Li atribuïx presumptes delictes de tràfic d’influències i corrupció en els negocis
MADRID, 4 (EUROPA PRESS)
El Jutjat d’Instrucció número 41 de Madrid ha citat a declarar a Begoña Gómez, esposa del president del Govern, Pedro Sánchez, el pròxim 5 de juliol a les 10.00 hores en qualitat d’investigada per presumptes delictes de tràfic d’influències i corrupció en els negocis.
Fonts jurídiques han confirmat a Europa Press que el jutge Juan Carlos Peinado interrogarà a Gómez després d’escoltar –diumenge que ve 16 de juny– a diversos càrrecs de Red.es que compareixeran en qualitat de testimonis.
Gómez haurà d’acudir el 5 de juliol amb el seu advocat, l’exministre socialista d’Interior Antonio Camacho, qui li representa en este procediment. En comparèixer com investigada, podrà acollir-se al seu dret a no declarar o respondre només a les preguntes del seu lletrat.
L’esposa del cap de l’Executiu no tindrà obligació de contestar a la resta de parts, inclosa la Fiscalia o les acusacions populars exercides per Manos Limpias, Vox o Moviment de Regeneració Política d’Espanya.
L’instructor va obrir diligències d’investigació l’abril passat en admetre a tràmit la denúncia que va presentar Manos Limpias contra Gómez, a qui acusava d’actuar «prevalent-se del seu estatus personal» com a esposa del president del Govern.
«Ha vingut recomanant o avalant per carta de recomanació amb la seua signatura a empresaris que es presentaven a licitacions públiques», denunciava el sindicat, que va recolzar la seua denúncia en el publicat per diversos diaris digitals i de paper, així com el conegut per tertúlies televisives.
L’Audiència Provincial de Madrid va avalar la decisió de dur a terme les perquisicions, encara que va retraure al jutge que decretara el secret de les actuacions. Els magistrats van rebutjar el recurs de la Fiscalia –que demanava l’arxiu de les diligències– en entendre que sí existien «dades objectives suficients que legitimen l’inici de la investigació» quant a les adjudicacions de l’Administració Pública a l’empresa Innova Next SLU de l’empresari Juan Carlos Barrabés.







