Vox creu que, amb la llicència del Nou Mestalla, el PP ‘s’ha llançat al barranc’ per a ‘salvar a Peter Lim’

VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

El segon tinent d’alcalde de l’Ajuntament de València, Juanma Badenas (Vox), ha criticat la concessió per part de la Regidoria d’Urbanisme –que dirigix el PP– de la llicència per al Nou Mestalla, ja que, al seu semblar, suposa que els ‘populars’ “s’han llançat al barranc” per a “salvar a Peter Lim”.

Així ho ha manifestat Badenas, que ha comparegut en roda de premsa junt amb els altres tres edils de Vox per a retraure al PP –amb qui integra l’equip de govern municipal– que haja realitzat este tràmit en el qual, segons ha recalcat, “Vox no els va a acompanyar”. En esta línia, ha subratllat que el seu partit mai va a “trair” a València ni al valencianisme.

Badenas ha donat detalls de la negociació entre els dos socis de govern per a presentar una moció conjunta que no done beneficis urbanístics al màxim accionista del València CF a partir del dia 3 d’agost.

En este sentit, ha explicat que la seua formació va rebutjar una proposta del PP en considerar que sí donava drets urbanístics, encara que ha incidit que sempre va tenir bona fe i va pensar que “un acord sí era possible”.

I, al mateix temps, ha lamentat que el Partit Popular rebutjara un informe de Vox en el qual, segons ha remarcat, sí s’exigien garanties junt amb la llicència i es modificava el planejament per a assegurar que es complete l’obra. En canvi, s’ha preguntat per què en l’acord actual que concedix la llicència d’obra al València C.F. –per al qual no s’ha comptat amb Vox– sí hi ha garanties: “Alguna cosa falla”, ha afegit.

Així mateix, Badenas ha dit que dimecres passat –dos dies abans que es coneguera la concessió de la llicència per a reprendre les obres del nou estadi– va enviar un missatge a l’edil d’Urbanisme, Juan Giner (PP), en la qual es feia una altra proposta “sobre la base d’ells, però establint garanties reals perquè el senyor Lim no tinguera drets urbanístics”. “No he rebut cap contestació”, ha sentenciat Badenas.

“LA NOSTRA POSTURA HA SIGUT SEMPRE LA MATEIXA”

L’edil de Vox ha insistit que este partit sempre ha mantingut la mateixa postura respecte al ‘Nou Mestalla’ per “lleialtat i bona fe” als valencians. Encara que el PP “haja pres una decisió unilateral”, Badenas ha subratllat que amb els ‘populars’ eren amb els quals més interès tenien a arribar a un acord perquè és “el nostre soci de govern”, ha afegit Badenas.

I ha recalcat que no recolzen esta llicència perquè no els van a “acompanyar” a “haver-hi pres esta decisió unilateral de donar-li els drets urbanístics a Peter Lim”. A més, ha reiterat que per a este procediment han utilitzat part de la informació que Vox va oferir, però “sense establir cap tipus de garantia”.

Badenas s’ha preguntat “què interès” té el Partit Popular a “donar-li” els drets urbanístics a Peter Lim. “La falta de seny que veia abans l’he tornat a veure ara”, ha lamentat.

Preguntat sobre si Vox acceptarà les fitxes urbanístiques, Badenas ha insistit que la importància no residix en les fitxes, sinó en el seu contingut: “Quan vegem el contingut de les fitxes decidirem en funció d’este contingut”, ha dit Badenas.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.