia, ha subratllat que el seu partit mai va a “trair” a València ni al valencianisme.

Badenas ha donat detalls de la negociació entre els dos socis de govern per a presentar una moció conjunta que no done beneficis urbanístics al màxim accionista del València CF a partir del dia 3 d’agost.

En este sentit, ha explicat que la seua formació va rebutjar una proposta del PP en considerar que sí donava drets urbanístics, encara que ha incidit que sempre va tenir bona fe i va pensar que “un acord sí era possible”.

I, al mateix temps, ha lamentat que el Partit Popular rebutjara un informe de Vox en el qual, segons ha remarcat, sí s’exigien garanties junt amb la llicència i es modificava el planejament per a assegurar que es complete l’obra. En canvi, s’ha preguntat per què en l’acord actual que concedix la llicència d’obra al València C.F. –per al qual no s’ha comptat amb Vox– sí hi ha garanties: “Alguna cosa falla”, ha afegit.

Així mateix, Badenas ha dit que dimecres passat –dos dies abans que es coneguera la concessió de la llicència per a reprendre les obres del nou estadi– va enviar un missatge a l’edil d’Urbanisme, Juan Giner (PP), en la qual es feia una altra proposta “sobre la base d’ells, però establint garanties reals perquè el senyor Lim no tinguera drets urbanístics”. “No he rebut cap contestació”, ha sentenciat Badenas.

“LA NOSTRA POSTURA HA SIGUT SEMPRE LA MATEIXA”

L’edil de Vox ha insistit que este partit sempre ha mantingut la mateixa postura respecte al ‘Nou Mestalla’ per “lleialtat i bona fe” als valencians. Encara que el PP “haja pres una decisió unilateral”, Badenas ha subratllat que amb els ‘populars’ eren amb els quals més interès tenien a arribar a un acord perquè és “el nostre soci de govern”, ha afegit Badenas.

I ha recalcat que no recolzen esta llicència perquè no els van a “acompanyar” a “haver-hi pres esta decisió unilateral de donar-li els drets urbanístics a Peter Lim”. A més, ha reiterat que per a este procediment han utilitzat part de la informació que Vox va oferir, però “sense establir cap tipus de garantia”.

Badenas s’ha preguntat “què interès” té el Partit Popular a “donar-li” els drets urbanístics a Peter Lim. “La falta de seny que veia abans l’he tornat a veure ara”, ha lamentat.

Preguntat sobre si Vox acceptarà les fitxes urbanístiques, Badenas ha insistit que la importància no residix en les fitxes, sinó en el seu contingut: “Quan vegem el contingut de les fitxes decidirem en funció d’este contingut”, ha dit Badenas.

Últimes notícies

BBVA defense la seua unió amb el Sabadell com una oportunitat per al creixement

El president de BBVA, Carlos Torres, destaca que la unió amb el Banc Sabadell no només beneficia les empreses, sinó que també potencia la cohesió social i territorial.

Mor José Ángel de la Casa, icona del periodisme esportiu i veu del recordat 12-1 d’Espanya a Malta

El periodista José Ángel de la Casa ha mort als 74 anys a Madrid, deixant un llegat inoblidable en el món del futbol i la comunicació.

El Parc Científic de la Universitat de València celebra la XVII edició d’Expociència amb més de 100 activitats diverses

El Parc Científic de la Universitat de València posa en marxa la XVII edició d'Expociència, amb un centenar d'activitats dirigides a la divulgació científica i la inclusivitat, que tindrà lloc el 10 de maig. L'esdeveniment pretén ser un espai d'innovació i diversió per a tots els assistents.

Dotze detinguts en Alacant tras una violenta pelea con katanas

La Policía Nacional detiene a dotze persones, incloent huit menors, en Alacant tras una violenta baralla utilitzant katanes i gas pebre. Quatre arrestats necessiten assistència mèdica.

Vox insisteix en que les retallades a l’AVL estan consensuades amb el PP

Vox proposa reduir el pressupost de l'AVL i dels sindicats, assegurant que les retallades estan negociades amb el PP, que no concreta la seva postura. Les esmenes es registren abans de finalitzar el termini.

El PP i Vox aproven un pla de treball controvertit per a investigar la dana a les Corts

El PP i Vox aproven un pla per a la comissió d'investigació de la dana amb crítiques del PSPV i Compromís per l'arribada tardana i falta de transparència.

Llibertat provisional per als detinguts en un cas d’agressió sexual a València

Quatre jòvens detinguts per una presumpta agressió sexual grupal a València han quedat en llibertat amb mesures cautelars. Els fets van ocórrer a la platja de la Malva-rosa, segons informa el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Mazón presenta un pla de suport de 48 milions per a vehicles perduts i una ajuda turística per als damnificats de la dana

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha presentat un paquet d'ajudes de 48 milions d'euros per a superar les conseqüències de la dana, incloent una ajuda turística de 350 euros per a afectats i ajudes per la pèrdua de vehicles.