#25N i la DANA

El 25 de novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones, és una data clau per reflexionar sobre les polítiques públiques i les accions necessàries per erradicar la violència masclista. Aquest dia, les institucions i la societat civil es mobilitzen per denunciar aquesta xacra social i per recordar les víctimes que han patit i pateixen violència pel simple fet de ser dones. Les campanyes institucionals d’enguany posen l’accent en la necessitat de fer de la lluita contra les violències masclistes una lluita col·lectiva, interpel·lant a tota la ciutadania a esdevenir agents de canvi.

No obstant això, mentre es fan aquests esforços, hi ha realitats que sovint queden invisibilitzades. Un exemple clar és la situació de les víctimes de violència masclista que es troben a la zona 0 de la DANA, convivint amb els seus agressors. La catàstrofe natural ha deixat moltes famílies en una situació de vulnerabilitat extrema, i per a les dones que pateixen violència domèstica, aquesta situació es veu agreujada per la convivència forçada amb els seus maltractadors en condicions precàries.

Les polítiques del 25 de novembre són essencials per visibilitzar i combatre la violència masclista, però és crucial que aquestes polítiques també aborden les necessitats específiques de les víctimes en situacions d’emergència. 

La DANA ha posat de manifest la importància de tenir protocols d’actuació que garantisquen la seguretat de les dones en contextos de catàstrofes naturals. Les víctimes de violència masclista necessiten suport immediat i recursos per poder escapar de la violència, especialment en moments de crisi on la seua vulnerabilitat es veu incrementada.

És fonamantal que les institucions treballen de manera coordinada per oferir solucions efectives a aquestes dones. Això inclou la creació de refugis temporals segurs, l’accés a serveis de suport psicològic i legal, i la garantia que les víctimes no hagen de conviure amb els seus agressors durant les tasques de recuperació post-DANA.

La implicació de tota la societat és clau per trencar el silenci i oferir un suport real a les víctimes, assegurant que no es troben soles en moments tan difícils.

Les polítiques del 25 de novembre són un pas important en la lluita contra la violència masclista, però han de ser complementades amb mesures específiques per a les víctimes en situacions d’emergència. La DANA ha posat de manifest la necessitat d’una resposta integral que garantesca la seguretat i el benestar de les dones en tots els contextos. Només així podrem avançar cap a una societat lliure de violència masclista, on totes les dones puguen viure amb dignitat i seguretat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.