#25N i la DANA

El 25 de novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones, és una data clau per reflexionar sobre les polítiques públiques i les accions necessàries per erradicar la violència masclista. Aquest dia, les institucions i la societat civil es mobilitzen per denunciar aquesta xacra social i per recordar les víctimes que han patit i pateixen violència pel simple fet de ser dones. Les campanyes institucionals d’enguany posen l’accent en la necessitat de fer de la lluita contra les violències masclistes una lluita col·lectiva, interpel·lant a tota la ciutadania a esdevenir agents de canvi.

No obstant això, mentre es fan aquests esforços, hi ha realitats que sovint queden invisibilitzades. Un exemple clar és la situació de les víctimes de violència masclista que es troben a la zona 0 de la DANA, convivint amb els seus agressors. La catàstrofe natural ha deixat moltes famílies en una situació de vulnerabilitat extrema, i per a les dones que pateixen violència domèstica, aquesta situació es veu agreujada per la convivència forçada amb els seus maltractadors en condicions precàries.

Les polítiques del 25 de novembre són essencials per visibilitzar i combatre la violència masclista, però és crucial que aquestes polítiques també aborden les necessitats específiques de les víctimes en situacions d’emergència. 

La DANA ha posat de manifest la importància de tenir protocols d’actuació que garantisquen la seguretat de les dones en contextos de catàstrofes naturals. Les víctimes de violència masclista necessiten suport immediat i recursos per poder escapar de la violència, especialment en moments de crisi on la seua vulnerabilitat es veu incrementada.

És fonamantal que les institucions treballen de manera coordinada per oferir solucions efectives a aquestes dones. Això inclou la creació de refugis temporals segurs, l’accés a serveis de suport psicològic i legal, i la garantia que les víctimes no hagen de conviure amb els seus agressors durant les tasques de recuperació post-DANA.

La implicació de tota la societat és clau per trencar el silenci i oferir un suport real a les víctimes, assegurant que no es troben soles en moments tan difícils.

Les polítiques del 25 de novembre són un pas important en la lluita contra la violència masclista, però han de ser complementades amb mesures específiques per a les víctimes en situacions d’emergència. La DANA ha posat de manifest la necessitat d’una resposta integral que garantesca la seguretat i el benestar de les dones en tots els contextos. Només així podrem avançar cap a una societat lliure de violència masclista, on totes les dones puguen viure amb dignitat i seguretat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira mentres rebia tractament a domicili

Antonio Tejero, ex tinent coronel de la Guàrdia Civil i protagonista del 23F, ha mort als 93 anys a la seua casa d'Alzira, on rebia atenció a domicili. La vetla i la cremació es realitzaran a Xàtiva.

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.