13.8 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Xiva desallotja 130 famílies de vivendes del nucli urbà

Queden veïns incomunicats en cases disseminades una setmana després del pas de la DANA

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de la localitat valenciana de Xiva porta desallotjades 130 famílies de les seues vivendes del nucli urbà, una setmana després del pas de la DANA.

Des del consistori s’estan coordinant el treball d’inspecció d’habitatges, avaluació de danys, habitabilitat i treballs de reparació.

Els servicis municipals treballen en l’actualització de les dades de desallotjaments perquè s’estan fent revisions “contínues i diàries” a tot el nucli urbà. Els habitatges desallotjats han sigut precintades. La majoria, als carrers de Ramón y Cajal, Antonio Machado i Bechinos.

L’alberg habilitat per Creu Roja a l’Institut d’Educació Secundària Marjana, amb 50 places disponibles, ha sigut utilitzat esta nit per un grup de 10 persones que van ser desallotjades de les seues cases. A més, l’Ajuntament manté allotjades altres 50 persones en hotels. La resta de veïns estan en cases de familiars o amics, segons ha informat el consistori en un comunicat.

A dia de hui encara no s’ha pogut accedir a tots els habitatges aïllats a zones disseminades, però s’està treballant en açò, assenyala el consistori, que afig que són zones “de difícil accés” i que es treballa a restablir els camins per a accedir als veïns que encara estan incomunicats en estes localitzacions.

Últimes notícies

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.

El PSOE activa l’expedient per a suspendre de militància a l’alcalde d’Almussafes

La Secretaria d'Organització del PSOE ha iniciat l'expedient de suspensió de militància de Toni González després de les acusacions d'assetjament. El PSPV li va demanar l'acta i el partit va avalar una gestora en l'agrupació local.

València suspén les activitats nadalenques municipals per l’alerta taronja de pluges

L'Ajuntament ha ampliat mesures davant previsió de precipitacions intenses i ratxes de vent: suspén actes a l'aire lliure i recomana cancel·lar esdeveniments privats.