9.9 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Ximo Puig anuncia una obertura progressiva que ja no tindrà marxa enrere

 

Este dissabte el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat l’entrada en una nova etapa en la superació de la pandèmia, una “nova dinàmica” que suposa un temps “d’obertura progressiva que gràcies a la vacunació no tindrà marxa enrere”.

Puig s’ha manifestat així en una declaració institucional que ha pronunciat amb motiu de l’acabament de l’estat d’alarma i l’entrada en vigor este diumenge a les 00:00 hores d’un nou marc normatiu en la lluita contra la pandèmia. Estes noves mesures s’han anunciat després de la reunió de la Mesa Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació davant la Covid-19.

El cap del Consell ha destacat la finalització del tancament perimetral autonòmic que impedia entrar i eixir de la Comunitat Valenciana: “Vaig prometre que esta mesura no duraria un dia més del necessari, i així serà”, ha assegurat.

A més, ha traslladat el nou marc normatiu, que estarà en vigor fins al 24 de maig, i que consisteix a retardar fins a les 12 de la nit l’inici de la mobilitat nocturna, que es mantindrà entre les 00:00 i les 06:00 hores. També s’amplia fins a 10 el nombre màxim de persones que poden participar en reunions socials, tant en espais públics com privats, oberts i tancats.

Una altra de les principals mesures consisteix a ampliar l’aforament en la restauració fins a un 50% en interiors i estendre l’horari fins a les 23.30 hores.

“Són tres avanços que impulsaran l’activitat de milers de negocis i que ens permet tornar a un estat d’activitat gairebé plena”, ha indicat el president de la Generalitat.

“Hem d’estar orgullosos”

El president de la Generalitat ha destacat que els valencians “han estat a l’altura d’este moment històric: el pitjor de l’últim segle”. Per això, ha indicat: “podem sentir orgull” de ser una referència europea o de saber protegir la vida. Amb esta actitud de fortalesa i unió estem eixint del túnel”, ha assegurat el president de la Generalitat.

Ximo Puig ha volgut recordar a tots els valencians que han perdut la vida a conseqüència de la pandèmia, i ha al·ludit especialment a les persones majors: “Éreu els més importants i ací ningú va discutir mai què valia més, una cervesa o una vida”.

La vacunació va a bon ritme

El cap del Consell ha subratllat el bon ritme que segueix la vacunació a la Comunitat Valenciana, amb l’administració de 270.000 vacunes durant la setmana passada, gràcies al fet que “ja quasi arribem a la xifra de dos milions de dosis inoculades”.

També, ha explicat que tots els majors de 75 anys tenen la pauta completa, que la campanya continua avançant amb les persones entre 60 i 75 anys i que a finals de mes tots els majors de 60 anys estaran vacunats, almenys, amb una dosi. També que la previsió és vacunar durant el mes de juny als majors de 50 anys.

En la reunió de la comissió interdepartamental han participat la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra; el vicepresident segon i conseller d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, Rubén Martínez Dalmau; la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo; el conseller d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà; la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, i els consellers d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, i de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.