Ximo Puig declara que les restriccions no desapareixeran amb la fi de l’estat d’alarma

 

Ximo Puig, el president de la Generalitat, ha assegurat que les restriccions per la pandèmia «no desapareixeran» amb la fi el pròxim 9 de maig de l’estat d’alarma i ha manifestat que es prendran decisions de manera «tranquil·la i ordenada» per a una desescalada «prudent«.

Puig feia estes declaracions als mitjans en l’acte de celebració de l’1 de Maig a València, on ha insistit que la defensa per a superar la crisi sanitària és la vacunació. «Cada dia que passa anem avançant», ha ressaltat.

Al ser preguntat per les mesures una vegada finalitze l’estat d’alarma el pròxim 9 de maig, el cap del Consell ha garantit que es prendran decisions de manera «tranquil·la i ordenada» per a una desescalada «prudent«. «No estem parlant que desapareixeran les restriccions», ha avançat, al mateix temps que ha destacat que, per exemple, el toc de queda ha estat un instrument «molt interessant» i «ha ajudat a la capacitat de reacció de la societat».

«El més important que ha passat és la conscienciació i l’actitud cívica de la societat valenciana, és seu el mèrit de la contenció», ha manifestat.

En este sentit, ha avançat que durant la setmana vinent es reunirà la Comissió Interdepartamental i, en funció dels informes dels experts, prendrà les decisions «oportunes». Així, ha puntualitzat que s’estan estudiant «quines mesures es poden alleugerir» i ha ressaltat que la Comunitat Valenciana «porta set setmanes amb una bona xifra» de contagis i en situació de «estabilització» de la pandèmia. «Som la comunitat amb la menor incidència», ha afegit.

No obstant això, Ximo Puig ha demanat «ser conscients» que «tenim encara molts problemes». «Ahir van morir 7 persones, el virus és aquí, al carrer, a les cases i en tots els espais», ha recalcat.

Per això, el ‘president’ de la Generalitat ha instat a «ser prudents» en esta situació, al mateix temps que a «avançar en l’esperança». «La setmana que ve serà en la qual possiblement més vacunació es produeix, amb 401.400 dosi», ha valorat.
Finalment, s’ha mostrat «esperançat» perquè abans que acabe maig «totes les persones majors de 60 anys estaran ja vacunades«, una situació que «possibilita obrir l’estiu amb esperança de recuperació».

Últimes notícies

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.

Pérez Llorca espera que la nova proposta siga solvent per a posar fi a la vaga docent

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que el nou oferiment que el Consell farà este divendres als sindicats de professorat valencià siga tècnicament solvent i suficient per a desconvocar la vaga indefinida que ja porta dinou dies. La proposta arribarà sense detalls avançats i enmig de la divisió sindical, especialment pel bloqueig en matèria retributiva.

La criminalitat puja un 4,7 % en el primer trimestre a la Comunitat Valenciana

La criminalitat creix un 4,7 % a la Comunitat Valenciana entre gener i març respecte a 2025, per damunt de la mitjana estatal de l’1 %, amb augments especials en homicidis, segrests i delictes sexuals.

Presó provisional per a l’home detingut pel crim masclista de Callosa de Segura

La Secció de Violència sobre la Dona del Tribunal d’Instància d’Orihuela decreta presó provisional, comunicada i sense fiança per a l’home que va matar presumptament la seua parella Patricia en el seu domicili de Callosa de Segura.

El subdelegat del Govern a Alacant demana unitat contra la violència masclista

El subdelegat del Govern a Alacant, Manuel Pineda, reclama la unitat de totes les institucions i de la societat civil davant l’assassinat masclista de Patricia a Callosa de Segura, el número 23 a Espanya enguany.

Un tècnic de la CHJ assenyala Emergències per no analitzar bé les dades de pluja i cabals

Un responsable del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer declara que era competència d'Emergències interpretar les dades de pluja i cabals durant la DANA i critica la gestió del Cecopi.