27.1 C
València
Dissabte, 19 juliol, 2025

Vox creu que, amb la llicència del Nou Mestalla, el PP ‘s’ha llançat al barranc’ per a ‘salvar a Peter Lim’

VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

El segon tinent d’alcalde de l’Ajuntament de València, Juanma Badenas (Vox), ha criticat la concessió per part de la Regidoria d’Urbanisme –que dirigix el PP– de la llicència per al Nou Mestalla, ja que, al seu semblar, suposa que els ‘populars’ “s’han llançat al barranc” per a “salvar a Peter Lim”.

- Advertisement -Telegram València Diari

Així ho ha manifestat Badenas, que ha comparegut en roda de premsa junt amb els altres tres edils de Vox per a retraure al PP –amb qui integra l’equip de govern municipal– que haja realitzat este tràmit en el qual, segons ha recalcat, “Vox no els va a acompanyar”. En esta línia, ha subratllat que el seu partit mai va a “trair” a València ni al valencianisme.

Badenas ha donat detalls de la negociació entre els dos socis de govern per a presentar una moció conjunta que no done beneficis urbanístics al màxim accionista del València CF a partir del dia 3 d’agost.

En este sentit, ha explicat que la seua formació va rebutjar una proposta del PP en considerar que sí donava drets urbanístics, encara que ha incidit que sempre va tenir bona fe i va pensar que “un acord sí era possible”.

I, al mateix temps, ha lamentat que el Partit Popular rebutjara un informe de Vox en el qual, segons ha remarcat, sí s’exigien garanties junt amb la llicència i es modificava el planejament per a assegurar que es complete l’obra. En canvi, s’ha preguntat per què en l’acord actual que concedix la llicència d’obra al València C.F. –per al qual no s’ha comptat amb Vox– sí hi ha garanties: “Alguna cosa falla”, ha afegit.

Així mateix, Badenas ha dit que dimecres passat –dos dies abans que es coneguera la concessió de la llicència per a reprendre les obres del nou estadi– va enviar un missatge a l’edil d’Urbanisme, Juan Giner (PP), en la qual es feia una altra proposta “sobre la base d’ells, però establint garanties reals perquè el senyor Lim no tinguera drets urbanístics”. “No he rebut cap contestació”, ha sentenciat Badenas.

“LA NOSTRA POSTURA HA SIGUT SEMPRE LA MATEIXA”

L’edil de Vox ha insistit que este partit sempre ha mantingut la mateixa postura respecte al ‘Nou Mestalla’ per “lleialtat i bona fe” als valencians. Encara que el PP “haja pres una decisió unilateral”, Badenas ha subratllat que amb els ‘populars’ eren amb els quals més interès tenien a arribar a un acord perquè és “el nostre soci de govern”, ha afegit Badenas.

I ha recalcat que no recolzen esta llicència perquè no els van a “acompanyar” a “haver-hi pres esta decisió unilateral de donar-li els drets urbanístics a Peter Lim”. A més, ha reiterat que per a este procediment han utilitzat part de la informació que Vox va oferir, però “sense establir cap tipus de garantia”.

Badenas s’ha preguntat “què interès” té el Partit Popular a “donar-li” els drets urbanístics a Peter Lim. “La falta de seny que veia abans l’he tornat a veure ara”, ha lamentat.

Preguntat sobre si Vox acceptarà les fitxes urbanístiques, Badenas ha insistit que la importància no residix en les fitxes, sinó en el seu contingut: “Quan vegem el contingut de les fitxes decidirem en funció d’este contingut”, ha dit Badenas.

Últimes notícies

Incendi a Ibi afecta al Parc Natural de la Font Roja i mobilitza a la UME per al seu control

Un incendi forestal a Ibi ha afectat unes 250 hectàrees del Parc Natural de la Font Roja. L'UME i nombrosos mitjans treballen per a controlar el foc, mentres les autoritats investiguen el seu origen en una comunitat religiosa.

Alerta màxima per risc extrem d’incendis forestals a la Comunitat Valenciana este cap de setmana

La Generalitat Valenciana manté l'alerta per risc extrem d'incendis forestals a causa de temperatures pròximes a 40 graus i ratxes de vent de ponent de fins a 50 km/h durant el cap de setmana.

L’incendi forestal a Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza nombrosos mitjans d’emergència

L'incendi forestal declarat a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, activant una gran resposta amb mitjans aeris, terrestres i la sol·licitud de la Unitat Militar d'Emergències a causa de les condicions extremes de calor i vent.

Concentració a València contra la violència racista i la por de la comunitat marroquina a eixir al carrer

Una multitud es va concentrar a València per a condemnar la violència racista deslligada en Torre Pacheco, destacant la por que sent la comunitat marroquina per a eixir al carrer davant les agressions.

Els favorits consoliden el seu lideratge en la primera jornada de la regata TabarcaVela a Alacant

La TabarcaVela Diputació d'Alacant 2025 arranca amb triomf dels campions de l'any passat en les seues categories. Peix d'Abril i Ebury Sailing Team dominen la classificació després de primera jornada.

Jalance aconseguix els 40° en una jornada amb temperatures màximes a la baixa en el litoral sud de València

Jalance es registra com el municipi més calorós de València amb 40 graus en una jornada en la qual les temperatures màximes disminuïxen en el litoral sud de la província.

Detingut a Bulgària un dels condemnats per l’agressió sexual grupal en Vall d’Albaida

La Policia Nacional en col·laboració amb equips internacionals ha detingut a Bulgària a un dels dos condemnats per la violació grupal d'una menor en Vall d'Albaida en 2020, escapolit després de ser sentenciat a 12 anys de presó.

L’incendi forestal d’Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza a múltiples mitjans per al seu control

Un incendi a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, mobilitzant a deu mitjans aeris i al voltant de cent efectius terrestres per a la seua extinció, mentres s'espera l'arribada de la UME per riscos climatològics.