9 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Vox creu que, amb la llicència del Nou Mestalla, el PP ‘s’ha llançat al barranc’ per a ‘salvar a Peter Lim’

VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

El segon tinent d’alcalde de l’Ajuntament de València, Juanma Badenas (Vox), ha criticat la concessió per part de la Regidoria d’Urbanisme –que dirigix el PP– de la llicència per al Nou Mestalla, ja que, al seu semblar, suposa que els ‘populars’ “s’han llançat al barranc” per a “salvar a Peter Lim”.

Així ho ha manifestat Badenas, que ha comparegut en roda de premsa junt amb els altres tres edils de Vox per a retraure al PP –amb qui integra l’equip de govern municipal– que haja realitzat este tràmit en el qual, segons ha recalcat, “Vox no els va a acompanyar”. En esta línia, ha subratllat que el seu partit mai va a “trair” a València ni al valencianisme.

Badenas ha donat detalls de la negociació entre els dos socis de govern per a presentar una moció conjunta que no done beneficis urbanístics al màxim accionista del València CF a partir del dia 3 d’agost.

En este sentit, ha explicat que la seua formació va rebutjar una proposta del PP en considerar que sí donava drets urbanístics, encara que ha incidit que sempre va tenir bona fe i va pensar que “un acord sí era possible”.

I, al mateix temps, ha lamentat que el Partit Popular rebutjara un informe de Vox en el qual, segons ha remarcat, sí s’exigien garanties junt amb la llicència i es modificava el planejament per a assegurar que es complete l’obra. En canvi, s’ha preguntat per què en l’acord actual que concedix la llicència d’obra al València C.F. –per al qual no s’ha comptat amb Vox– sí hi ha garanties: “Alguna cosa falla”, ha afegit.

Així mateix, Badenas ha dit que dimecres passat –dos dies abans que es coneguera la concessió de la llicència per a reprendre les obres del nou estadi– va enviar un missatge a l’edil d’Urbanisme, Juan Giner (PP), en la qual es feia una altra proposta “sobre la base d’ells, però establint garanties reals perquè el senyor Lim no tinguera drets urbanístics”. “No he rebut cap contestació”, ha sentenciat Badenas.

“LA NOSTRA POSTURA HA SIGUT SEMPRE LA MATEIXA”

L’edil de Vox ha insistit que este partit sempre ha mantingut la mateixa postura respecte al ‘Nou Mestalla’ per “lleialtat i bona fe” als valencians. Encara que el PP “haja pres una decisió unilateral”, Badenas ha subratllat que amb els ‘populars’ eren amb els quals més interès tenien a arribar a un acord perquè és “el nostre soci de govern”, ha afegit Badenas.

I ha recalcat que no recolzen esta llicència perquè no els van a “acompanyar” a “haver-hi pres esta decisió unilateral de donar-li els drets urbanístics a Peter Lim”. A més, ha reiterat que per a este procediment han utilitzat part de la informació que Vox va oferir, però “sense establir cap tipus de garantia”.

Badenas s’ha preguntat “què interès” té el Partit Popular a “donar-li” els drets urbanístics a Peter Lim. “La falta de seny que veia abans l’he tornat a veure ara”, ha lamentat.

Preguntat sobre si Vox acceptarà les fitxes urbanístiques, Badenas ha insistit que la importància no residix en les fitxes, sinó en el seu contingut: “Quan vegem el contingut de les fitxes decidirem en funció d’este contingut”, ha dit Badenas.

Últimes notícies

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.