Ximo Puig declara que les restriccions no desapareixeran amb la fi de l’estat d’alarma

 

Ximo Puig, el president de la Generalitat, ha assegurat que les restriccions per la pandèmia “no desapareixeran” amb la fi el pròxim 9 de maig de l’estat d’alarma i ha manifestat que es prendran decisions de manera “tranquil·la i ordenada” per a una desescalada “prudent“.

Puig feia estes declaracions als mitjans en l’acte de celebració de l’1 de Maig a València, on ha insistit que la defensa per a superar la crisi sanitària és la vacunació. “Cada dia que passa anem avançant”, ha ressaltat.

Al ser preguntat per les mesures una vegada finalitze l’estat d’alarma el pròxim 9 de maig, el cap del Consell ha garantit que es prendran decisions de manera “tranquil·la i ordenada” per a una desescalada “prudent“. “No estem parlant que desapareixeran les restriccions”, ha avançat, al mateix temps que ha destacat que, per exemple, el toc de queda ha estat un instrument “molt interessant” i “ha ajudat a la capacitat de reacció de la societat”.

“El més important que ha passat és la conscienciació i l’actitud cívica de la societat valenciana, és seu el mèrit de la contenció”, ha manifestat.

En este sentit, ha avançat que durant la setmana vinent es reunirà la Comissió Interdepartamental i, en funció dels informes dels experts, prendrà les decisions “oportunes”. Així, ha puntualitzat que s’estan estudiant “quines mesures es poden alleugerir” i ha ressaltat que la Comunitat Valenciana “porta set setmanes amb una bona xifra” de contagis i en situació de “estabilització” de la pandèmia. “Som la comunitat amb la menor incidència”, ha afegit.

No obstant això, Ximo Puig ha demanat “ser conscients” que “tenim encara molts problemes”. “Ahir van morir 7 persones, el virus és aquí, al carrer, a les cases i en tots els espais”, ha recalcat.

Per això, el ‘president’ de la Generalitat ha instat a “ser prudents” en esta situació, al mateix temps que a “avançar en l’esperança”. “La setmana que ve serà en la qual possiblement més vacunació es produeix, amb 401.400 dosi”, ha valorat.
Finalment, s’ha mostrat “esperançat” perquè abans que acabe maig “totes les persones majors de 60 anys estaran ja vacunades“, una situació que “possibilita obrir l’estiu amb esperança de recuperació”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.