Ximo Puig anuncia una obertura progressiva que ja no tindrà marxa enrere

 

Este dissabte el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat l’entrada en una nova etapa en la superació de la pandèmia, una «nova dinàmica» que suposa un temps «d’obertura progressiva que gràcies a la vacunació no tindrà marxa enrere».

Puig s’ha manifestat així en una declaració institucional que ha pronunciat amb motiu de l’acabament de l’estat d’alarma i l’entrada en vigor este diumenge a les 00:00 hores d’un nou marc normatiu en la lluita contra la pandèmia. Estes noves mesures s’han anunciat després de la reunió de la Mesa Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació davant la Covid-19.

El cap del Consell ha destacat la finalització del tancament perimetral autonòmic que impedia entrar i eixir de la Comunitat Valenciana: «Vaig prometre que esta mesura no duraria un dia més del necessari, i així serà», ha assegurat.

A més, ha traslladat el nou marc normatiu, que estarà en vigor fins al 24 de maig, i que consisteix a retardar fins a les 12 de la nit l’inici de la mobilitat nocturna, que es mantindrà entre les 00:00 i les 06:00 hores. També s’amplia fins a 10 el nombre màxim de persones que poden participar en reunions socials, tant en espais públics com privats, oberts i tancats.

Una altra de les principals mesures consisteix a ampliar l’aforament en la restauració fins a un 50% en interiors i estendre l’horari fins a les 23.30 hores.

«Són tres avanços que impulsaran l’activitat de milers de negocis i que ens permet tornar a un estat d’activitat gairebé plena», ha indicat el president de la Generalitat.

«Hem d’estar orgullosos»

El president de la Generalitat ha destacat que els valencians «han estat a l’altura d’este moment històric: el pitjor de l’últim segle». Per això, ha indicat: «podem sentir orgull» de ser una referència europea o de saber protegir la vida. Amb esta actitud de fortalesa i unió estem eixint del túnel», ha assegurat el president de la Generalitat.

Ximo Puig ha volgut recordar a tots els valencians que han perdut la vida a conseqüència de la pandèmia, i ha al·ludit especialment a les persones majors: «Éreu els més importants i ací ningú va discutir mai què valia més, una cervesa o una vida».

La vacunació va a bon ritme

El cap del Consell ha subratllat el bon ritme que segueix la vacunació a la Comunitat Valenciana, amb l’administració de 270.000 vacunes durant la setmana passada, gràcies al fet que «ja quasi arribem a la xifra de dos milions de dosis inoculades».

També, ha explicat que tots els majors de 75 anys tenen la pauta completa, que la campanya continua avançant amb les persones entre 60 i 75 anys i que a finals de mes tots els majors de 60 anys estaran vacunats, almenys, amb una dosi. També que la previsió és vacunar durant el mes de juny als majors de 50 anys.

En la reunió de la comissió interdepartamental han participat la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra; el vicepresident segon i conseller d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, Rubén Martínez Dalmau; la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo; el conseller d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà; la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, i els consellers d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, i de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España.

 

Últimes notícies

Puigdemont demana reservar-se la marca ‘Estat del Mon’ per a publicacions a la UE

Carles Puigdemont ha sol·licitat davant la EUIPO, amb seu a Alacant, reservar-se la marca 'Estat del Mon' per a servicis de publicació i periodisme en el mercat de la Unió Europea. La protecció, si s'aprova, abastaria una àmplia gamma d'activitats editorials i digitals durant 10 anys.

Bernabé defensa que els missatges de Miguel Polo en la DANA acrediten que va estar alerta

Pilar Bernabé assegura que els missatges aportats per Miguel Polo al jutjat sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024 demostren que el president de la CHJ va estar alerta i va atendre tots els requeriments, i critica la gestió del Consell i de Carlos Mazón.

Nou oli d’oliva de l’Espadà i la Calderona aconseguix la DOP europea

La Unió Europea ha reconegut amb la Denominació d’Origen Protegida l’oli d’oliva de 28 municipis de les serres d’Espadà i Calderona, a les províncies de Castelló i València.

Metrovalencia reduïx trens en agost i aplica horari de dissabte els laborables

Metrovalencia aplicarà en tot agost la freqüència de dissabte també entre setmana per la menor demanda estival, però mantindrà sense canvis els horaris de diumenges, festius i servici nocturn.

Carlos Espí, el davanter valencià disciplinat que salta al Real Madrid

Carlos Espí, davanter de Tavernes de la Valldigna de 21 anys i estudiant universitari, afronta el repte del Real Madrid després de garantir la permanència del Levante amb 11 gols en mitja temporada a Primera.

Aemet activa l’avís taronja al sud de València per fortes tempestes amb pedra

Aemet ha activat este dissabte l’avís taronja al sud de la província de València per tempestes amb ratxes molt fortes de vent i granís, i manté alertes per calor extrema en l’interior valencià i punts d’Alacant i Castelló.

Més autobusos de l’EMT per a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost a València

L’EMT de València reforçarà el servici amb una trentena d’autobusos addicionals el 12 d’agost per l’eclipsi solar, sobretot cap a les platges i les pedanies del sud.

MedusApp estrena un mapa interactiu per seguir les meduses en temps real

L’aplicació MedusApp, impulsada per la UPV i la UA, ha incorporat un nou mapa web interactiu per veure l’evolució de les meduses i ja ha superat les 700.000 descàrregues. L’eina permet consultar en temps real l’estat de les platges i genera dades útils per a la investigació científica.
FILMOTECA D'ESTIU