Xiva desallotja 130 famílies de vivendes del nucli urbà

Queden veïns incomunicats en cases disseminades una setmana després del pas de la DANA

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de la localitat valenciana de Xiva porta desallotjades 130 famílies de les seues vivendes del nucli urbà, una setmana després del pas de la DANA.

Des del consistori s’estan coordinant el treball d’inspecció d’habitatges, avaluació de danys, habitabilitat i treballs de reparació.

Els servicis municipals treballen en l’actualització de les dades de desallotjaments perquè s’estan fent revisions «contínues i diàries» a tot el nucli urbà. Els habitatges desallotjats han sigut precintades. La majoria, als carrers de Ramón y Cajal, Antonio Machado i Bechinos.

L’alberg habilitat per Creu Roja a l’Institut d’Educació Secundària Marjana, amb 50 places disponibles, ha sigut utilitzat esta nit per un grup de 10 persones que van ser desallotjades de les seues cases. A més, l’Ajuntament manté allotjades altres 50 persones en hotels. La resta de veïns estan en cases de familiars o amics, segons ha informat el consistori en un comunicat.

A dia de hui encara no s’ha pogut accedir a tots els habitatges aïllats a zones disseminades, però s’està treballant en açò, assenyala el consistori, que afig que són zones «de difícil accés» i que es treballa a restablir els camins per a accedir als veïns que encara estan incomunicats en estes localitzacions.

Últimes notícies

24 anys de presó per a Ábalos per les comissions il·legals en contractes de mascaretes

El Tribunal Suprem ha condemnat l’exministre de Transports i exdiputat per València José Luis Ábalos a 24 anys i 3 mesos de presó, amb un màxim de compliment de 16 anys i mig, per mordides en la compra de mascaretes el 2020 i per contractacions irregulars en empreses públiques.

La Justícia reobre la causa contra Rafael Blasco pels 600.000 euros del cas Azud

La Audiencia de València ha ordenat reobrir la investigació per blanqueig de capitals contra l’exconseller Rafael Blasco pels 600.000 euros que presumptament hauria cobrat en 2008 en el marc del cas Azud, en considerar que el delicte encara no ha prescrit.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 36 graus en zones de València i Alacant

Aemet ha activat l avís groc este dilluns i dimarts per temperatures màximes de fins a 36 graus en el nord de la província de València i en el litoral sud de València i Alacant.

La Comunitat Valenciana lidera els desnonaments per habitants malgrat la caiguda dels llançaments per lloguer

La Comunitat Valenciana encapçala el rànquing estatal de llançaments per cada 100.000 habitants amb una taxa de 13,7 fins a març de 2026, amb més augment a la província de València i un repunt de les execucions hipotecàries.

Desmantellada una xarxa que robava cotxes d’alta gamma a Alacant i traficava amb droga a Europa

La Guàrdia Civil ha detingut 19 persones en una operació a la província d’Alacant contra una organització que robava vehicles mitjançant el clonado de claus intel·ligents i traficava amb diverses drogues cap a països europeus.

Avis per calor intensa en tres comarques de Castelló este dilluns

Sanitat ha activat el nivell de risc taronja per calor en una vintena de municipis del nord de Castelló, mentres Aemet preveu màximes pròximes als 40 graus en punts de l’interior valencià.

Morin dos banyistes ofegats a una platja de Pilar de la Horadada i en una cala de Torrevella

Dos hòmens han mort ofegats este diumenge a la platja Mil Palmeras de Pilar de la Horadada i en una cala de Torrevella. Els equips sanitaris del Samu no han pogut reanimar-los malgrat aplicar maniobres avançades.

Trump i Pedro Sánchez encapçalen els ninots satírics de les Fogueres d’Alacant

Donald Trump, Pedro Sánchez i l’alcalde Luis Barcala s’han convertit en els grans protagonistes dels ninots satírics de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant, que combinen crítica política, humor i grans monuments com la foguera especial guanyadora Génesi.