Zelenski espera que les polítiques dels EUA sobre Ucraïna es mantinguen després de les presidencials

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El president d’Ucraïna, Volodímir Zelenski, ha expressat que espera que la política exterior dels EUA sobre Ucraïna es mantinga després de les presidencials del mes de novembre i ha ressaltat la importància que el «dictador» Vladímir Putin «ho sàpiga».

«Tot depén completament del poble nord-americà, no d’una única persona. Putin sempre compta amb dividir la gent, dividir els nord-americans, els països europeus», ha puntualitzat.

«Si el dictador rus no és aturat a Ucraïna, anirà endavant i, després, els EUA hauran de defensar els països de l’OTAN que formaven part de la URSS», ha aclarit, segons ha recollit un comunicat de la Presidència.

Així s’ha pronunciat durant una visita a la Fundació Presidencial Ronald Reagan a Washington, on se celebrarà la cimera de l’OTAN. Zelenski ha aprofitat per a agrair als seus aliats l’increment dels enviaments de sistemes de defensa aèria i cinc sistemes addicionals Patriot.

Últimes notícies

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.