Vox creu que, amb la llicència del Nou Mestalla, el PP ‘s’ha llançat al barranc’ per a ‘salvar a Peter Lim’

VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

El segon tinent d’alcalde de l’Ajuntament de València, Juanma Badenas (Vox), ha criticat la concessió per part de la Regidoria d’Urbanisme –que dirigix el PP– de la llicència per al Nou Mestalla, ja que, al seu semblar, suposa que els ‘populars’ «s’han llançat al barranc» per a «salvar a Peter Lim».

Així ho ha manifestat Badenas, que ha comparegut en roda de premsa junt amb els altres tres edils de Vox per a retraure al PP –amb qui integra l’equip de govern municipal– que haja realitzat este tràmit en el qual, segons ha recalcat, «Vox no els va a acompanyar». En esta línia, ha subratllat que el seu partit mai va a «trair» a València ni al valencianisme.

Badenas ha donat detalls de la negociació entre els dos socis de govern per a presentar una moció conjunta que no done beneficis urbanístics al màxim accionista del València CF a partir del dia 3 d’agost.

En este sentit, ha explicat que la seua formació va rebutjar una proposta del PP en considerar que sí donava drets urbanístics, encara que ha incidit que sempre va tenir bona fe i va pensar que «un acord sí era possible».

I, al mateix temps, ha lamentat que el Partit Popular rebutjara un informe de Vox en el qual, segons ha remarcat, sí s’exigien garanties junt amb la llicència i es modificava el planejament per a assegurar que es complete l’obra. En canvi, s’ha preguntat per què en l’acord actual que concedix la llicència d’obra al València C.F. –per al qual no s’ha comptat amb Vox– sí hi ha garanties: «Alguna cosa falla», ha afegit.

Així mateix, Badenas ha dit que dimecres passat –dos dies abans que es coneguera la concessió de la llicència per a reprendre les obres del nou estadi– va enviar un missatge a l’edil d’Urbanisme, Juan Giner (PP), en la qual es feia una altra proposta «sobre la base d’ells, però establint garanties reals perquè el senyor Lim no tinguera drets urbanístics». «No he rebut cap contestació», ha sentenciat Badenas.

«LA NOSTRA POSTURA HA SIGUT SEMPRE LA MATEIXA»

L’edil de Vox ha insistit que este partit sempre ha mantingut la mateixa postura respecte al ‘Nou Mestalla’ per «lleialtat i bona fe» als valencians. Encara que el PP «haja pres una decisió unilateral», Badenas ha subratllat que amb els ‘populars’ eren amb els quals més interès tenien a arribar a un acord perquè és «el nostre soci de govern», ha afegit Badenas.

I ha recalcat que no recolzen esta llicència perquè no els van a «acompanyar» a «haver-hi pres esta decisió unilateral de donar-li els drets urbanístics a Peter Lim». A més, ha reiterat que per a este procediment han utilitzat part de la informació que Vox va oferir, però «sense establir cap tipus de garantia».

Badenas s’ha preguntat «què interès» té el Partit Popular a «donar-li» els drets urbanístics a Peter Lim. «La falta de seny que veia abans l’he tornat a veure ara», ha lamentat.

Preguntat sobre si Vox acceptarà les fitxes urbanístiques, Badenas ha insistit que la importància no residix en les fitxes, sinó en el seu contingut: «Quan vegem el contingut de les fitxes decidirem en funció d’este contingut», ha dit Badenas.

Últimes notícies

Els arrossers valencians avisen que la seua faena ja no és rendible per l’alça dels costos

El sector arrosser valencià denuncia que el preu en origen és un 35 % inferior als costos de producció i alerta que molts llauradors es plantegen deixar de sembrar si no s’aturen les importacions massives i no es revisen les clàusules de salvaguarda europees.

El cap de bombers forestals de Buñol qüestiona que els apartaren de mesurar el barranc del Poyo en plena DANA

El responsable de la unitat de bombers forestals de Buñol ha declarat que li va estranyar que els ordenaren deixar de controlar el cabal del barranc del Poyo hores abans de la tragèdia de la DANA, mentre un altre bomber d'Alzira ha relatat que va començar rescats per iniciativa pròpia.

Retiren quilòmetres de peixos morts al Magre després d’un possible abocament tòxic

La CHJ ha iniciat la retirada de milers de peixos morts al riu Magre, en un tram d’uns deu quilòmetres entre Montroy i Llombai-Alfarp, després d’un possible abocament relacionat amb l’incendi d’una nau industrial a Montserrat.

El PSPV demana a Antifrau una investigació equanime sobre l’ajuda a UGT

El PSPV veu bé que l’Agència Antifrau investigue la subvenció de 80.000 euros al congrés confederal d’UGT de 2021 a València, però reclama equanimitat i que el president Pérez Llorca col·labore igual en els assumptes que afecten la seua parella.

Quinze anys d’Amazon a Espanya: 25.000 milions invertits i més de 30.000 treballadors

Amazon complix quinze anys a Espanya amb una inversió acumulada de 25.000 milions d’euros, més de 30.000 empleats i una forta aposta logística i de centres de dades que arriba també a Paterna.

Braulio Vázquez deixa Osasuna i aposta pel repte del València CF

Braulio Vázquez s’ha acomiadat d’Osasuna després de nou anys com a director esportiu i ha explicat que el seu fitxatge pel València CF era, per a ell, ‘ara o mai’. José Antonio Prieto ‘Cata’ assumirà la direcció esportiva del club navarrés.

Les 35 hores s’acosten als funcionaris de la Generalitat després d’un acord unànime

La mesa sectorial de la Administració de la Generalitat ha aprovat per unanimitat l’acord amb els sindicats que dona cobertura jurídica completa a la jornada de 35 hores setmanals per a més de 21.200 empleats públics. El pacte fixa el camí per a la seua implantació a partir de l’1 de gener de 2027, pendent encara de la ratificació del Consell.

Arcadi España reclama deixar la crispació per a pactar un finançament autonòmic històric

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, insta els partits a aparcar la crispació i negociar al Congrés el nou model de finançament autonòmic, que qualifica d’oportunitat històrica, clau per a territoris com la Comunitat Valenciana i Múrcia.