Mor Pilar Sanjurjo, la primera dona de l’oratge a Espanya

La meteoròloga gallega Pilar Sanjurjo, la primera dona a posar-se davant de les càmeres per a presentar l’oratge a Espanya ha mort aquest dimecres, segons ha informat TVE.

Experta en predicció marítima, entre els seus mèrits també es troba el de ser una de les primeres dones a participar en una expedició a l’Antàrtida, en la qual va estudiar els efectes del forat de la capa d’ozó.

Sanjurjo va pertànyer a la generació dels primers presentadors del temps en la televisió pública, com Mariano Medina i Eugenio Martín Rubio, cadena on va adquirir una gran popularitat en la dècada dels 70 i 80.

Tot va començar en substituir a Martín Rubio durant unes vacances i així es va convertir en la primera dona que va presentar la predicció meteorològica en RTVE. Més endavant, Sanjurjo es va incorporar Institut Nacional de Meteorologia (INM), reconvertit des de 2008 en l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET). En l’agència estatal va exercir el càrrec de cap de torn del Centre Nacional de Predicció de l’INM fins a la seua jubilació a principis dels anys 2000

Últimes notícies

L’energia dispara els preus industrials un 8,3% a l’abril i marca la seua major alça des de 2022

Els preus industrials van augmentar un 8,3% a l'abril interanual, impulsats per l'energia i un repunt del 70,1% en coquerías i refí de petroli després de la guerra a Orient Mitjà.

L’Assemblea de Docents de Balears dona 100.000 euros a les vagues educatives de Catalunya i Comunitat Valenciana

L'Assemblea de Docents de Balears destina 100.000 euros de la seua caixa de resistència a donar suport a les mobilitzacions educatives a Catalunya i Comunitat Valenciana i s'oferix a recolzar l'etapa de 0 a 3 anys.

Dos anys d’obres i 35.000 teules per a salvar la gran cúpula de l’Escola Pia de València

La cúpula de l'Escola Pia de València, una de les més grans d'Espanya, ha sigut restaurada després de dos anys de treballs, 35.000 teules recol·locades i un complex sistema de bastimentada dissenyada per a no tocar l'estructura original.

Reduir alumnes per aula costaria 28.184 milions en deu anys, segun un informe de Esade

Un informe de EsadEcPol calcula que baixar les ràtios escolars supondria 28.184 milions en deu anys i beneficiària sobretot a centres amb alumnat de major nivell socioeconomico.

Pérez Llorca confia a tancar este dimarts l’acord que pose fi a la vaga docent indefinida

Pérez Llorca espera firmar este dimarts amb els sindicats docents un acord que pose fi a la vaga indefinida iniciada l'11 de maig, després del suport de ANPE i CSIF a la proposta salarial d'Educació.

El temps preestiuenc s’allarga en la Comunitat Valenciana amb màximes una mica més altes

La Comunitat Valenciana manté este dimarts un ambient quasi estiuenc, amb cels poc nuvolosos, temperatures sense canvis o en lleuger ascens i vents fluixos que només seran moderats en alguns trams del litoral.

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.