Més de cent atesos en la Nit de Sant Joan a les platges de València, amb sis hospitalitzats

Cruz Roja ha atés la passada nit i la matinada d’este dilluns 114 persones en les platges de València durant la celebració de la Nit de Sant Joan, sobretot per intoxicacions i cremades, i sis d’estes persones han sigut hospitalitzades.

La major part de les atencions han sigut per intoxicacions, amb 41 casos registrats. A continuació s’han comptabilitzat 36 persones amb traumatismes, 27 amb cremades i 10 amb lipotímies en les diferents platges urbanes de la ciutat.

Segons les dades facilitades, les sis persones traslladades a centres hospitalaris patien principalment traumatismes o cremades. Estes incidències s’han produït mentres milers de persones celebraven la tradicional entrada de l’estiu a la vora de la mar.

Menys gent que l’any passat a les platges del nord

Esta Nit de Sant Joan ha congregat més de 75.000 persones a les platges de València, una afluència inferior a la de l’any passat, segons ha informat l’Ajuntament. La reducció de públic ha ajudat a contindre tant les incidències sanitàries com la quantitat de residus generats.

El regidor de Neteja i Recollida de Residus, Carlos Mundina, ha explicat que enguany l’afluència de públic en platges del nord —Malvarrosa, Cabanyal i Las Arenas— ha sigut menor i ha remarcat que ‘la nit ha transcorregut sense incidents importants’. Estes platges són les que concentren més festes i on està permés fer fogueres.

Durant la vesprada prèvia a la celebració es van distribuir per les platges més de 200 papereres de 120 litres de capacitat. Estes papereres s’han destinat tant a la fracció resta com als envasos, per a facilitar que la ciutadania separara els residus i reduir l’impacte ambiental sobre l’arena.

Els servicis de neteja han arreplegat un total de 58 tones de residus, dos menys que l’any passat. Esta dada indica una lleugera reducció del fem acumulat, probablement lligada al descens d’afluència, encara que la quantitat continua sent molt elevada després d’una sola nit de celebració massiva.

Més reforç de neteja després de la festa

Mundina ha assenyalat igualment que demà dijous i divendres es continuarà reforçant el servici ordinari de neteja de les platges amb una decena més d’operaris. L’objectiu és deixar l’arena en condicions òptimes de cara als dies posteriors, quan es manté una alta assistència de banyistes.

En total, la passada nit i la matinada s’han desplegat 253 efectius de neteja en les platges de la ciutat. D’ells, prop de 200 han treballat en les platges del nord, on es concentren la majoria d’activitats i fogueres autoritzades durant la Nit de Sant Joan.

La combinació de controls sanitaris de Cruz Roja i del dispositiu de neteja municipal ha permés atendre les emergències registrades i recuperar prompte l’estat de les platges després d’una de les nits més multitudinàries de l’any a València.

Últimes notícies

Rescatada una persona del balcó d’una vivenda en flames a València

Els bombers han rescatat este dimecres de matí una persona atrapada al balcó d’una vivenda incendiada a la ciutat de València. El foc, declarat en un pis del carrer Florista, ja ha sigut extingit i la família rep atenció social.

Últim dia de setembre amb ruixats al nord de Castelló i temperatures estables

L’últim dia de setembre arriba amb núvols i possibles ruixats febles al nord de Castelló, mentre les temperatures es mantenen estables a la Comunitat Valenciana.

La compravenda de vivendes cau un 19,1% a juliol mentre els preus pugen un 12,6% a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al juliol una caiguda del 19,1% en les compravendes de vivendes i un augment del 12,6% en el preu, mentres les hipoteques per a compra han baixat un 7,6%, segons el Consell General del Notariat. A Espanya les operacions acumulen set mesos en negatiu, amb menys hipoteques i un preu mitjà que ja supera els 2.100 euros per metre quadrat.

Nit històrica del Valencia Basket a l’Euroliga amb 111 punts al Baskonia

El Valencia Basket ha aconseguit la millor anotació de la seua història en l’Euroliga en sumar 111 punts davant el Kosner Baskonia en la segona jornada (111-88). Un triple final de Dylan Osetkowski ha fixat el nou rècord, que supera els 108 punts signats al febrer a Vitòria.

El Valencia Basket esclafa el Baskonia amb una exhibició a l’Eurolliga (111-88)

El Valencia Basket ha passat per damunt del Kosner Baskonia al Roig Arena (111-88) en la segona jornada de l’Eurolliga, amb un joc molt més ràpid i contundent que el del conjunt basc.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al nord de Castelló este dijous

Aemet ha activat per a este dijous a la vesprada l’avís taronja al nord de Castelló per pluges que poden arribar a 100 l/m2 en poques hores, i el nivell groc s’estén a València i al sud de la província castellonenca per ruixats intensos i tempestes.

La defensa d’Emilio Argüeso denuncia al CGPJ per no comunicar-li l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso ha denunciat davant el Defensor del Poble que el CGPJ haja fet públic a la premsa l’arxiu de les seues queixes contra la jutgessa de la DANA de Catarroja sense notificar-li formalment la resolució. Anuncien que impugnaran la decisió quan tinguen accés a l’acord complet.

Buñol reconeix Màxim Huerta com a Fill Adoptiu per la seua trajectòria cultural

El Ple de l’Ajuntament de Buñol ha nomenat l’escriptor i exministre de Cultura Màxim Huerta Fill Adoptiu del municipi, en reconeixement al seu vincle personal i a la seua aportació a la vida cultural local. El guardó destaca també el paper de la Llibreria de Doña Leo com a focus literari i motor de la Festa del Llibre.