15 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

#25N i la DANA

El 25 de novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones, és una data clau per reflexionar sobre les polítiques públiques i les accions necessàries per erradicar la violència masclista. Aquest dia, les institucions i la societat civil es mobilitzen per denunciar aquesta xacra social i per recordar les víctimes que han patit i pateixen violència pel simple fet de ser dones. Les campanyes institucionals d’enguany posen l’accent en la necessitat de fer de la lluita contra les violències masclistes una lluita col·lectiva, interpel·lant a tota la ciutadania a esdevenir agents de canvi.

No obstant això, mentre es fan aquests esforços, hi ha realitats que sovint queden invisibilitzades. Un exemple clar és la situació de les víctimes de violència masclista que es troben a la zona 0 de la DANA, convivint amb els seus agressors. La catàstrofe natural ha deixat moltes famílies en una situació de vulnerabilitat extrema, i per a les dones que pateixen violència domèstica, aquesta situació es veu agreujada per la convivència forçada amb els seus maltractadors en condicions precàries.

Les polítiques del 25 de novembre són essencials per visibilitzar i combatre la violència masclista, però és crucial que aquestes polítiques també aborden les necessitats específiques de les víctimes en situacions d’emergència. 

La DANA ha posat de manifest la importància de tenir protocols d’actuació que garantisquen la seguretat de les dones en contextos de catàstrofes naturals. Les víctimes de violència masclista necessiten suport immediat i recursos per poder escapar de la violència, especialment en moments de crisi on la seua vulnerabilitat es veu incrementada.

És fonamantal que les institucions treballen de manera coordinada per oferir solucions efectives a aquestes dones. Això inclou la creació de refugis temporals segurs, l’accés a serveis de suport psicològic i legal, i la garantia que les víctimes no hagen de conviure amb els seus agressors durant les tasques de recuperació post-DANA.

La implicació de tota la societat és clau per trencar el silenci i oferir un suport real a les víctimes, assegurant que no es troben soles en moments tan difícils.

Les polítiques del 25 de novembre són un pas important en la lluita contra la violència masclista, però han de ser complementades amb mesures específiques per a les víctimes en situacions d’emergència. La DANA ha posat de manifest la necessitat d’una resposta integral que garantesca la seguretat i el benestar de les dones en tots els contextos. Només així podrem avançar cap a una societat lliure de violència masclista, on totes les dones puguen viure amb dignitat i seguretat.

Últimes notícies

Pérez Llorca exigix al Govern aclarir la reducció de velocitat en l’AVE Madrid-Comunitat Valenciana

El president Juanfran Pérez Llorca ha demanat explicacions per la reducció de velocitat en l'AVE Madrid-Comunitat Valenciana després de l'accident de Adamuz. Advertix d'impacte en la seguretat percebuda i possibles efectes en el turisme.

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec segrestat per la banda sueca Dalen. Quatre persones han sigut detingudes sense pagament de rescat.

Detingut en l’aeroport de Manises amb 102 càpsules d’heroïna en el seu organisme

La Policia Nacional ha detingut a Manises a un passatger amb 102 càpsules d'heroïna en el seu organisme, amb un pes total de 1.140 grams. L'home, de 37 anys, ha ingressat a la presó preventiva per un presumpte delicte de narcotràfic.

Pérez Llorca exigix al Govern explicar la reducció de velocitat en l’AVE

El president valencià ha demanat a l'Executiu que detall per què, després de l'accident de Adamuz, s'han aplicat límits en un tram de l'AVE entre Madrid i la Comunitat Valenciana.

La Generalitat intensifica la negociació per a obrir vols de llarga distància als Estats Units i explora la Xina i el Japó

La Generalitat ha accelerat les converses amb aerolínies per a aconseguir vols directes de llarga distància des de la Comunitat Valenciana, amb prioritat als Estats Units i amb vista a la Xina i el Japó. També ha defés una segona pista a Alacant-Elx i l'ampliació de Manises per a sostindre el creixement.

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec i ha detingut a quatre sospitosos. La banda sueca Dalen va exigir 800.000 corones i va enviar vídeos amb colps

L’ex secretari de Presidència nega que informara a Mazón sobre un confinament per la DANA

L'ex secretari de Presidència ha negat que informara a Carlos Mazón sobre la consulta de Salomé Pradas per a confinar la província durant la DANA. L'Advocacia va veure encaix legal, però no va haver-hi sol·licitud formal d'informe.

El PP demana en Les Corts declarar zona catastròfica els municipis danyats per la borrasca Harry

El PP ha presentat en Les Corts una proposició no de llei perquè el Govern declare zona catastròfica als municipis afectats per la borrasca Harry. La iniciativa inclou ajudes, obres de protecció i la paralització de partions de costes.