Ximo Puig declara que les restriccions no desapareixeran amb la fi de l’estat d’alarma

 

Ximo Puig, el president de la Generalitat, ha assegurat que les restriccions per la pandèmia “no desapareixeran” amb la fi el pròxim 9 de maig de l’estat d’alarma i ha manifestat que es prendran decisions de manera “tranquil·la i ordenada” per a una desescalada “prudent“.

Puig feia estes declaracions als mitjans en l’acte de celebració de l’1 de Maig a València, on ha insistit que la defensa per a superar la crisi sanitària és la vacunació. “Cada dia que passa anem avançant”, ha ressaltat.

Al ser preguntat per les mesures una vegada finalitze l’estat d’alarma el pròxim 9 de maig, el cap del Consell ha garantit que es prendran decisions de manera “tranquil·la i ordenada” per a una desescalada “prudent“. “No estem parlant que desapareixeran les restriccions”, ha avançat, al mateix temps que ha destacat que, per exemple, el toc de queda ha estat un instrument “molt interessant” i “ha ajudat a la capacitat de reacció de la societat”.

“El més important que ha passat és la conscienciació i l’actitud cívica de la societat valenciana, és seu el mèrit de la contenció”, ha manifestat.

En este sentit, ha avançat que durant la setmana vinent es reunirà la Comissió Interdepartamental i, en funció dels informes dels experts, prendrà les decisions “oportunes”. Així, ha puntualitzat que s’estan estudiant “quines mesures es poden alleugerir” i ha ressaltat que la Comunitat Valenciana “porta set setmanes amb una bona xifra” de contagis i en situació de “estabilització” de la pandèmia. “Som la comunitat amb la menor incidència”, ha afegit.

No obstant això, Ximo Puig ha demanat “ser conscients” que “tenim encara molts problemes”. “Ahir van morir 7 persones, el virus és aquí, al carrer, a les cases i en tots els espais”, ha recalcat.

Per això, el ‘president’ de la Generalitat ha instat a “ser prudents” en esta situació, al mateix temps que a “avançar en l’esperança”. “La setmana que ve serà en la qual possiblement més vacunació es produeix, amb 401.400 dosi”, ha valorat.
Finalment, s’ha mostrat “esperançat” perquè abans que acabe maig “totes les persones majors de 60 anys estaran ja vacunades“, una situació que “possibilita obrir l’estiu amb esperança de recuperació”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Chiva ha completat la rehabilitació del barri de Bechinos i reforça la seua protecció enfront de riuades

Chiva ha culminat la revitalització del barri de Bechinos, el nucli més antic del municipi, amb obres per a resistir futures riuades sense perdre el seu caràcter. El projecte, finançat amb fons estatals després de la DANA de 2024, inclou millores de drenatge, repavimentació i reforços estructurals.

Naixen els primers pollets d’òbila comuna del programa de Bioparc València

Bioparc València ha acollit les primeres eclosions d'òbila comuna dins del seu programa de conservació. La cria se supervisa per cambres per a evitar empremta humana i preparar la reintroducció en zones periurbanes.

Desarticulen un punt de venda de droga al costat d’una escola infantil a Cullera (València)

La Guàrdia Civil ha detingut a un home i una dona i ha desmantellat un punt de venda de droga situat a escassos metres d'una escola infantil de Cullera. En el registre es van confiscar diverses substàncies i material de dosificació.

Més de 60 km de retencions a primera hora en les carreteres de València

Retencions d'una mica més de 60 quilòmetres a primera hora a la província, amb els majors embossos en l'A-7, V-31 i V-30 en sentit a València, Alacant i Barcelona.

Intervingudes més de 50 tones d’aliments i articles no aptes en naus d’Alacant

La Guàrdia Civil ha intervingut més de 50 tones de productes no aptes en dos naus del polígon Garrachico, a Alacant. Hi ha quatre persones investigades i gènere immobilitzat o destruït per riscos per a la salut.

Set comunitats en alerta per vent, onatge, pluja i neu; Andalusia, en taronja

Set comunitats mantenen avisos per fenòmens adversos i Andalusia eleva el nivell a taronja a Almeria per temporal marítim amb ones de fins a 3 metres. Ceuta i Melilla seguixen en groc.

L’atur baixa al febrer en la Comunitat Valenciana: 1.102 persones menys i més afiliació

La Comunitat Valenciana va tancar febrer amb 1.102 aturats menys (-0,38%), fins a 290.629, i amb 11.313 afiliats més. A Espanya l'atur va repuntar lleument en 3.584 persones.

Pluges febles en el sud de València i nord d’Alacant amb descens de màximes

Cels nuvolosos i ruixats febles, més persistents en el sud de València i nord d'Alacant. Pugen les mínimes i el vent del nord-est deixarà ratxes molt fortes.