Mor Pilar Sanjurjo, la primera dona de l’oratge a Espanya

La meteoròloga gallega Pilar Sanjurjo, la primera dona a posar-se davant de les càmeres per a presentar l’oratge a Espanya ha mort aquest dimecres, segons ha informat TVE.

Experta en predicció marítima, entre els seus mèrits també es troba el de ser una de les primeres dones a participar en una expedició a l’Antàrtida, en la qual va estudiar els efectes del forat de la capa d’ozó.

Sanjurjo va pertànyer a la generació dels primers presentadors del temps en la televisió pública, com Mariano Medina i Eugenio Martín Rubio, cadena on va adquirir una gran popularitat en la dècada dels 70 i 80.

Tot va començar en substituir a Martín Rubio durant unes vacances i així es va convertir en la primera dona que va presentar la predicció meteorològica en RTVE. Més endavant, Sanjurjo es va incorporar Institut Nacional de Meteorologia (INM), reconvertit des de 2008 en l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET). En l’agència estatal va exercir el càrrec de cap de torn del Centre Nacional de Predicció de l’INM fins a la seua jubilació a principis dels anys 2000

Últimes notícies

València Basket inicia la final de la Lliga Endesa amb pista a favor davant el Barcelona

València Basket i Barcelona reediten des de dijous la final de la Lliga Endesa de 2003, però ara amb factor pista taronja i més experiència per als valencians.

CCOO alerta d’un possible control horari al professorat en juliol sense pacte previ

CCOO-PV denuncia que Educacio vol implantar sistemes de control horari al professorat en juliol sense negociacio ni cobertura normativa clara, mentre la Conselleria assegura que no hi ha novetats respecte a altres cursos.

La proposta de finançament autonòmic obri la porta a 3.669 milions per a la Comunitat Valenciana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, insta Juanfran Pérez Llorca a abandonar les 'excuses' i a negociar un nou model de finançament autonòmic que, segons defensa, aportaria 3.669 milions d'euros a la Comunitat Valenciana a partir de 2027.

Nou protocol al Vega Baja per a acompanyar dones en dol neonatal

LHospital Universitari Vega Baja dOrihuela ha posat en marxa un protocol específic per a atendre dones i famílies en situació de dol perinatal i neonatal, amb un model dassistència integral i humanitzada.

Cinquena setmana de vaga mèdica en la Comunitat amb xifres enfrontades de seguiment

Els mèdics valencians han iniciat una nova setmana de vaga contra el nou estatut marc, que el CESM xifra en un seguiment pròxim al 90 %, davant del 6,86 % que admet la Conselleria de Sanitat. Les protestes inclouen manifestacions a València i Alacant i concentracions en hospitals i centres de salut de totes les comarques.

Pérez Llorca exigix que la negociació del finançament es faça en el Consell de Política Fiscal i Financera

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reiterat al ministre d'Hisenda, Arcadi España, que està disposat a negociar el nou model de finançament autonòmic, però únicament en el si del Consell de Política Fiscal i Financera i amb una llei orgànica i una dotació clara als pressupostos de l'Estat.

Els tècnics sanitaris exigixen la reclasificació professional d’un col·lectiu que es considera oblidat

Centenars de tècnics superiors i mitjans del Sistema Nacional de Salut s’han concentrat davant l’Hospital Clínic de València per a exigir la seua reclasificació professional en els grups B i C1 i denunciar una situació que consideren discriminatòria i bloquejada des de 2023.

Així serà la gran remodelació de l’Estadi de la Ceràmica que ja ha arrancat

El Villarreal CF ha arrancat les obres de remodelació de l’Estadi de la Ceràmica, amb un nou edifici exterior de vestidors i millores d’accessos i seguretat que afectaran la distribució d’algunes localitats.