Mor Pilar Sanjurjo, la primera dona de l’oratge a Espanya

La meteoròloga gallega Pilar Sanjurjo, la primera dona a posar-se davant de les càmeres per a presentar l’oratge a Espanya ha mort aquest dimecres, segons ha informat TVE.

Experta en predicció marítima, entre els seus mèrits també es troba el de ser una de les primeres dones a participar en una expedició a l’Antàrtida, en la qual va estudiar els efectes del forat de la capa d’ozó.

Sanjurjo va pertànyer a la generació dels primers presentadors del temps en la televisió pública, com Mariano Medina i Eugenio Martín Rubio, cadena on va adquirir una gran popularitat en la dècada dels 70 i 80.

Tot va començar en substituir a Martín Rubio durant unes vacances i així es va convertir en la primera dona que va presentar la predicció meteorològica en RTVE. Més endavant, Sanjurjo es va incorporar Institut Nacional de Meteorologia (INM), reconvertit des de 2008 en l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET). En l’agència estatal va exercir el càrrec de cap de torn del Centre Nacional de Predicció de l’INM fins a la seua jubilació a principis dels anys 2000

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.