10.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Barrera anima a gaudir en el Dia dels Museus de ‘la gran qualitat’ dels centres de la Generalitat

VALÈNCIA, 17 (EUROP APRESS)

El vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport, Vicente Barrera, convida a la ciutadania valenciana i als visitants a “gaudir aquest cap de setmana de la gran riquesa i qualitat dels museus i a participar en les activitats previstes amb motiu del Dia Internacional dels Museus 2024 (DIM24)”.

Barrera ha ressaltat l’esforç realitzat des de la Direcció general de Patrimoni Cultural, l’IVAM, el Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i l’Institut Valencià de Cultura, per a preparar “un atractiu programa d’activitats amb motiu d’aquesta efemèride, pensat per a tot tipus de públics i basat, sobretot, en la gran qualitat dels museus gestionats per la Generalitat”.

Així mateix, ha destacat que totes elles “s’ajusten perfectament al lema marcat per a enguany pel Consell Internacional dels Museus (ICOM) (‘Museus per l’educació i la investigació’), que subratlla el paper fonamental de les institucions culturals a l’hora de proporcionar una experiència educativa completa.

Barrera ha recordat que les xifres de visitants que acudeixen a aquests museus “avalen el gran interès que susciten”. Entre ells, ha assenyalat que, des de juliol del 2023, prop de 240.000 persones han pogut gaudir del Museu de Belles arts de València (MuBAV), considerada com la segona pinacoteca més important d’Espanya.

A més, més de 15.100 persones han pogut gaudir en aquests últims mesos de la qualitat de les peces que alberga el Museu d’Arqueologia de Sagunt, també gestionat directament per la Generalitat.

Per la seua banda, durant aquest mateix període el Centre Julio González de l’IVAM ha rebut més de 171.000 visites; mentre que el Centre del Carme de Cultura Contemporània (CCCC), seu principal del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV), ha comptabilitzat més de 248.000 visites a les seues múltiples exposicions i activitats.

Dins de la província de Castelló, al Museu de Belles Arts de Castelló (gestionat per l’Institut Valencià de Cultura) ha rebut prop de 27.500 visitants, mentre que les visites al Museu de la Valltorta de Tírig, gestionat directament per la Direcció general de Patrimoni Cultural, han superat les 13.000 des del passat mes de juliol.

Finalment, Vicente Barrera ha destacat que la voluntat de la Vicepresidència Primera i de tots els organismes depenents “esforçar-se per que cada vegada siguen més les persones que acudeixen als nostres museus, per al que treballem perquè l’oferta expositiva siga cada vegada millor, pensant, a més, en tot tipus de públics”.

Últimes notícies

Alacant aprova inicialment el pressupost de 2026 amb els vots de PP i Vox

El ple municipal ha aprovat inicialment un pressupost de 367,3 milions, un 5,8% més. PP i Vox han sumat suports i l'oposició ha votat en contra.

L’alcalde d’Almussafes declararà el divendres davant el PSOE per denúncies d’assetjament

Toni González, expulsat del PSPV-PSOE després d'acusacions d'assetjament sexual i laboral, declararà davant el CADE el divendres 2 de gener en una cita telemàtica.

El Roig Arena acollirà a l’abril un concert homenatge a David Bowie amb huit músics valencians

Huit músics de l'escena valenciana s'uniran el 30 d'abril en el Roig Arena per a rendir tribut a David Bowie amb un repertori de clàssics. El recital commemora els deu anys de la seua defunció.

La Guàrdia Civil ha intervingut 3.520 paquets de tabac de contraban en el port d’Alacant

La Guàrdia Civil ha confiscat 3.520 paquets ocults en el doble fons d'una furgoneta arribada des d'Algèria i ha detingut al conductor. La troballa es va produir després de l'alerta del gos Aisa durant un control duaner en el port d'Alacant.

Educació permet que el 16 de març de 2026 siga festiu en els col·legis de València per Falles

El 16 de març de 2026 serà no lectiu en els centres de València per les Falles. La jornada es compensarà allargant el curs un dia, fins al 22 de juny.

Els bombers combaten un incendi en una empresa de mobles de la Vall d’Uixó

Bombers del Consorci Provincial de Castelló treballen en l'extinció d'un incendi declarat en una empresa de mobles a la Vall d'Uixó. L'operatiu es reforça i actua des de l'exterior per seguretat.

El València Basket fitxa a la base sèrbia Yvonne Anderson fins a final de temporada

El club ha tancat l'acord amb la base estatunidenca amb passaport serbi, que arriba des de Crvena Zvezda. Aporta experiència en Eurolliga i títols a Turquia.

Robles acusa a Feijóo de mentir sobre la dana i exigix disculpes a la UME

La ministra de Defensa ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de faltar a la veritat sobre la dana per a tapar la gestió de Carlos Mazón i ha demanat disculpes a la UME i als valencians. Ha defés la labor de l'Exèrcit i ha recordat que van participar més de 39.000 militars.