La UPV treballa en un projecte estratègic de ciberseguretat que analitza les vulnerabilitats de sistemes amb IA

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

L’Institut Universitari Valencià d’Investigació en Intel·ligència Artificial (VRAIN) de la Universitat Politècnica de València (UPV) està treballant en un projecte de ciberseguretat que analitza les vulnerabilitats de sistemes que incorporen Intel·ligència Artificial (IA).

Dins del projecte ‘Sprint’, Seguretat i Privadesa en sistemes amb Intel·ligència Artificial, s’han estudiat les dificultats amb les quals es troben els desenvolupadors d’assistents que utilitzen la intel·ligència artificial, tals com Amazon i Alexa. Les seues conclusions es presentaran en la USENIX Security Symposium, una de les conferències més importants en matèria de ciberseguretat a nivell internacional del 14 al 16 d’agost del 2024 a Philadelphia (EE.UU).

El projecte, finançat per l’Institut Nacional de Ciberseguretat (INCIBE), aborda tres focus de vulnerabilitats en sistemes amb intel·ligència artificial. D’una banda la seguretat i privadesa de les dades, tant les dades que utilitzen els models d’intel·ligència artificial, com les capacitats que donen aquests models i en les quals podrien estar implicats dades de tercers.

En segon lloc, les vulnerabilitats del propi sistema que poden fer que no funcione adequadament, com malware. I el tercer, fer que els sistemes que utilitzen IA siguen entendibles, tant per a usuaris, operadors i desenvolupadors de manera que puguen proporcionar a l’usuari el context adequat per a usar-los correctament.

Tal com explica, l’investigador principal d’aquest projecte en VRAIN i Catedràtic d’Universitat en la UPV, José Such, «la intel·ligència artificial (IA) està tenint un nivell de progrés i d’impacte en la societat cada vegada major. Molts dels sistemes que usem en l’actualitat porten amb si algun model de IA per a oferir característiques avançades que no estaven disponibles abans».

I afig que este ús massiu de IA en sistemes «té molts beneficis en termes de funcionalitat i comoditat, per a fer, en moltes ocasions, tasques complexes o repetitives de forma fàcil i molt ràpida».

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.