3 membres d’una fundació benèfica contra el càncer infantil estafen prop d’1 milió d’euros

Tres membres de la direcció executiva de la fundació benèfica contra el càncer infantil CIBI han estat detinguts per presumptament estafar prop d’un milió d’euros des de 2017. Els Mossos d’Esquadra han detingut a l’actual presidenta, la secretària i un dels vocals de la Fundació CIBI. Tots són membres de la mateixa família.

Els investigadors

Els investigadors han pogut determinar que des de 2017 fins a 2020 la fundació hauria recaptat més d’un milió d’euros en donacions i aportacions, dels quals tan sols uns 4.000 s’haurien destinat a obra social, una xifra que representa el 0,47% de les aportacions rebudes.

Segons revela ‘El Mundo’, la recerca es va iniciar arran de diverses denúncies de fundacions dedicades a l’ajuda a xiquets malalts de càncer. Esta fundació tenia repartides unes 12.300 guardioles per a recollir donatius en comerços col·laboradors en tota Espanya. També realitzaven actes solidaris, mercats ambulants benèfics i rifes.

La magistrada titular del Jutjat d’Instrucció 20 de Barcelona i la Fiscalia de Barcelona han decretat mesures cautelars sobre el patrimoni de la fundació, han bloquejat els seus comptes corrents i han suspés les seues activitats «fins que es puguen valorar tots els indicis aportats pels investigadors». A més, la magistrada ha decretat llibertat amb fiança per als tres detinguts i prohibició de sortir de l’Estat espanyol.

Què faig si sospite que una fundació o organització caritativa és fraudulenta?

Si sospites d’una organització o pensa que ha estat mata d’una estafa per part d’un grup fraudulent posant com a organització de beneficència pública, existeixen agències i llocs web que l’ajudaran a investigar a estes organitzacions.

Existeixen fonts públiques dissenyades per a investigar si un grup o organització està degudament constituïda i registrada amb les agències estatals i federals encarregades de regular al sector sense fins de lucre. Estes fonts proveeixen informació sobre la designació fiscal de les organitzacions, els seus informes anuals financers, i altres detalls importants.

Per a localitzar estes fonts d’informació, utilitze esta pregunta i resposta, Com amb si informació sobre una organització de beneficència pública?
 

La Comissió Federal de Comerç (Federal Trade Commission, FTC) ofereix en línia una alerta per a consumidors, Abans de fer donacions, amb consells útils per a ajudar-ho a determinar si una organització és legítima o no.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.