12.4 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Xiva desallotja 130 famílies de vivendes del nucli urbà

Queden veïns incomunicats en cases disseminades una setmana després del pas de la DANA

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de la localitat valenciana de Xiva porta desallotjades 130 famílies de les seues vivendes del nucli urbà, una setmana després del pas de la DANA.

Des del consistori s’estan coordinant el treball d’inspecció d’habitatges, avaluació de danys, habitabilitat i treballs de reparació.

Els servicis municipals treballen en l’actualització de les dades de desallotjaments perquè s’estan fent revisions “contínues i diàries” a tot el nucli urbà. Els habitatges desallotjats han sigut precintades. La majoria, als carrers de Ramón y Cajal, Antonio Machado i Bechinos.

L’alberg habilitat per Creu Roja a l’Institut d’Educació Secundària Marjana, amb 50 places disponibles, ha sigut utilitzat esta nit per un grup de 10 persones que van ser desallotjades de les seues cases. A més, l’Ajuntament manté allotjades altres 50 persones en hotels. La resta de veïns estan en cases de familiars o amics, segons ha informat el consistori en un comunicat.

A dia de hui encara no s’ha pogut accedir a tots els habitatges aïllats a zones disseminades, però s’està treballant en açò, assenyala el consistori, que afig que són zones “de difícil accés” i que es treballa a restablir els camins per a accedir als veïns que encara estan incomunicats en estes localitzacions.

Últimes notícies

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.

Bernabé sosté que Feijóo ha de marxar-se després de mentir en la seua declaració per la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de mentir en la seua declaració com a testimoni per la DANA de València i ha reclamat la seua eixida. També ha anunciat que acudirà a la comissió del Senat per a explicar la seua actuació.

L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

acabat d'ascendir i amb la plantilla en construcció, l'Elx ha tancat una primera volta notable: 23 punts i sis de marge sobre el descens impulsats per un joc ambiciós.

El València tanca la seua segona pitjor primera tornada amb 17 punts

El València ha tancat la primera volta amb 17 punts després d'empatar 1-1 davant l'Elx, el seu segon pitjor registre en una Lliga de 20 equips. Torna al descens, sense victòries fora i amb creixent malestar en la graderia.

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.

L’aeroport de Castelló tanca 2025 amb rècord de 318.309 passatgers i 14 rutes

L'aeroport de Castelló ha tancat 2025 amb 318.309 viatgers, un 16% més que en 2024, i la seua major oferta fins ara: 14 rutes regulars. També ha marcat rècord de moviments amb 12.401 operacions, mentres avança la seua activitat industrial i aeroespacial.

Víctimes de la dana convoquen una concentració per l’acarament entre Pradas i Cuenca

Les associacions de víctimes de la dana han cridat a concentrar-se este dilluns a les 9.00 davant el jutjat de Catarroja, coincidint amb l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca. La jutgessa busca aclarir contradiccions sobre la gestió del confinament durant l'emergència que va deixar 230 morts.