19.5 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Biden demana ‘refredar’ el clima polític i que no siga un camp de batalla: ‘Resolgam les diferències en les urnes’

MADRID, 15 (EUROPA PRESS)

El president d’Estats Units, Joe Biden, ha apel·lat al poble nord-americà a “refredar” el clima polític i que no es convertisca en un camp de batalla, al·legant que “tots” tenen “la responsabilitat de fer-ho”, després de l’intent d’assassinat d’este cap de setmana contra el seu predecessor, Donald Trump, que ha resultat ferit lleu.

“A Estats Units resolem les nostres diferències en les urnes. Així és com ho fem. No amb bales. El poder de canviar a Estats Units sempre ha d’estar en les mans de la gent, no d’un possible assassí. El camí a seguir a través de visions oposades de campanya ha de resoldre’s de manera pacífica, no mitjançant actes de violència”, ha declarat.

Biden ha asseverat que “l’odi no ha de tenir cap lloc on protegir-se”, de manera que ha instat a eixir d’aquells llocs en els quals “estem d’acord, on la desinformació és incontrolable, on actors estrangers aviven les flames” de la divisió “per a donar forma a resultats coherents” amb la visió de cadascun.

“Un expresident ha sigut tirotejat i un ciutadà nord-americà ha mort mentre simplement exercia la seua llibertat per a recolzar al candidat de la seua elecció. No podem, no hem de, seguir este camí a Estats Units. La violència mai ha sigut la resposta. (…) Sense excepcions. No podem permetre que esta violència es normalitze”, ha sostingut.

Davant d’esta situació, ha recordat altres fets de violència política viscuts recentment en el país nord-americà, com l’assalt al Capitoli (6 de gener del 2021) o l’agressió contra Paul Pelosi, marit de l’expresidenta de la Càmera de Representants Nancy Pelosi (28 d’octubre del 2022). També ha esmentat atacs contra membres del Congrés i de tots dos partits, intimidació a funcionaris electorals o complot de segrest contra les autoritats.

Per això, el mandatari s’ha dirigit al poble nord-americà en un discurs des del Despatx Oval per a demanar-los que es comprometen amb el respecte i la unitat davant dels “profunds desacords”. “Res és més important per a nosaltres que romandre junts”, ha assegurat, si bé ha posat l’accent que l’elecció dels pròxims comicis “donarà forma al futur d’Estats Units i del món en les pròximes dècades”. En este sentit, ha advocat per “la decència, la dignitat i el joc net” com a “realitats vives i respirables”.

Biden ha considerat que s’enfronten a un moment de “prova a mesura que s’acosten les eleccions”, ja que “com més hi ha en joc, més fervents es tornen les passions”. “Això imposa a cadascun de nosaltres una càrrega addicional per a garantir que, per molt fortes que siguen nostres conviccions, mai caiguem en la violència”, ha reclamat.

Últimes notícies

El València de Corberán cau del 54% de punts al 33% entre la 24-25 i la 25-26

Després del 0-2 davant el Reial Madrid, el València de Carlos Corberán ha passat de convertir quasi el 54% dels punts en la 24-25 a un 33,3% en la 25-26. Amb 23 de 69 possibles, l'equip queda a 1 punt del descens i a 11 d'Europa.

Aguayo fixa l’ascens del Lucentum a l’ACB com a objectiu sense posar terminis

Roberto Aguayo, del grup Díaz Laso, va assegurar que l'ascens a l'ACB és la meta del Lucentum, sense urgències. Prioritza consolidar el club i anuncia dos fitxatges

Kervin Arriaga, al marge i baix protocol després del colp a Bilbao

L'hondureny del Llevant es va exercitar al marge després del colp al cap patit en San Mamés i seguirà el protocol de commoció. La seua presència en el derbi davant el València dependrà de la seua evolució esta setmana

Baptista cau davant Norrie en la primera ronda de Roterdam

Roberto Bautista ha caigut en primera ronda de Roterdam davant Cameron Norrie, sext favorit, per 6-7(3) i 1-6. Jaume Munar queda com a únic espanyol i es mesura esta nit a Nicolai Budkov Kjaer.

Els bombers han extingit un incendi a la sala de calderes de l’Hospital General de València

Una intervenció ràpida ha controlat un foc originat durant treballs de soldadura en un dels soterranis de l'Hospital General. Després s'ha ventilat la zona.

El Consell ha mostrat el seu rebuig a tramitar la reforma que suprimix privilegis als expresidents

El Consell ha emés un criteri desfavorable a la presa en consideració de la reforma de l'Estatut dels expresidents proposada per Compromís. La iniciativa planteja suprimir l'accés al CJC, la retribució associada i l'oficina de suport.

La xifra de negoci del Port de València puja un 9% i els beneficis un 50% en 2025

Valenciaport registra un 9% més d'ingressos i un 50% més de beneficis en 2025, amb 5,66 milions de TEU, rècord anual. L'augment del trànsit i de les taxes impulsa el resultat.

Aielo de Malferit tanca el Museu de Nino Bravo a petició de la família

L'Ajuntament ha anunciat el tancament immediat del museu després de la rescissió unilateral dels contractes per la família i la retirada de la imatge de l'artista. L'oposició acusa deixadesa i València explora acollir el llegat.