11.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Mor Pilar Sanjurjo, la primera dona de l’oratge a Espanya

La meteoròloga gallega Pilar Sanjurjo, la primera dona a posar-se davant de les càmeres per a presentar l’oratge a Espanya ha mort aquest dimecres, segons ha informat TVE.

Experta en predicció marítima, entre els seus mèrits també es troba el de ser una de les primeres dones a participar en una expedició a l’Antàrtida, en la qual va estudiar els efectes del forat de la capa d’ozó.

Sanjurjo va pertànyer a la generació dels primers presentadors del temps en la televisió pública, com Mariano Medina i Eugenio Martín Rubio, cadena on va adquirir una gran popularitat en la dècada dels 70 i 80.

Tot va començar en substituir a Martín Rubio durant unes vacances i així es va convertir en la primera dona que va presentar la predicció meteorològica en RTVE. Més endavant, Sanjurjo es va incorporar Institut Nacional de Meteorologia (INM), reconvertit des de 2008 en l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET). En l’agència estatal va exercir el càrrec de cap de torn del Centre Nacional de Predicció de l’INM fins a la seua jubilació a principis dels anys 2000

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.