#25N i la DANA

Ejemplo de shortcode con estilo
Albert Llueca de Més Compromís parla de la situació de les víctimes de violència masclista que es troben a la zona 0 de la DANA, convivint amb els seus agressors

El 25 de novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones, és una data clau per reflexionar sobre les polítiques públiques i les accions necessàries per erradicar la violència masclista. Aquest dia, les institucions i la societat civil es mobilitzen per denunciar aquesta xacra social i per recordar les víctimes que han patit i pateixen violència pel simple fet de ser dones. Les campanyes institucionals d’enguany posen l’accent en la necessitat de fer de la lluita contra les violències masclistes una lluita col·lectiva, interpel·lant a tota la ciutadania a esdevenir agents de canvi.

No obstant això, mentre es fan aquests esforços, hi ha realitats que sovint queden invisibilitzades. Un exemple clar és la situació de les víctimes de violència masclista que es troben a la zona 0 de la DANA, convivint amb els seus agressors. La catàstrofe natural ha deixat moltes famílies en una situació de vulnerabilitat extrema, i per a les dones que pateixen violència domèstica, aquesta situació es veu agreujada per la convivència forçada amb els seus maltractadors en condicions precàries.

Les polítiques del 25 de novembre són essencials per visibilitzar i combatre la violència masclista, però és crucial que aquestes polítiques també aborden les necessitats específiques de les víctimes en situacions d’emergència. 

La DANA ha posat de manifest la importància de tenir protocols d’actuació que garantisquen la seguretat de les dones en contextos de catàstrofes naturals. Les víctimes de violència masclista necessiten suport immediat i recursos per poder escapar de la violència, especialment en moments de crisi on la seua vulnerabilitat es veu incrementada.

És fonamantal que les institucions treballen de manera coordinada per oferir solucions efectives a aquestes dones. Això inclou la creació de refugis temporals segurs, l’accés a serveis de suport psicològic i legal, i la garantia que les víctimes no hagen de conviure amb els seus agressors durant les tasques de recuperació post-DANA.

La implicació de tota la societat és clau per trencar el silenci i oferir un suport real a les víctimes, assegurant que no es troben soles en moments tan difícils.

Les polítiques del 25 de novembre són un pas important en la lluita contra la violència masclista, però han de ser complementades amb mesures específiques per a les víctimes en situacions d’emergència. La DANA ha posat de manifest la necessitat d’una resposta integral que garantesca la seguretat i el benestar de les dones en tots els contextos. Només així podrem avançar cap a una societat lliure de violència masclista, on totes les dones puguen viure amb dignitat i seguretat.

Últimes notícies

Castro reivindica el triomf del Llevant davant l’Athletic: “Mereixem la victòria”

Luís Castro ha celebrat la victòria 3-1 del Llevant contra l’Athletic en el Ciutat de València, en el partit aplaçat per la pluja, i ha destacat el rendiment ofensiu i defensiu del seu equip. L’entrenador ha elogiat la progressió del vestidor i actuacions com les d’Etta Eyong, Thiago Fernández i el doble golejador Roger Brugué.

Brugué i Etta Eyong tomben l’Athletic i impulsen el Llevant

El Llevant ha guanyat 3-1 a l’Athletic Club en el duel ajornat per la pluja gràcies al doblet de Roger Brugué i a un gol final d’Etta Eyong. Els granota pugen a l’onzena plaça amb 10 punts, mentre els bascos es queden amb 9.

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.

Més de 2.100 incidències per la dana Adam des de dissabte a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 2.153 incidents relacionats amb la dana Adam des de dissabte, la majoria al sud de València i al nord d’Alacant. Oliva és el municipi més afectat, amb 900 incidències registrades.

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.