13 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

3 membres d’una fundació benèfica contra el càncer infantil estafen prop d’1 milió d’euros

Tres membres de la direcció executiva de la fundació benèfica contra el càncer infantil CIBI han estat detinguts per presumptament estafar prop d’un milió d’euros des de 2017. Els Mossos d’Esquadra han detingut a l’actual presidenta, la secretària i un dels vocals de la Fundació CIBI. Tots són membres de la mateixa família.

Els investigadors

Els investigadors han pogut determinar que des de 2017 fins a 2020 la fundació hauria recaptat més d’un milió d’euros en donacions i aportacions, dels quals tan sols uns 4.000 s’haurien destinat a obra social, una xifra que representa el 0,47% de les aportacions rebudes.

Segons revela ‘El Mundo’, la recerca es va iniciar arran de diverses denúncies de fundacions dedicades a l’ajuda a xiquets malalts de càncer. Esta fundació tenia repartides unes 12.300 guardioles per a recollir donatius en comerços col·laboradors en tota Espanya. També realitzaven actes solidaris, mercats ambulants benèfics i rifes.

La magistrada titular del Jutjat d’Instrucció 20 de Barcelona i la Fiscalia de Barcelona han decretat mesures cautelars sobre el patrimoni de la fundació, han bloquejat els seus comptes corrents i han suspés les seues activitats “fins que es puguen valorar tots els indicis aportats pels investigadors”. A més, la magistrada ha decretat llibertat amb fiança per als tres detinguts i prohibició de sortir de l’Estat espanyol.

Què faig si sospite que una fundació o organització caritativa és fraudulenta?

Si sospites d’una organització o pensa que ha estat mata d’una estafa per part d’un grup fraudulent posant com a organització de beneficència pública, existeixen agències i llocs web que l’ajudaran a investigar a estes organitzacions.

Existeixen fonts públiques dissenyades per a investigar si un grup o organització està degudament constituïda i registrada amb les agències estatals i federals encarregades de regular al sector sense fins de lucre. Estes fonts proveeixen informació sobre la designació fiscal de les organitzacions, els seus informes anuals financers, i altres detalls importants.

Per a localitzar estes fonts d’informació, utilitze esta pregunta i resposta, Com amb si informació sobre una organització de beneficència pública?
 

La Comissió Federal de Comerç (Federal Trade Commission, FTC) ofereix en línia una alerta per a consumidors, Abans de fer donacions, amb consells útils per a ajudar-ho a determinar si una organització és legítima o no.

Últimes notícies

El Museu de Belles Arts de València supera les 250.000 visites en 2025

El MuBAV ha aconseguit 250.949 visites en 2025, un 5% més que l'any anterior. L'últim trimestre va ser el més concorregut i el 59% del públic va ser estranger.

La Va unir demana a Agricultura un estudi per la baixada de rendiment de la xufa

La Va unir ha detectat una caiguda sostinguda de la productivitat de la xufa i ha sol·licitat a la Generalitat un estudi integral per a identificar causes i solucions. L'organització alerta de riscos per a la viabilitat del cultiu en la DOP de València.

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell turístic amb espanyols

La Policia ha obert una investigació per possible negligència després de l'enfonsament d'un vaixell turístic en la zona de Komodo amb sis espanyols a bord. Una menor va morir i tres espanyols seguixen desapareguts després de huit dies de busca.

Condemnat a 2 anys i 9 mesos per patronejar una pastera amb 14 migrants en risc d’enfonsament

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 2 anys i 9 mesos per pilotar una pastera amb 14 compatriotes des d'Algèria, en condicions precàries i amb perill d'enfonsament. L'embarcació va quedar a la deriva i va ser localitzada per un veler abans del rescat per Salvament Marítim.

La Comunitat Valenciana va rebre 11,7 milions de turistes estrangers fins a novembre i el gasto va créixer quasi un 6%

La Comunitat Valenciana va sumar 11,7 milions de visitants internacionals entre gener i novembre de 2025 (+4,18%). El gasto turístic va avançar prop d'un 6%, amb fort repunt al novembre.

Tres detinguts, un menor, per 15 robatoris amb força a Albal, Catarroja i Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a tres hòmens, un d'ells menor d'edat, per 15 robatoris amb força en comerços d'hostaleria i alimentació d'Albal, Catarroja i Massanassa. El presumpte capitost ha ingressat a la presó provisional.

Els càmpings valencians van liderar novembre amb un 3,2% més de pernoctacions i la major ocupació

La Comunitat Valenciana va encapçalar el turisme en càmpings al novembre amb més de 630.000 nits, un 3,2% més interanual, i va registrar la major ocupació, del 60,1%. La Costa Blanca va destacar amb 329.000 pernoctacions i un 81,2% d'ocupació.

El primer mes de Juanfran Pérez Llorca: perdó a les víctimes, nou Consell i diàleg

Es complix un mes des de la presa de possessió de Juanfran Pérez Llorca. Claus: disculpa a les víctimes de la dana, reordenació del Consell, comissió mixta amb el Govern, gestora en el PP i anomenada al diàleg.