Xiva desallotja 130 famílies de vivendes del nucli urbà

Queden veïns incomunicats en cases disseminades una setmana després del pas de la DANA

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de la localitat valenciana de Xiva porta desallotjades 130 famílies de les seues vivendes del nucli urbà, una setmana després del pas de la DANA.

Des del consistori s’estan coordinant el treball d’inspecció d’habitatges, avaluació de danys, habitabilitat i treballs de reparació.

Els servicis municipals treballen en l’actualització de les dades de desallotjaments perquè s’estan fent revisions “contínues i diàries” a tot el nucli urbà. Els habitatges desallotjats han sigut precintades. La majoria, als carrers de Ramón y Cajal, Antonio Machado i Bechinos.

L’alberg habilitat per Creu Roja a l’Institut d’Educació Secundària Marjana, amb 50 places disponibles, ha sigut utilitzat esta nit per un grup de 10 persones que van ser desallotjades de les seues cases. A més, l’Ajuntament manté allotjades altres 50 persones en hotels. La resta de veïns estan en cases de familiars o amics, segons ha informat el consistori en un comunicat.

A dia de hui encara no s’ha pogut accedir a tots els habitatges aïllats a zones disseminades, però s’està treballant en açò, assenyala el consistori, que afig que són zones “de difícil accés” i que es treballa a restablir els camins per a accedir als veïns que encara estan incomunicats en estes localitzacions.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.

El Consell celebra que el Govern eximisca de l’IRPF les ajudes de la DANA de 2024

El president Juanfran Pérez Llorca valora que el Govern haja rectificat i estenga a 2024 l'exempció en l'IRPF de les ajudes autonòmiques per la DANA per a empreses i autònoms.

L’incendi en un desballestament d’Orihuela es manté controlat en la campa exterior

L'incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela a penes manté flama visible, encara que els bombers continuen treballant en el seu control i retirada progressiva de mitjans.

María Pastor González, de la foguera Esplanada, serà la Bellea del Foc 2026

María Pastor González, representant de la foguera Esplanada, ha sigut proclamada Bellea del Foc 2026 en un espectacle celebrat en la plaça de bous d'Alacant davant més de 6.000 persones.

Corberán iguala els 55 partits de Baralla al València i millora la seua puntuació

Carlos Corberán aconseguix els 55 partits de Lliga al capdavant del València CF, els mateixos que va tindre Rubén Baraja, però amb dos punts més i una lleugera millora en el balanç global.

Quasi mig centenar de municipis valencians estrenen alcalde des de les eleccions de 2023

Un total de 48 municipis de la Comunitat Valenciana han canviat d'alcalde des de les eleccions de maig de 2023, sobretot per pactes de govern i mocions de censura, però també per dimissions, jubilacions i incompatibilitats.

Detinguts a Ademuz tres hòmens amb una tona de coure robat de línies telefòniques

La Guàrdia Civil deté a Ademuz a tres hòmens que transportaven en una furgoneta una tona de cable de coure de línies telefòniques i manté la investigació oberta per a localitzar al propietari.

Ruixats i tempestes fortes a l’interior i pluges més febles en el litoral

Cels molt nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb ruixats i tempestes localment fortes a l'interior i pluges més febles i aïllades en el litoral hui i el dilluns.