L’Hospital Doctor Peset compta amb una nova sala de radiologia digital robotitzada per a atendre les urgències

L’Hospital Universitari Doctor Peset compta amb una nova sala de radiologia digital robotitzada que es destinarà a l’atenció del pacient urgent, tant ambulatori com ingressat a l’hospital.

L’equip permet el posicionament automàtic a les projeccions seleccionades en la consola de treball, sense necessitat d’intervenció per part del personal. Este sistema de robotització aconseguix moviments controlats i precisos que abans eren difícils d’aconseguir manualment.

Així mateix, té capacitat de mesurar la dosi de radiació (en pell i absorbida) rebuda pel pacient i crea imatges més nítides amb menor dosi de raigs X. Consta d’un suport vertical de paret amb inclinació automàtica que facilita la realització de proves a pacients en cadires de rodes, un suport del tub de raigs X suspés en el sostre i una taula d’elevació de pacients.

La sala ha suposat una inversió de més de 275.000 euros per part de la Conselleria de Sanitat, per a l’adquisició de l’equip i per al condicionament de l’espai (revestiment de parets i sòl, col·locació de guies de moviment de l’equip en el sostre i pintura). Esta inversió és finançada per la Unió Europea a través del Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenrotllament Regional (FEDER).

Intel·ligència artificial

“La nova generació d’equips de radiologia digital no sols ens oferix imatges més clares, amb major rapidesa i amb reducció de l’exposició a la radiació, sinó que, a més, és biosostenible i ens deixa la porta oberta cap a un camí irreversible ja per a la Radiologia moderna, la intel·ligència artificial”, ha explicat la doctora Elena Lonjedo, cap del servici de Radiodiagnòstic de l’Hospital Universitari Doctor Peset.

De fet, l’equip instal·lat en este hospital públic valencià integra un programari de detecció automàtica assistida per intel·ligència artificial (IA) capaç de detectar les principals anomalies en les radiografies de tòraxs, com els nòduls pulmonars malignes, el pneumotòrax, la pneumònia o la tuberculosi pulmonar activa.

També permet la realització d’estudis mitjançant telemetria per a obtindre radiografies de columna completa i d’extremitats inferiors (des de la pelvis fins al turmell) en una única imatge.

Gràcies a l’equipament d’esta nova sala de radiologia digital, podran millorar-se els temps en l’atenció urgent. El servici de Radiodiagnòstic de l’Hospital Universitari Doctor Peset va realitzar en 2023 al voltant de 90.000 proves urgents a pacients ambulatoris i ingressats. L’activitat d’urgències en el que portem de 2024 ha sigut ja de quasi 46.000 estudis radiològics, principalment radiografies de tòraxs.

Últimes notícies

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.