Xina llança una investigació ‘antidumping’ sobre les importacions de carn de porc de la UE

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

El Ministeri de Comerç de la República Popular Xina, a instàncies de l’Associació de Ramaderia de Xina, ha anunciat l’obertura d’una investigació ‘antidumping’ respecte de les importacions de carn de porc i subproductes porcins rellevants amb origen a la Unió Europea.

En un comunicat, el Ministeri xinés ha confirmat l’inici a partir del dilluns de la seua investigació, després d’avaluar les proves aportades pel sol·licitant. La investigació de Pequín «normalment hauria de finalitzar abans del 17 de juny del 2025», encara que podrà ampliar-se 6 mesos en circumstàncies especials.

En concret, les autoritats xineses han indicat que el període d’investigació per ‘dúmping’ abasta de l’1 de gener del 2023 al 31 de desembre del 2023, mentre que el període d’investigació de dany a la indústria correspon a l’interval comprès entre l’1 de gener del 2020 al 31 de desembre del 2023.

En este sentit, el Ministeri de Comerç de Xina ha indicat que l’àmbit d’investigació comprèn les «importacions de carn de porc i subproductes de porc rellevants originàries de la UE».

Així, aplica a productes elaborats del sacrifici de porcs, inclosa la carn de porc fresca, refrigerada o congelada; despulls de porc comestibles frescs, refrigerats o congelats; greix de porc fresca, refrigerada, congelada, seca, fumada, salada o adobada i greix de porc sense carn magra que no haja sigut fosa ni extreta per altres mètodes; budells i estómacs de porc, frescs, refrigerats, congelats, secs, fumats, salats o adobats, enters o en trossos.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.