3 membres d’una fundació benèfica contra el càncer infantil estafen prop d’1 milió d’euros

Tres membres de la direcció executiva de la fundació benèfica contra el càncer infantil CIBI han estat detinguts per presumptament estafar prop d’un milió d’euros des de 2017. Els Mossos d’Esquadra han detingut a l’actual presidenta, la secretària i un dels vocals de la Fundació CIBI. Tots són membres de la mateixa família.

Els investigadors

Els investigadors han pogut determinar que des de 2017 fins a 2020 la fundació hauria recaptat més d’un milió d’euros en donacions i aportacions, dels quals tan sols uns 4.000 s’haurien destinat a obra social, una xifra que representa el 0,47% de les aportacions rebudes.

Segons revela ‘El Mundo’, la recerca es va iniciar arran de diverses denúncies de fundacions dedicades a l’ajuda a xiquets malalts de càncer. Esta fundació tenia repartides unes 12.300 guardioles per a recollir donatius en comerços col·laboradors en tota Espanya. També realitzaven actes solidaris, mercats ambulants benèfics i rifes.

La magistrada titular del Jutjat d’Instrucció 20 de Barcelona i la Fiscalia de Barcelona han decretat mesures cautelars sobre el patrimoni de la fundació, han bloquejat els seus comptes corrents i han suspés les seues activitats “fins que es puguen valorar tots els indicis aportats pels investigadors”. A més, la magistrada ha decretat llibertat amb fiança per als tres detinguts i prohibició de sortir de l’Estat espanyol.

Què faig si sospite que una fundació o organització caritativa és fraudulenta?

Si sospites d’una organització o pensa que ha estat mata d’una estafa per part d’un grup fraudulent posant com a organització de beneficència pública, existeixen agències i llocs web que l’ajudaran a investigar a estes organitzacions.

Existeixen fonts públiques dissenyades per a investigar si un grup o organització està degudament constituïda i registrada amb les agències estatals i federals encarregades de regular al sector sense fins de lucre. Estes fonts proveeixen informació sobre la designació fiscal de les organitzacions, els seus informes anuals financers, i altres detalls importants.

Per a localitzar estes fonts d’informació, utilitze esta pregunta i resposta, Com amb si informació sobre una organització de beneficència pública?
 

La Comissió Federal de Comerç (Federal Trade Commission, FTC) ofereix en línia una alerta per a consumidors, Abans de fer donacions, amb consells útils per a ajudar-ho a determinar si una organització és legítima o no.

Últimes notícies

El PSPV de la Diputació de València proposa uns pressupostos de 250 milions centrats en l’equitat territorial

El PSPV en la Diputació de València presenta una proposta de pressupostos per a 2026 amb 250 milions en inversions, centrats en l'equitat territorial i la recuperació dels municipis afectats per la dana.

Valenciaport licita per 4,4 milions un nou centre de repartiment elèctric en el port

L'Autoritat Portuària de València licita per 4,4 milions un nou centre de repartiment elèctric vinculat a la subestació ST1, clau en el seu pla Valenciaport Net Zero Emissions 2035.

Grues de 90 metres reparen de nit el pont de lAssut de lOr a València

Un equip d'especialistes treballa de nit amb grues de fins a 90 metres per a reparar i reforçar el pont de lAssut de lOr de València, allargant la seua vida útil i millorant la seua seguretat.

València tramita 7.500 informes de vulnerabilitat per la regularització d’immigrants

L'Ajuntament de València ha rebut més de 7.500 sol·licituds d'informe de vulnerabilitat des del 16 d'abril i manté una unitat específica per a agilitzar la regularització extraordinària d'immigrants.

La Comunitat Valenciana frega els 4 milions de passatgers aeris internacionals fins a abril

Espanya va rebre prop de 32,4 milions de passatgers aeris internacionals entre gener i abril i la Comunitat Valenciana va sumar 3,98 milions, quasi un 10% més que un any abans.

Segona jornada de vaga de metges en la Comunitat Valenciana amb ampli seguiment

La vaga de metges en la Comunitat Valenciana afronta la seua segona jornada amb un seguiment del 80% segons el sindicat convocant i prepara manifestacions a València i Alacant.

Cinc detinguts per una xarxa de cocaïna vinculada a una partida de 1.400 quilos a Castelló

La Guàrdia Civil deté en diverses localitats de Castelló a cinc persones vinculades a una organització de tràfic de cocaïna relacionada amb una partida de 1.400 quilos intervingut fa dos anys.

Wizz Air obrirà set noves rutes entre Espanya i Itàlia des de setembre

Wizz Air estrenarà set rutes que uniran Milà, Nàpols i Catània amb diverses ciutats espanyoles des de setembre i desembre, amb tarifes des de 24,99 euros.