Anuncios

Ximo Puig declara que les restriccions no desapareixeran amb la fi de l’estat d’alarma

 

Ximo Puig, el president de la Generalitat, ha assegurat que les restriccions per la pandèmia “no desapareixeran” amb la fi el pròxim 9 de maig de l’estat d’alarma i ha manifestat que es prendran decisions de manera “tranquil·la i ordenada” per a una desescalada “prudent“.

Puig feia estes declaracions als mitjans en l’acte de celebració de l’1 de Maig a València, on ha insistit que la defensa per a superar la crisi sanitària és la vacunació. “Cada dia que passa anem avançant”, ha ressaltat.

Anuncios

Al ser preguntat per les mesures una vegada finalitze l’estat d’alarma el pròxim 9 de maig, el cap del Consell ha garantit que es prendran decisions de manera “tranquil·la i ordenada” per a una desescalada “prudent“. “No estem parlant que desapareixeran les restriccions”, ha avançat, al mateix temps que ha destacat que, per exemple, el toc de queda ha estat un instrument “molt interessant” i “ha ajudat a la capacitat de reacció de la societat”.

“El més important que ha passat és la conscienciació i l’actitud cívica de la societat valenciana, és seu el mèrit de la contenció”, ha manifestat.

En este sentit, ha avançat que durant la setmana vinent es reunirà la Comissió Interdepartamental i, en funció dels informes dels experts, prendrà les decisions “oportunes”. Així, ha puntualitzat que s’estan estudiant “quines mesures es poden alleugerir” i ha ressaltat que la Comunitat Valenciana “porta set setmanes amb una bona xifra” de contagis i en situació de “estabilització” de la pandèmia. “Som la comunitat amb la menor incidència”, ha afegit.

No obstant això, Ximo Puig ha demanat “ser conscients” que “tenim encara molts problemes”. “Ahir van morir 7 persones, el virus és aquí, al carrer, a les cases i en tots els espais”, ha recalcat.

Per això, el ‘president’ de la Generalitat ha instat a “ser prudents” en esta situació, al mateix temps que a “avançar en l’esperança”. “La setmana que ve serà en la qual possiblement més vacunació es produeix, amb 401.400 dosi”, ha valorat.
Finalment, s’ha mostrat “esperançat” perquè abans que acabe maig “totes les persones majors de 60 anys estaran ja vacunades“, una situació que “possibilita obrir l’estiu amb esperança de recuperació”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Mallorca arrapa un empat davant el Vila-real que fa gust de poc

El Mallorca empata 1-1 davant el Vila-real després de remuntar un gol inicial de Ayoze i es queda amb la sensació d'haver deixat escapar dos punts a casa.

Educació demana responsabilitat al professorat i que no es boicotegen els servicis mínims de la vaga

La Conselleria d'Educació reclama a docents i sindicats que respecten els servicis mínims fixats per a la vaga indefinida, especialment en segon de Batxillerat, i manté que seguirà oberta a la negociació.

Benavent reclama una caritat sincera i condemna les guerres en la festa de la Verge dels Desemparats

L'arquebisbe Enric Benavent condemna les guerres i demana una caritat sincera durant la Missa d'Infants de la Verge dels Desemparats, davant les principals autoritats valencianes.

Sanitat envia una segona mostra de la pacient ingressada a Alacant per possible hantavirus

Sanitat ha remés una segona mostra de la dona ingressada a Alacant per sospita de hantavirus al Centre Nacional de Microbiologia per a una nova PCR, després d'un primer resultat negatiu.

Arranca el desembarcament dels passatgers espanyols del creuer Hondius després del brot de hantavirus

Comença el desembarcament dels 14 passatgers espanyols del creuer Hondius, afectat per un brot de hantavirus, que seran traslladats a Madrid per a passar la quarantena.

Detinguda a València una parella per forçar el matrimoni de la seua filla de 16 anys

La Policia Nacional ha detingut a València a una parella acusada de tràfic d'éssers humans amb finalitats de matrimoni forçat per intentar enviar a la seua filla de 16 anys al seu país d'origen per a casar-la en contra de la seua voluntat.

Álvaro Rodríguez reforça la fe de l’Elx en la permanència

Álvaro Rodríguez assegura que el vestuari de l'Elx manté intacta la confiança a aconseguir la permanència en Primera Divisió i assumix els pròxims tres partits com a finals.

Residus de palmera per a fabricar taulers d’aglomerat sense cola

Una empresa vinculada a la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera que no necessiten coles químiques i poden reemplaçar a la fusta convencional.
Anuncios