Vox creu que, amb la llicència del Nou Mestalla, el PP ‘s’ha llançat al barranc’ per a ‘salvar a Peter Lim’

VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

El segon tinent d’alcalde de l’Ajuntament de València, Juanma Badenas (Vox), ha criticat la concessió per part de la Regidoria d’Urbanisme –que dirigix el PP– de la llicència per al Nou Mestalla, ja que, al seu semblar, suposa que els ‘populars’ «s’han llançat al barranc» per a «salvar a Peter Lim».

Així ho ha manifestat Badenas, que ha comparegut en roda de premsa junt amb els altres tres edils de Vox per a retraure al PP –amb qui integra l’equip de govern municipal– que haja realitzat este tràmit en el qual, segons ha recalcat, «Vox no els va a acompanyar». En esta línia, ha subratllat que el seu partit mai va a «trair» a València ni al valencianisme.

Badenas ha donat detalls de la negociació entre els dos socis de govern per a presentar una moció conjunta que no done beneficis urbanístics al màxim accionista del València CF a partir del dia 3 d’agost.

En este sentit, ha explicat que la seua formació va rebutjar una proposta del PP en considerar que sí donava drets urbanístics, encara que ha incidit que sempre va tenir bona fe i va pensar que «un acord sí era possible».

I, al mateix temps, ha lamentat que el Partit Popular rebutjara un informe de Vox en el qual, segons ha remarcat, sí s’exigien garanties junt amb la llicència i es modificava el planejament per a assegurar que es complete l’obra. En canvi, s’ha preguntat per què en l’acord actual que concedix la llicència d’obra al València C.F. –per al qual no s’ha comptat amb Vox– sí hi ha garanties: «Alguna cosa falla», ha afegit.

Així mateix, Badenas ha dit que dimecres passat –dos dies abans que es coneguera la concessió de la llicència per a reprendre les obres del nou estadi– va enviar un missatge a l’edil d’Urbanisme, Juan Giner (PP), en la qual es feia una altra proposta «sobre la base d’ells, però establint garanties reals perquè el senyor Lim no tinguera drets urbanístics». «No he rebut cap contestació», ha sentenciat Badenas.

«LA NOSTRA POSTURA HA SIGUT SEMPRE LA MATEIXA»

L’edil de Vox ha insistit que este partit sempre ha mantingut la mateixa postura respecte al ‘Nou Mestalla’ per «lleialtat i bona fe» als valencians. Encara que el PP «haja pres una decisió unilateral», Badenas ha subratllat que amb els ‘populars’ eren amb els quals més interès tenien a arribar a un acord perquè és «el nostre soci de govern», ha afegit Badenas.

I ha recalcat que no recolzen esta llicència perquè no els van a «acompanyar» a «haver-hi pres esta decisió unilateral de donar-li els drets urbanístics a Peter Lim». A més, ha reiterat que per a este procediment han utilitzat part de la informació que Vox va oferir, però «sense establir cap tipus de garantia».

Badenas s’ha preguntat «què interès» té el Partit Popular a «donar-li» els drets urbanístics a Peter Lim. «La falta de seny que veia abans l’he tornat a veure ara», ha lamentat.

Preguntat sobre si Vox acceptarà les fitxes urbanístiques, Badenas ha insistit que la importància no residix en les fitxes, sinó en el seu contingut: «Quan vegem el contingut de les fitxes decidirem en funció d’este contingut», ha dit Badenas.

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.