Detenen un vehicle a Elx que transportava un gall de baralla malferit

La Policia Local d’Elx va interceptar en la matinada del dissabte 7 de maig un vehicle que transportava un gall de baralla malferit. Una patrulla del cos de seguretat municipal es va trobar amb un vehicle en l’avinguda de la Llibertat que, en advertir de la presència policial, va realitzar una maniobra evasiva per a esquivar-la. Encara que finalment es va detindre a petició dels agents.

Els policies, els qui van preguntar als ocupants de l’automòbil per la seua reacció, es van adonar en aqueix moment de l’existència d’un animal dins d’una caixa a l’interior de l’habitacle. Dins d’aquesta, es trobava un gall viu amb evidents lesions i sang recent en el plomatge i en el propi recipient.

En ser preguntats novament pel motiu de trobar a l’ocell en aquest estat, qui es va identificar com el propietari va donar una resposta poc convincent, procedint a la intervenció d’animal per al seu trasllat a la Protectora d’Animals i Plantes d’Alacant, situada en la partida de Bacarot.

En dies posteriors, el veterinari de l’entitat va emetre un informe assenyalant que les lesions i mutilacions del gall corresponien amb les d’un destinat a baralles.

Per tals motius, els agents van comparéixer davant l’autoritat competent per a donar compte d’un possible delicte de maltractament animal, que contempla penes de privació de llibertat de tres mesos a un any i la inhabilitació especial de la tinença, la comercialització i el desenvolupament de professions relacionades amb la fauna.

Últimes notícies

Anàlisis biomètrics en l’Operació Pas de l’Estret 2026 als ports de València i Alacant

L’Operació Pas de l’Estret 2026 incorpora anàlisis biomètrics i nous sistemes digitals als ports de València i sobretot d’Alacant per a millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit de passatgers i vehicles.

822 vivendes públiques noves a Torrevieja estaran llestes en 2028 amb el Pla Vive

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha anunciat l’inici de les obres de 822 vivendes de protecció pública a Torrevieja, repartides en quatre solars municipals i emmarcades en el Pla Vive, amb previsió que estiguen acabades en 2028.

Morant reafirma el seu suport a Zapatero i critica el doble raser de la justícia espanyola

Diana Morant manté el seu suport a José Luis Rodríguez Zapatero davant la investigació del cas Plus Ultra i denuncia un doble raser en la justícia espanyola i en les filtracions a la premsa.

Juan Echanove porta a l’escenari ‘La escopeta nacional’ amb una nova mirada musical

Juan Echanove dirigeix al Teatro Español de Madrid una nova versió teatral de ‘La escopeta nacional’, clàssic de Luis García Berlanga i Rafael Azcona, que incorpora moments musicals sense convertir-se en un musical.

El Consell reclama al Govern central que no limite les competències valencianes sobre la costa

El Consell ha aprovat un informe amb què exigeix al Govern d'Espanya que respecte les competències de la Generalitat en ordenació del territori i del litoral i que paralitze canvis normatius que podrien limitar el marc legal valencià.

Pérez Llorca es reunirà dilluns amb el ministre d’Hisenda al Palau de la Generalitat

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, es reunirà dilluns al Palau amb el ministre d’Hisenda, Arcadi España, per tractar assumptes urgents i rellevants per a la Comunitat Valenciana.

Així canviarà el nou reglament de bous al carrer que entrarà en vigor en 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza els requisits tècnics i sanitaris i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.

Així serà el nou reglament de bous al carrer que canviarà les festes a partir de 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza les exigències tècniques i sanitàries i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.