Els embassaments del Xúquer (55,6%) i els del Segura (24,2%) perden de nou aigua en l’última setmana

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Els embassaments de la conca del Xúquer han perdut lleugerament aigua en l’última setmana i se situen al 55,6 per cent –0,9 punts menys que la setmana anterior–, mentre que els del Segura han descendit fins al 24,2% –una desena menys que la setmana passada–, en una setmana en la qual les precipitacions han sigut «escasses» en el vessant Mediterrani.

Segons les dades publicades pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, els embassaments del Xúquer emmagatzemen ara mateix 1.581 hectòmetres cúbics –26 menys que la setmana anterior–, enfront dels 1.666 hm3 de reserva que hi havia a hores d’ara de l’any passat, encara que per sobre de la mèdia d’1.567 hm3 dels últims deu anys.

Per la seua banda, la conca del Segura té una reserva de 276 hectòmetres cúbics –un menys que la setmana passada–, encara que inferior als 380 hm3 de l’any passat i molt per sota de la mèdia dels últims deu anys, que és de 510 hm3.

A nivell nacional, la reserva hídrica es manté aquesta setmana en el 66,3%, idèntica xifra que la setmana anterior, després d’una setmana d’escasses precipitacions. En total, els embassaments emmagatzemen actualment 37.153 hectòmetres cúbics (hm3), en recuperar en l’última setmana en 4 hectòmetres cúbics (el 0,0% de la capacitat total actual dels embassaments). Mentre, les conques internes de Catalunya han augmentat fins al 25,6%, enfront del 23,8% de l’últims set dies.

Per àmbits, el Cantàbric Oriental es troba al 83,6,%; el Cantàbric Occidental, al 89,8%; el Miño-Sil, al 88,5%; Galícia Costa, al 86,3%; les conques internes del País Basc, al 90,5%; el Duero, al 91,8%; el Tajo, al 80,3%; el Guadiana, al 51%; el Tinto, Odiel i Piedras, al 84,3%; l’Ebre, al 73,9% i el Xúquer, al 55,6%.

Per baix de la mitat continuen el Guadalete-Barbate, al 30,3%; el Guadalquivir, al 47%; la conca mediterrània andalusa, al 31,8%; el Segura, al 24,2%; i les conques internes de Catalunya al 25,6%. En aquest sentit, els embassaments de les conques internes catalanes han augmentat i superen el nivell que tenien per aquestes mateixes dates el 2023 (del 25,21%).

En el costat oposat de la balança, es troben els embassaments andalusos que perden aigua per primera vegada enguany i se situen al 43,6% Així, per primera vegada en el que va d’any, aquests embassaments han perdut un total de 21 hectòmetres cúbics, de manera que la seua reserva d’aigua baixa fins al 43,6% de la seua capacitat, acollint 4.842 hm3 d’aigua en total, segons les dades facilitades pel MITECO, consultats per Europa Press. En qualsevol cas, els embassaments andalusos han afegit 2.696 hectòmetres cúbics a les seues reserves després de començar 2024 amb 2.143 hm3.

En línies generals, els embassaments de tot el país estan 17,4 punts per sobre de l’any passat i 1,4 punts per sobre de la mèdia dels últims deu anys.

D’altra banda, la reserva de l’aigua per a consum humà –ús consuntiu– es troba al 56,53% de la seua capacitat i ha baixat fins als 21.930 mh3, enfront dels 22.011 hm3 de la setmana anterior. Mentre, el reserva de l’aigua per a ús hidroelèctric està al 88,27% de la seua capacitat i ha augmentat fins als 15.223 hm3, enfront dels 15.138 hm3 de la setmana anterior.

Últimes notícies

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.

Exhibició històrica del Valencia Basket: passa per damunt del Barça i conquista la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha derrotat amb autoritat el Barça al quart partit de la final (84-108) i s’ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada, culminant la millor temporada de la seua història.