MADRID, 31 (EUROPA PRESS)
Les autoritats sanitàries de la Franja de Gaza han informat hui divendres de la mort ja de 36.284 persones, mentre que altres 82.057 han resultat ferides des del passat 7 d’octubre, com a conseqüència de la cruenta ofensiva llançada per l’Exèrcit israelià en resposta als atacs de Hamàs d’eixe dia.
Es tracta de xifres subjectes a canvi ja que, un cop més, el Ministeri de Salut de la Franja ha recordat que diverses víctimes seguixen baix els enderrocs i hi ha un altre nodrit nombre de cadàvers en les carreteres als quals els equips d’emergències no poden accedir a causa del bloqueig imposat per les tropes israelianes.
D’acord amb el nou part del Ministeri de Salut gazatí, en l’última jornada s’ha registrat la mort de 60 persones, mentre que unes altres i 280 han resultat ferides. Així mateix, denuncia la «massacre» de cinc famílies palestines.
D’altra banda, el Govern gazatí ha tornat a insistir que la crisi humanitària en l’enclavament palestí seguix aguditzant-se a mesura que l’Exèrcit d’Israel, «amb el suport i benedicció de l’administració nord-americana», continua bloquejant el lliurament d’aigua, aliment, combustible i medicines.
La presa dels passos fronterers de Rafà i Kerem Shalom, denuncien les autoritats gazatíes, ha provocat una crisi humanitària «complexa», en la qual s’ha impedit el lliurament d’assistència vital i a 22.000 ferits i malalts se’ls ha impedit eixir de la Franja per a rebre assistència mèdica.
«La imatge moral i humanitària de l’administració nord-americana i de l’ocupació ha quedat clarament destrossada», assenyala el Govern, que insta als tribunals internacionals i als «jutges lliures del món» a actuar al més prompte possible per a processar als «criminals de guerra israelianes».







