Feijóo veu perjudicial reconèixer ara a l’Estat palestí, que ‘empodera’ a Hamàs: ‘No compartisc la decisió de Sánchez’

MADRID, 27 (EUROPA PRESS)

El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, considera que reconèixer «en aquest moment» a l’Estat palestí és «més perjudicial per als palestins que beneficiós» i ha alertat que aquest pas «empodera» a Hamàs. Per això, ha dit que no «comparteix» la decisió del president del Govern, Pedro Sánchez.

«Estant a favor del reconeixement dels dos Estats, en aquest moment, li anem a fer més dany al poble palestí que benefici. I anem a empoderar a Hamàs, que em sembla el major disbarat, perquè el major enemic del poble palestí és Hamàs. Per tant, allà el senyor Sánchez i les seues decisions. Jo no les compartisc», ha declarat Feijóo en una entrevista en Onda Cero, que ha arreplegat Europa Press.

El cap de l’oposició ha indicat que a ell no li agradaria tenir la felicitació de Hamàs i ha ressaltat que Pedro Sánchez «ja porta dues felicitacions del grup terrorista». Un dia abans que el Consell de Ministres aprove aquest reconeixement de l’Estat palestí, ha reiterat que aquest decisió de Sánchez «perjudica a la noble causa del poble palestí».

A més, ha assenyalat que s’està usant aquest assumpte per a no parlar dels casos de presumpta corrupció que afecten al Govern, al PSOE i a l’entorn de Sánchez. «Lamente profundament que el meu país estiga utilitzant la barbàrie per a fer política interior amb independència de la repercussió exterior d’aquest decisions», ha afirmat.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.