Vox veu ‘inoportú i desencertat’ suprimir el topall salarial i ‘evitarà’ a Les Corts un possible ‘increment de sous’

Ejemplo de shortcode con estilo
Vox considera "inoportú i desencertat" suprimir el topall salarial per als nous alts càrrecs del Govern valencià, afirmant que lluitaran per evitar un possible increment de sous. Aquesta postura es produeix en un context de crisi després de la dana del 29 d'octubre.

El PP espera que es faça pública la retribució de Gan Pampols «com més prompte millor» davant de les crítiques de PSPV i Compromís

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

Vox ha qualificat d'»inoportuna i desencertada» la supressió del topall salarial per als nous consellers i alts càrrecs incorporats al Govern valencià per al procés de reconstrucció després de la dana i farà tot el que estiga en la seua mà per a «evitar» un possible «increment de sous», per la qual cosa s’ha obert a rebutjar la convalidació del decret llei aprovat pel Consell que inclou esta eliminació quan es tramite a Les Corts Valencianes.

Mentre, el PP ha confiat que es faça pública «com més prompte millor» la retribució del nou vicepresident segon i conseller per a la Recuperació, Francisco José Gan Pampols, davant de les crítiques de PSPV i Compromís, que han reivindicat «el dret al fet que se sàpia» esta informació.

D’un costat, el portaveu de Vox a Les Corts, José Mª Llanos, en roda de premsa posterior a la junta de síndics celebrada este dimarts, ha argumentat que el seu partit ha estat «sempre en contra de les despeses supèrflues» i ha mostrat la seua disconformitat sobre les «pujades de sous» per als alts càrrecs del Consell.

«Qui ve a la política, igual que ha de venir plorat de casa, ha de saber al que ve, que és a fer un servici públic», ha argumentat, per la qual cosa ha considerat que este «increment salarial» per a alts càrrecs «no sembla adequat», i més encara en una situació «tan dramàtica» com la qual viu gran part de la província de Valencia després del pas de la dana del passat 29 d’octubre.

Per això, i «mancant un futur debat en el moment que arribe» este decret llei al parlament valencià, ha reconegut que li sembla «inoportú i desencertat» la supressió del topall salarial per a consellers i alts càrrecs inclosa en la resolució de mesures extraordinàries de gestió, organització i mobilitat del personal empleat públic.

No obstant això, ha matisat que el debat d’este decret llei a Les Corts «encara no està decidit», ni tan sols «plantejat en el calendari» parlamentari, però ha considerat «evident» que Vox farà tot el que estiga en la seua mà per a «evitar» este possible «increment de sous». «No tinguen cap dubte que per part de Vox es va a realitzar», ha garantit.

«No he estudiat encara en profunditat el decret, però el que hi ha és una desaparició de la limitació percentual, i a això li cride increment de sous o possible increment de sous», ha agregat.

«SITUACIÓ EXCEPCIONAL»

Per la seua banda, el síndic del PP, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat que, en cas que Vox no recolze este decret llei, «no es podrà aplicar», encara que, en qualsevol cas, ha apostat per «respectar a Les Corts i la sobirania popular, que és on residix», i ha manifestat «no entendre» les posicions de Compromís i «altres formacions».

Al marge d’això, ha insistit que la qüestió dels salaris es tracta d’una «situació excepcional» i ha considerat «lògic i normal» que les persones que s’incorporen al Govern valencià «cobren les retribucions que tenien abans».

A més, ha defensat la «transparència» i, en esta línia, ha apostat per que «com més prompte millor» es publique la retribució del nou vicepresident segon i conseller per a la Recuperació, Francisco José Gan Pampols.

«TOT EL DRET AL FET QUE SE SÀPIA»

Des de l’oposició, Joan Baldoví (Compromís) ha lamentat que mentre «passen els dies» continue «un misteri que no es desvetla» i que és quant va a cobrar Gan Pampols. «Algú ho sap?», ha preguntat, per a seguidament reclamar que es proporcione esta informació per «respecte a totes les persones que ho estan passant malament». «El primer que havia de fer és a dir què va a cobrar, no costa tant i tenim tot el dret del món al fet que això se sàpia», ha recalcat.

Per la seua banda, la portaveu adjunta Isaura Navarro ha censurat que el vicepresident «esmenta» quan diu que té «uns drets retribuïts consolidats» i ha sostingut que «mai s’havia pujat el sou d’esta manera com ara». «El que està dient –Gan Pampols– és una mentida, segurament per confusió seua, però jurídicament és fals», ha agregat.

A més, ha mostrat la seua sorpresa pel fet que un mes després de la dana «este senyor» encara «no haja visitat la zona afectada», un fet que ha qualificat d'»absolutament increïble».

Per això, Baldoví ha avançat que Compromís votarà en contra de convalidar este decret llei a Les Corts per a rebutjar esta «pujada salarial feta ‘ad hoc’ perquè un senyor que estava jubilat cobre més de 100.000 euros», una cosa que ha ratllat d'»immoral».

D’altra banda, sobre la proposta llançada este dilluns per Gan Pampols als grups parlamentaris perquè aporten persones per a incorporar-se a la reconstrucció, el síndic de Compromís ha assegurat que els plantejaments del vicepresident «no poden ser una ocurrència d’una roda de premsa». «Si ens vol fer alguna proposta, que ens reunisca i ens la faça, però a esta hora no tenim cap damunt de la taula», ha exposat.

Així, ha considerat «evident» que el que hauria de fer el vicepresident segon del Consell és «dir-nos quina és la proposta» i, si escau, des de Compromís l’estudiaran. «Però una ocurrència d’una roda de premsa no és la millor manera d’encarar la recuperació», ha remarcat.

«MÉS PREOCUPAT A EXPLICAR EL QUE VA A COBRAR»

Finalment, el síndic del PSPV, José Muñoz, ha lamentat que el vicepresident segon i conseller per a la Recuperació, Francisco José Gan Pampols, estiguera este dilluns en una «estranya» roda de premsa «més preocupat a explicar o no explicar quant va a cobrar» i ha mostrat la seua preocupació pel fet que el nou responsable va donar la sensació de que «no té un pla».

«Em preocupa quan va dir que si no sap el que ha de fer no sap el que va a costar», ha especificat, al mateix temps que ha assegurat que tota aquesta situació és «una mostra més d’un Consell a la deriva i un ‘president’ inhabilitat i a la fugida que no vol donar explicacions i que s’escuda en tercers».

Últimes notícies

Noves ajudes psicosocials per a les víctimes de la DANA del 29 d’octubre

La Generalitat ha ampliat els programes d’atenció psicosocial a mitjà i llarg termini per a víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024, amb especial focus en xiquets, jóvens i col·lectius vulnerables. Les noves mesures inclouen tallers, formació i reforç de les xarxes comunitàries.

Les empreses de la Comunitat rebran 57,2 milions per costos d’emissions de CO2

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha aprovat ajudes per 600 milions per a compensar costos elèctrics per emissions de CO2, dels quals 57,2 milions aniran a 67 instal·lacions de 48 empreses de la Comunitat Valenciana.

L’ocupació estrangera bate rècord en la Comunitat Valenciana amb 443.000 afiliats

La Comunitat Valenciana ha assolit 443.158 afiliats estrangers a la Seguretat Social de mitjana en setembre, un 21,75 % més que fa un any, impulsats pel procés extraordinari de regularització.

València exhibirà més de 200 obres de Sorolla des de 2027 amb un acord fins a 15 anys

La Generalitat ha formalitzat amb la Hispanic Society Museum & Library el contracte d’arrendament que permetrà exhibir a València més de 200 obres de Joaquín Sorolla a partir de febrer de 2027, amb una vigència màxima de 15 anys i un cost anual d’1,15 milions d’euros.

L’IPC puja fins al 4,8 % en la Comunitat Valenciana al setembre i se situa lleugerament per davall de la mitjana estatal

La inflació anual ha arribat al 4,8 % al setembre en la Comunitat Valenciana, una dècima menys que la mitjana estatal, impulsada sobretot per transport i vivenda.

El Valencia Basket busca alçar el vol en l’Euroliga davant el Maccabi al Roig Arena

El Valencia Basket rep este dijous el Maccabi Tel Aviv al Roig Arena en la sisena jornada de l’Euroliga, només dos dies després de deixar escapar 28 punts d’avantatge contra Olympiacos i encaixar la primera derrota europea del curs.

Comesaña celebra la victòria del Vila-real i reivindica que es mereixien guanyar en Champions

El migcampista del Vila-real Santi Comesaña afirma que l’equip es mereixia tornar a guanyar en Champions després del 3-1 contra el Nàpols, trencant una ratxa de huit partits sense triomfs en la competició.

Fer Niño afronta un Villarreal-Elx especial per al seu passat groguet

Fer Niño, màxim golejador de l’Elx amb cinc gols, assegura que deu gran part de la seua carrera al Villarreal i qualifica d’especial el duel de dissabte a La Cerámica, on es va formar com a futbolista professional.