Mor Pilar Sanjurjo, la primera dona de l’oratge a Espanya

La meteoròloga gallega Pilar Sanjurjo, la primera dona a posar-se davant de les càmeres per a presentar l’oratge a Espanya ha mort aquest dimecres, segons ha informat TVE.

Experta en predicció marítima, entre els seus mèrits també es troba el de ser una de les primeres dones a participar en una expedició a l’Antàrtida, en la qual va estudiar els efectes del forat de la capa d’ozó.

Sanjurjo va pertànyer a la generació dels primers presentadors del temps en la televisió pública, com Mariano Medina i Eugenio Martín Rubio, cadena on va adquirir una gran popularitat en la dècada dels 70 i 80.

Tot va començar en substituir a Martín Rubio durant unes vacances i així es va convertir en la primera dona que va presentar la predicció meteorològica en RTVE. Més endavant, Sanjurjo es va incorporar Institut Nacional de Meteorologia (INM), reconvertit des de 2008 en l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET). En l’agència estatal va exercir el càrrec de cap de torn del Centre Nacional de Predicció de l’INM fins a la seua jubilació a principis dels anys 2000

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un penal de Ramazani dona al València un triomf vital davant Osasuna

Ramazani va anotar de penal després de repetició per entrada de Gayà en l'àrea. El 1-0 a Mestalla allunya al València cinc punts del descens i frena a Osasuna.

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li que va arribar en pastera

Omar El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' durant l'Elx-Espanyol; l'àrbitre no va sentir la frase però va activar el protocol antiracista.

El València perdona i es va 0-0 al descans davant Osasuna

El València va generar més perill, amb set rematades sense trobar porteria, mentres Osasuna va avisar amb dos accions clares, inclosa una de Budimir que va tapar Dimitrievski.

Elx i Espanyol empaten 2-2 en un dol tibant i seguixen sense guanyar en 2026

L'empat 2-2 en el Martínez Valero va arribar amb un penal de Rafa Mir al 89' després de revisió del VAR i una aturada de cinc minuts per un incident racista. Pickel va ser expulsat en l'afegit.

Elx i Espanyol firmen un 2-2 amb polèmica i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van empatar 2-2 en un partit amb alternatives, aturada per insults racistes i un penal de Rafa Mir en el 89. Els dos seguixen sense guanyar en 2026.

Elx i Espanyol empaten 2-2 i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en el Martínez Valero després d'un dol amb VAR, aturada per incident racista i alternatives. Cap gana encara en 2026.

2-2: Elx i Espanyol empaten i prolonguen la seua mala ratxa

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en un dol d'alternatives. El repartiment de punts no va trencar la seua mala dinàmica: cap va aconseguir encara guanyar en 2026.

Aturada de cinc minuts a l’Elx-Espanyol per un incident racista

L'àrbitre Iosu Galech Azpeitia va detindre cinc minuts l'Elx-Espanyol en el minut 76 per un incident racista. Després de l'aturada, es va llançar un avís per megafonia i el joc es va reprendre.