26 C
València
Divendres, 11 juliol, 2025

Alzira guarda un silenci emocionat en memòria del menor mort mentre es banyava al Xúquer

Les germanes del xiquet d’11 anys han recordat que és una zona “molt perillosa” en la qual molts menors es banyen amb freqüència

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

- Advertisement -Telegram València Diari

La localitat d’Alzira ha mostrat les seues condolences el dilluns a la família del menor d’onze anys desaparegut dijous passat mentre es banyava al Xúquer i el cos del qual sense vida va ser trobat en la zona central del riu hores després, al matí del divendres.

Amb un minut de silenci convocat a les 12 hores enfront de la porta del consistori, mig centenar de persones han participat en este acte en homenatge al menor, al que han assistit familiars i companys del seu centre d’estudis, així com autoritats i veïns d’Alzira que ha volgut acompanyar als seus sers estimats en estos moments “tan durs”.

L’alcalde de la ciutat, Alfons Domínguez, ha demanat extremar la precaució i el respecte en una zona que recorden no està adaptada al bany, per la qual cosa ha sol·licitat a la ciutadania de forma reiterada, sobretot als més joves, que tinguen “sentit comú” i “no es posen en perill”. “Si és una zona que no està adaptada al bany, millor no et banyes”, ha precisat Domínguez qui ha explicat que posaran una cartelleria advertint dels perills que suposa el bany en este riu.

Per la seua banda, les dues germanes del menor han agraït el gest d’afecte dels veïns d’Alzira cap al seu germà xicotet. “El meu germà era germà de tots”, ha afirmat una de les germanes del xiquet qui ha volgut aprofitar l’oportunitat per a demanar que “ningú torne a nadar allà” ja que recorda que es tracta d’una zona “molt perillosa” en la qual molts xiquets es banyen amb freqüència.

Ambdues, visiblement emocionades, han recordat al seu germà menor i esperen “de tot cor” que puguen superar tot este dolor. “No sabem el que tenim fins que ho perdem”, ha expressat una de les seues germanes.

Així mateix, han demanat que s’instal·len barreres en el marge del riu per a evitar el seu bany, alguna cosa que des del consistori recorden és una cosa que no poden dur a terme. “No podem posar portes al camp”, ha assegurat Domínguez qui ha explicat que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer no té prohibit el bany per esta zona fluvial, perquè és de domini públic, per la qual cosa ells tampoc tenen competències per a prohibir-ho.

No obstant això, Domínguez ha assenyalat que instal·laran cartelleria específica per a recomanar que no facen ús del riu per al bany en zones que no estan adaptades i que, a més, tenen corrents perillosos. “Algun xiquet que no sàpia nadar, si rellisca o cau o d’alguna manera no es pot subjectar, ja tindria problemes”, ha explicat.

En este cas, es tractava d’uns xiquets que estaven jugant i “desgraciadament un d’ells va tenir este fatal final”. “Si caus a una certa altura del riu, no veus el fons perquè no és transparent, i el més normal és que notes l’embranzida del riu, que és molt fort, i això pot provocar dificultats a eixir a flotació. Si a més a això li sumes que no saps molt nadar o que et posa nerviós l’arrossegament de l’aigua…”, ha afirmat l’alcalde d’Alzira qui espera que la ciutadania tinga una major responsabilitat i evite el bany en zones perilloses.

Últimes notícies

Tempesta intensa deixa 32 litres per metre quadrat en menys d’una hora a Enguera, València

Una tempesta d'alta intensitat descarrega 32 litres per metre quadrat en la zona de La Matea, Enguera, València, amb avís taronja per fortes pluges i graníssol.

El València CF embene a la promesa Yarek Gasiorowski al PSV per deu milions d’euros

El València CF ha concretat la venda de la seua jove defensa central Yarek Gasiorowski al PSV Eindhoven per deu milions d'euros, incloent-hi un percentatge en futures vendes. Gasiorowski, format en la pedrera valencianista, ha disputat 35 partits oficials i és internacional en categories inferiors d'Espanya.

Cinc cossos en descomposició trobats en les costes valencianes en els últims dies

La Guàrdia Civil i Salvament Marítim van trobar cinc cossos en descomposició en aigües valencianes, possiblement víctimes d'un naufragi de pastera.

Cimera Empresarial destaca la importància del turisme i rebutja la imposició de reduir la jornada laboral

La Cimera Empresarial recalca el paper clau del turisme en l'economia espanyola i s'oposa a la reducció obligatòria de la jornada laboral, promovent un enfocament basat a guanyar més i augmentar la productivitat.

Consum impulsa la seua expansió a Catalunya amb 220 milions per a 60 noves botigues i millora logística a Zona Franca de Barcelona

Consum invertirà 220 milions d'euros fins a 2027 per a obrir 60 botigues a Catalunya i modernitzar la seua xarxa logística a la Zona Franca de Barcelona, generant més de 1100 ocupacions.

Cent taulells a Catarroja mostren el nivell de l’aigua després de la dana del 29 d’octubre

L'Ajuntament de Catarroja ha instal·lat cent taulells en diversos carrers per a assenyalar fins a quina altura va arribar l'aigua després de la dana del passat 29 d'octubre, com a record i senyal de la reconstrucció.

Dos hòmens moren ofegats en platges d’Alacant en incidents separats

Dos hòmens, de 73 i 46 anys, moren ofegats en platges diferents d'Alacant després de ser rescatats i atesos sense èxit per equips mèdics d'emergència.

L’escultura de Camilo Sesto finançada pels seus fans se situarà en el museu d’Alcoi

L'escultura de Camilo Sesto, sufragada pels seus seguidors de tot el món, s'instal·larà al pati interior del futur museu dedicat al cantant a Alcoi, Alacant.