À Punt premia el projecte de llargmetratge ‘Famosa’ en el Laboratori del Festival de Cine d’Alacant

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El projecte de llargmetratge ‘Famosa’, de Benjamín Herranz, ha obtingut el Premi À Punt al millor projecte de ficció nacional, dins de la 6ª edició del Laboratori de Propostes i Presentació de Projectes de Ficció del Festival Internacional de Cinema d’Alacant.

El premi a millor projecte entregat per À Punt és per a una comèdia basada en una història real: com l’empresa d’Onil, Famosa ha passat de ser una companyia a punt de tancar a convertir-se en un referent mundial en la fabricació de joguets, explica la radiotelevisió pública valenciana en un comunicat.

El Laboratori de Propostes és una iniciativa que facilita la trobada entre creadors i professionals consagrats en la indústria cinematogràfica, i que en esta sexta edició ha batut el seu rècord, amb la recepció de 280 projectes de llargmetratges i sèries de televisió.

La directora de Continguts i Programació d’À Punt Radiotelevisió Valenciana, Elena Vilanova, ha destacat «la gran qualitat i originalitat dels projectes presentats».

«Hem escoltat sèries d’època que tenien com a protagonista la ciutat d’Alcoi o sèries de suspens amb el teló de fons del València Club de Futbol. També pel·lícules basades en fets reals ocorreguts a Onil o documentals amb protagonistes de Xàtiva, per exemple. Però totes les propostes tenien una gran capacitat de connectar amb un públic global», ha dit.

La resta de premiats del Laboratori han sigut els següents: Premi Impulsa al projecte innovació ‘Loli, corto y cambio’, de Marta Díaz i Ángel Daga; Premi Fundació SGAE al projecte original i creatiu per a La banda de las luciérnagas, de Carmen Gil.

El Premi Music Library, premi d’una tarifa plana limitada a una producció amb accés als catàlegs de música de producció que subedita i distribueix, ha sigut per a ‘Franzisca y la danza terra’, de Mercè Castellanos. El Premi Welab Professional Equipment, premi dotat amb 2.000 € de descompte directe en lloguer d’equips de càmera i accessoris, lents per a ‘Soy falangista’, de Judith Llaurado i Mario Monzó, i finalment el Premi Movibeta, premi distribució tarifa plana durant un any en festivals de cinema en Movibeta sense taxes, l’ha obtingut ‘La maleta de Centelles’, de Pilar Pérez Solano y Carlos López.

Els premiats són el resultat de l’última valoració dels 18 projectes seleccionats per a poder competir i que han tingut l’oportunitat de defendre’ls davant de professionals i companyies de primer nivell durant les jornades que dura este Laboratori. «Un any més hem batut rècord de participació i hem pogut veure grans projectes amb una qualitat enorme, que estic segur prompte podrem veure fets realitat. Ha sigut una setmana molt constructiva i formativa, en la qual tornem a unir a la indústria a Alacant», ha comentat el director del Festival Internacional de Cinema d’Alacant, Vicente Seva.

Per la seua banda, la directora de Continguts i Programació d’À Punt ha volgut fer una crida a les productores de València, Alacant i Castelló perquè revisen els 18 projectes seleccionats en el Laboratori de Ficció del Festival d’Alacant, ja que «estes històries mereixen ser contades».

L’elenc del jurat estava format pel coordinador del laboratori, Luis María Ferrández; Elena Vilanova, directora de Continguts i Programació d’À Punt Radiotelevisió Valenciana; Castañar Gómez-Rodulfo, d’Universal Pictures International Spain; i Rodrigo Espinel, productor de cine i sèries en Morena Films i Sandra Ortiz.

El Festival Internacional de Cine d’Alacant compta amb el suport de la Diputació Provincial d’Alacant, l’Ajuntament d’Alacant, Alacant Film Office, Institut Valencià de Cultura, À Punt radiotelevisió valenciana i altres empreses col·laboradores.

Últimes notícies

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.