Ximo Puig declara que les restriccions no desapareixeran amb la fi de l’estat d’alarma

 

Ximo Puig, el president de la Generalitat, ha assegurat que les restriccions per la pandèmia «no desapareixeran» amb la fi el pròxim 9 de maig de l’estat d’alarma i ha manifestat que es prendran decisions de manera «tranquil·la i ordenada» per a una desescalada «prudent«.

Puig feia estes declaracions als mitjans en l’acte de celebració de l’1 de Maig a València, on ha insistit que la defensa per a superar la crisi sanitària és la vacunació. «Cada dia que passa anem avançant», ha ressaltat.

Al ser preguntat per les mesures una vegada finalitze l’estat d’alarma el pròxim 9 de maig, el cap del Consell ha garantit que es prendran decisions de manera «tranquil·la i ordenada» per a una desescalada «prudent«. «No estem parlant que desapareixeran les restriccions», ha avançat, al mateix temps que ha destacat que, per exemple, el toc de queda ha estat un instrument «molt interessant» i «ha ajudat a la capacitat de reacció de la societat».

«El més important que ha passat és la conscienciació i l’actitud cívica de la societat valenciana, és seu el mèrit de la contenció», ha manifestat.

En este sentit, ha avançat que durant la setmana vinent es reunirà la Comissió Interdepartamental i, en funció dels informes dels experts, prendrà les decisions «oportunes». Així, ha puntualitzat que s’estan estudiant «quines mesures es poden alleugerir» i ha ressaltat que la Comunitat Valenciana «porta set setmanes amb una bona xifra» de contagis i en situació de «estabilització» de la pandèmia. «Som la comunitat amb la menor incidència», ha afegit.

No obstant això, Ximo Puig ha demanat «ser conscients» que «tenim encara molts problemes». «Ahir van morir 7 persones, el virus és aquí, al carrer, a les cases i en tots els espais», ha recalcat.

Per això, el ‘president’ de la Generalitat ha instat a «ser prudents» en esta situació, al mateix temps que a «avançar en l’esperança». «La setmana que ve serà en la qual possiblement més vacunació es produeix, amb 401.400 dosi», ha valorat.
Finalment, s’ha mostrat «esperançat» perquè abans que acabe maig «totes les persones majors de 60 anys estaran ja vacunades«, una situació que «possibilita obrir l’estiu amb esperança de recuperació».

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.