Ximo Puig declara que les restriccions no desapareixeran amb la fi de l’estat d’alarma

 

Ximo Puig, el president de la Generalitat, ha assegurat que les restriccions per la pandèmia “no desapareixeran” amb la fi el pròxim 9 de maig de l’estat d’alarma i ha manifestat que es prendran decisions de manera “tranquil·la i ordenada” per a una desescalada “prudent“.

Puig feia estes declaracions als mitjans en l’acte de celebració de l’1 de Maig a València, on ha insistit que la defensa per a superar la crisi sanitària és la vacunació. “Cada dia que passa anem avançant”, ha ressaltat.

Al ser preguntat per les mesures una vegada finalitze l’estat d’alarma el pròxim 9 de maig, el cap del Consell ha garantit que es prendran decisions de manera “tranquil·la i ordenada” per a una desescalada “prudent“. “No estem parlant que desapareixeran les restriccions”, ha avançat, al mateix temps que ha destacat que, per exemple, el toc de queda ha estat un instrument “molt interessant” i “ha ajudat a la capacitat de reacció de la societat”.

“El més important que ha passat és la conscienciació i l’actitud cívica de la societat valenciana, és seu el mèrit de la contenció”, ha manifestat.

En este sentit, ha avançat que durant la setmana vinent es reunirà la Comissió Interdepartamental i, en funció dels informes dels experts, prendrà les decisions “oportunes”. Així, ha puntualitzat que s’estan estudiant “quines mesures es poden alleugerir” i ha ressaltat que la Comunitat Valenciana “porta set setmanes amb una bona xifra” de contagis i en situació de “estabilització” de la pandèmia. “Som la comunitat amb la menor incidència”, ha afegit.

No obstant això, Ximo Puig ha demanat “ser conscients” que “tenim encara molts problemes”. “Ahir van morir 7 persones, el virus és aquí, al carrer, a les cases i en tots els espais”, ha recalcat.

Per això, el ‘president’ de la Generalitat ha instat a “ser prudents” en esta situació, al mateix temps que a “avançar en l’esperança”. “La setmana que ve serà en la qual possiblement més vacunació es produeix, amb 401.400 dosi”, ha valorat.
Finalment, s’ha mostrat “esperançat” perquè abans que acabe maig “totes les persones majors de 60 anys estaran ja vacunades“, una situació que “possibilita obrir l’estiu amb esperança de recuperació”.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.