100-82: al València Basket li va bastar el arreón inicial per a sotmetre al Sant Pau Burgos

València Basket es va imposar 100-82 al Sant Pau Burgos en la quinta jornada de la Lliga Endesa. Li va bastar un arreón inicial per a obrir un avantatge còmode i administrar-la fins al final, en una setmana en la qual va encadenar la seua tercera victòria en sis dies i va reafirmar el seu lideratge.

Arreón inicial

El ritme competitiu acumulat pels dols d’Eurolliga es va traduir en una eixida a tota velocitat: en menys de cinc minuts el conjunt taronja va sumar 20 punts i va doblegar el marcador, amb transicions ràpides i encert exterior. Burgos no va arrancar malament, però les accions de Jackson i la contundència de Samuels no van bastar per a frenar l’allau.

La rotació àgil va permetre sostindre la intensitat i va facilitar el debut de Braxton Key, que va aportar envergadura arrere i es va sumar al triple. Quan l’encert exterior local va baixar, València va llegir el partit i va carregar el rebot ofensiu per a continuar sumant prop del cércol i des de la personal, amb Xabi López-Arostegui molt productiu en eixa fase. Burgos va intentar respondre amb encerts llunyans de Net i Pablo Almazán i va buscar a Meindl, ben contingut per Josep Puerto.

En la recta final del segon quart, quan Net amagó amb reenganxar als visitants, dos triples de Port i Darius Thompson van consolidar la bretxa sobre la botzina del descans (55-35). La diferència va reflectir la superioritat en energia i precisió d’un València que va imposar tempo i espais des de l’arrancada.

Després de l’intermedi, la zona burgalesa i l’empenyiment de Fischer van reduir el desavantatge fins a 55-43 en el minut 24, obligant a Pedro Martínez a parar el partit. Montero va donar continuïtat a l’atac, va alimentar a Neal Sako i va sumar en accions individuals, però un triple de Meindl va baixar la renda a deu. Ací Burgos va malgastar un parell de tirs alliberats i l’impuls es va frenar.

València va reaccionar amb ofici: Badio i Oliver Moore van accelerar el ritme i, per a no complicar-se, els locals van trobar avantatges interiors per a Nate Reuvers i Matt Costello. Amb possessions més llargues i selecció de tir, el xoc va tornar a guarismes còmodes per al líder, que ja no va concedir més concessions.

Montero va portar a l’equip als cent punts per quinta vegada en quinze partits, símbol de la continuïtat ofensiva. L’actuació coral va quedar referendada pels registres de Montero, Reuvers i Costello, al costat de la direcció de Thompson i el treball de Port. En el Burgos van destacar Fischer i Samuels, amb Corbalán aportant des de la segona unitat. Net va ser eliminat en el tram final. El Roig Arena va reunir 11.501 espectadors en un triomf sòlid i sense sobresalts.

Últimes notícies

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.