Terri Lyne Carrington torna al Festival de Jazz de València amb un projecte multidisciplinari en femení

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La bateria, productora i compositora nord-americana Terri Lyne Carrington torna Festival de Jazz de València, després de la seua única actuació el 2012, en la XVI edició, quan es va presentar al públic valencià en un programa compartit amb Dianne Reeves.

Presentarà al públic valencià que acudisca este dissabte al Palau de la Música el seu últim projecte, «New Standards Vol. 1», en el qual donarà a conèixer partitures de diverses dones compositores del món del jazz.

El director de l’auditori municipal, Vicente Llimerá, ha destacat: «Podrem gaudir d’una excel·lent baterista guanyadora de tres Grammys, les inquietuds de la qual no solament estan subjectes a la mera interpretació, sinó que projecta espectacles multidisciplinaris com el de demà, on inclou també dansa i recupera la música de dones compositores al llarg d’un segle».

INCLUSIÓ

Esta manera, Carrington interpretarà juntament amb Milena Casado (trompeta), Mats Sandahl (contrabaix), Christie Dashiell (veu), Aaron Parks (piano) i la ballarina Christiana Hunte, composicions de figures icòniques com Mary Lou Williams i innovadores modernes com Esperanza Spalding, advocant per la inclusió amb la vista en un futur amb un panorama musical més representatiu.

Terri Lyne Carrington és reconeguda per la seua col·laboració amb llegendes del gènere com Dizzy Gillespie, Stan Getz, Herbie Hancock i Wayne Shorter, entre altres. La seua contribució en àlbums com Best Jazz Instrumental Album el 2013 la va convertir en la primera dona a rebre aquest guardó.

A més de la seua carrera musical, és fundadora i directora artística del Berklee Institute of Jazz and Gender Justice i The Carr Center a Detroit, i forma part d’importants consells i juntes directives en la indústria musical.

Com a amfitriona del programa setmanal Future Flavors with Terri Lyne Carrington en SiriusXM’s Real Jazz, compartix la seua passió i coneixement del jazz amb una audiència global.

L’última cita del Festival a la Sala Iturbi i prèvia al cicle «Jazz als barris», serà l’endemà, diumenge, i estarà protagonitzada pel cèlebre pianista cubà Chucho Valdés, que torna al Festival de Jazz de València per a celebrar el 50 aniversari del llegendari grup Irakere. Irakere 50 aniversari és el seu particular homenatge a esta banda cubana que va marcar un abans i un després en el jazz llatí.

Últimes notícies

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.

Temperatures molt altes hui en l’interior i el prelitoral de València i el sud d’Alacant

Hui dimarts l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable, amb cel poc nuvolós o ras i pols en suspensió, però amb temperatures molt altes sobretot en l’interior i prelitoral de València i el sud d’Alacant.

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.