Anuncios

Verònica Cantó elegida presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) ha elegit a Verònica Cantó com a nova presidenta en el ple extraordinari que s’hi ha celebrat hui on també s’ha conformat la nova Junta de Govern amb Joan Rafael Ramos, com a vicepresident; Immaculada Cerdà, a la Secretaria, i Maria Àngels Francés i Artur Ahuir, a les dues vocalies. Cantó, que es presentava com única candidata, hi ha obtingut la majoria absoluta dels vots necessaris per aconseguir el càrrec. “Volem ser mereixedors dia a dia de la confiança que hui ens ha atorgat el ple”, ha afirmat la nova presidenta de l’AVL.

Verònica Cantó ha explicat, al claustre del monestir de Sant Miquel dels Reis de València i seu de l’acadèmia, que en aquesta nova etapa el full de ruta estarà definit entre la continuïtat i la renovació. “La continuïtat és bona perquè dona estabilitat a una institució com l’AVL, i les renovacions que es puguen produir son importants perquè és una institució viva, del s. XXI, democràtica, paritària i està oberta a la societat contemporània”. “Els reptes de futur aniran relacionats amb la utilitat a la societat de la institució, l’acadèmia vol ser útil i necessària per als valencians i valencianes i també per al benefici de la llegua”.

En aquest sentit, la presidenta ha confirmat que es continuarà treballant amb les institucions que s’estaven col·laborant, però “caldrà ampliar-les” com per exemple amb “institucions de caràcter europeu que treballen amb les llengües minoritàries i pels multilingüismes”. També ha afirmat que es treballarà perquè les publicacions de l’acadèmia siguen indexades com les de “qualsevol acadèmia de l’estat espanyol”. En referència als mitjans de comunicació a assegurat que es continuarà amb el patrocini de programes que promouen llengua i la cultura valenciana.

Tot i això, Cantó ha volgut remarcar que “queda molta feina per a fer, ja que el valencià és un patrimoni de tots i totes i cal estimar-lo i cuidar-lo”. Finalment ha explicat que els reptes de futur aniran relacionant amb la utilitat a la societat de la institució. “L’acadèmia vol ser útil i necessària per als valencians i valencianes i també als beneficis de la llegua”.

Verònica Cantó abans del ple extraordinari que s’hi ha celebrat hui | Foto: L.A.

Perfil de la nova presidenta de l’AVL

Llicenciada en Filosofia i Lletres (Secció Filologia Catalana) per la Universitat d’Alacant l’any 1987.  Directora de publicacions d’Editorial Marfil d’Alcoi des de l’any 1989. Presidenta de l’Associació d’Editors del País Valencià des del 1999 fins al 2002. Vocal de la Junta Directiva de la Federación de Gremios de Editores de España. Membre dels equips de treball Arc Mediterrani i Cultura Popular del CEP de Torrent durant els anys 1995, 1996, 1997 i 1998.  Col·laboradora del diari Levante-EMV en els cursos de valencià publicats en el suplement “Aula” durant els anys 1999, 2000 i 2001.  Arxivera de l’Arxiu Patrimonial de la Junta de Festes de Moros i Cristians de Cocentaina durant els anys 1989 i 1990.  Professora de valencià de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat d’Alacant durant el curs 1987/1988.  Professora de valencià en els IES de Novelda, Miguel Hernández, i Jaume II d’Alacant, durant el curs 1988/1989.

Autora de diversos llibres destinats a l’ensenyament no universitari i de llibres sobre l’aprenentatge del valencià, com ara Ortografia Valenciana; Els nostres verbs; Els pronoms febles; Diftongs, accentuació i dièresi; Valencià pas a pas. Elemental; Valencià pas a pas. Mitjà; Valencià pas a pas. Superior; Gramàtica valenciana.

Guardonada amb el Premi Joan Valls i Jordà per l’ús i promoció del valencià 2003, que atorga l’Associació Cultural Amics de Joan Valls i Jordà d’Alcoi. Fou elegida acadèmica per les Corts Valencianes el 15 de juny del 2001, Decret 8/2001, de 27 de juny, del president (DOGV 05.07.2001) i presa de possessió: 23 de juny del 2001.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.