Zelenski espera que les polítiques dels EUA sobre Ucraïna es mantinguen després de les presidencials

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El president d’Ucraïna, Volodímir Zelenski, ha expressat que espera que la política exterior dels EUA sobre Ucraïna es mantinga després de les presidencials del mes de novembre i ha ressaltat la importància que el «dictador» Vladímir Putin «ho sàpiga».

«Tot depén completament del poble nord-americà, no d’una única persona. Putin sempre compta amb dividir la gent, dividir els nord-americans, els països europeus», ha puntualitzat.

«Si el dictador rus no és aturat a Ucraïna, anirà endavant i, després, els EUA hauran de defensar els països de l’OTAN que formaven part de la URSS», ha aclarit, segons ha recollit un comunicat de la Presidència.

Així s’ha pronunciat durant una visita a la Fundació Presidencial Ronald Reagan a Washington, on se celebrarà la cimera de l’OTAN. Zelenski ha aprofitat per a agrair als seus aliats l’increment dels enviaments de sistemes de defensa aèria i cinc sistemes addicionals Patriot.

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.