Ximo Puig declara que les restriccions no desapareixeran amb la fi de l’estat d’alarma

 

Ximo Puig, el president de la Generalitat, ha assegurat que les restriccions per la pandèmia «no desapareixeran» amb la fi el pròxim 9 de maig de l’estat d’alarma i ha manifestat que es prendran decisions de manera «tranquil·la i ordenada» per a una desescalada «prudent«.

Puig feia estes declaracions als mitjans en l’acte de celebració de l’1 de Maig a València, on ha insistit que la defensa per a superar la crisi sanitària és la vacunació. «Cada dia que passa anem avançant», ha ressaltat.

Al ser preguntat per les mesures una vegada finalitze l’estat d’alarma el pròxim 9 de maig, el cap del Consell ha garantit que es prendran decisions de manera «tranquil·la i ordenada» per a una desescalada «prudent«. «No estem parlant que desapareixeran les restriccions», ha avançat, al mateix temps que ha destacat que, per exemple, el toc de queda ha estat un instrument «molt interessant» i «ha ajudat a la capacitat de reacció de la societat».

«El més important que ha passat és la conscienciació i l’actitud cívica de la societat valenciana, és seu el mèrit de la contenció», ha manifestat.

En este sentit, ha avançat que durant la setmana vinent es reunirà la Comissió Interdepartamental i, en funció dels informes dels experts, prendrà les decisions «oportunes». Així, ha puntualitzat que s’estan estudiant «quines mesures es poden alleugerir» i ha ressaltat que la Comunitat Valenciana «porta set setmanes amb una bona xifra» de contagis i en situació de «estabilització» de la pandèmia. «Som la comunitat amb la menor incidència», ha afegit.

No obstant això, Ximo Puig ha demanat «ser conscients» que «tenim encara molts problemes». «Ahir van morir 7 persones, el virus és aquí, al carrer, a les cases i en tots els espais», ha recalcat.

Per això, el ‘president’ de la Generalitat ha instat a «ser prudents» en esta situació, al mateix temps que a «avançar en l’esperança». «La setmana que ve serà en la qual possiblement més vacunació es produeix, amb 401.400 dosi», ha valorat.
Finalment, s’ha mostrat «esperançat» perquè abans que acabe maig «totes les persones majors de 60 anys estaran ja vacunades«, una situació que «possibilita obrir l’estiu amb esperança de recuperació».

Últimes notícies

Presó per a tres hòmens que van intentar assaltar un caixer a Benifairó de la Valldigna

Tres hòmens han ingressat a la presó després de ser sorpresos per la Guàrdia Civil quan manipulaven la part posterior d'un caixer automàtic a Benifairó de la Valldigna. Estan acusats de robatori en grau de temptativa, falsedat documental, furt i pertinença a grup criminal.

El Consell aprovarà el divendres els Pressupostos de 2026 després de tancar un nou acord amb Vox

El Govern valencià aprovarà este divendres el projecte de Pressupostos de la Generalitat per a 2026, els primers de Juanfran Pérez Llorca, gràcies al suport de Vox i a un calendari parlamentari ampliat fins a juliol.

Entra a la presó per estafar 30.000 euros amb una falsa empresa de tendals a Santa Pola

Un home de 45 anys ha ingressat a la presó acusat d'estafar 30.000 euros a sis clients a Santa Pola mitjançant una empresa de muntatge de tendals els treballs dels quals mai arribava a realitzar.

Rafa Mir i Pablo Jara se senten en la banqueta a València per presumpta agressió sexual a dos dones

Rafa Mir i Pablo Jara compareixen en l'Audiència Provincial de València acusats d'agredir sexualment i lesionar a dos dones a Bétera en 2024, amb la Fiscalia demanant fins a 10,5 anys de presó.

Detingut a Vinaròs per robar patinets elèctrics i revendre’ls de segona mà

La Guàrdia Civil ha detingut a Vinaròs a un home de 44 anys pel presumpte robatori de diversos patinets elèctrics i ha investigat a una dona per receptació després de localitzar un dels vehicles i retornar-lo al seu amo.

La vaga docent encadena 14 dies a l’espera d’una octava negociació decisiva

La vaga indefinida del professorat públic no universitari en la Comunitat Valenciana complix 14 dies mentres la Conselleria d'Educació intenta tancar un acord en l'octava taula de negociació.

Cel buidat i temps estable en la Comunitat Valenciana abans de la calor del divendres

La Comunitat Valenciana viurà una jornada de cels poc nuvolosos o buidats i temperatures sense grans canvis abans de l'augment tèrmic previst per al divendres, quan s'esperen màximes significativament altes en el prelitoral.

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.