14 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Les pernoctacions hoteleres pugen un 4% al juliol en la Comunitat Valenciana, segons l’INE

Les pernoctacions en establiments hotelers de la Comunitat Valenciana van créixer un 4% al juliol en comparació amb el mateix mes de l’any anterior fins a sumar un total de 3.642.176 estades, segons les dades publicades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

Amb esta pujada, la Comunitat encadena tres mesos de creixement en les pernoctacions hoteleres. A més, es tracta del tercer millor dada de pernoctacions en establiments hotelers valencians en un mes de juliol de la sèrie històrica.

Als hotels de la Comunitat es van allotjar un 2,09% més de turistes al juliol que en el mateix mes de l’any anterior, fins a aconseguir un total d’1.062.956 viatgers.

Per nacionalitat, un total de 613.305 eren residents a Espanya (57,7%), mentres 449.650 (42,3%) van ser estrangers. Respecte a juliol de 2023, els viatgers residents a Espanya van disminuir un 1,8% i els estrangers van augmentar un 8%.

Del total de pernoctacions en la Comunitat Valenciana, un total d’1.957.281 les van realitzar residents a Espanya (53,74%), mentres 1.684.895 (46,26%) van ser residents a l’estranger.

130 EUROS DE MITJANA PER HABITACIÓ

La tarifa mitjana diària per habitació es va situar en 129,81 euros, la qual cosa representa una pujada del 7,4% interanual. En general, els preus van pujar un 6,72% respecte a l’any anterior en la Comunitat Valenciana.

En total, en la Comunitat Valenciana es va aconseguir al juliol una ocupació del 72,82% i el sector hoteler va ocupar 21.102 persones, la qual cosa suposa una pujada del 2,8% interanual.

Per comunitats autònomes, Balears va aconseguir el grau d’ocupació per plaça major (87,64%), seguida de Canàries (76,06%) i Catalunya (73,82%). En el costat contrari es van situar Castella-la Manxa (37,2%), Melilla (40,62%) i Extremadura (41,19%).

Tenint en compte el total de pernoctacions registrades a Espanya, Balears va ser la comunitat amb més percentatge de pernoctacions (24,75%) al juliol al costat de Catalunya (18,82%) i Andalusia (15,04%).

Últimes notícies

Educació amplia les ajudes de material escolar per la DANA a 9.000 estudiants més

La Conselleria incorporarà 9.000 estudiants més de centres afectats per la DANA a les ajudes de 500 euros per a material escolar, per 4,5 milions. La convocatòria ascendix a 100.558.500 euros i preveu arribar a prop de 69.000 alumnes.

Renfe recupera des de demà el servici en la C3 entre Loriguilla i Buñol

Renfe recupera des de demà la circulació de trens en la C3 entre Loriguilla i Buñol amb 26 trens diaris. Hi haurà autobusos de reforç i connexions alternatives.

El PSPV demana la destitució del conseller d’Emergències per ocultar dades sobre la dana

El PSPV-PSOE ha acusat el conseller Juan Carlos Valderrama d'ocultar informació sobre la dana i de negar-se a respondre a les Corts malgrat informes interns. La formació demana la seua destitució i emplaça al president Pérez Llorca.

València CF de l’alleujament de la permanència al retorn de l’amenaça del descens

L'equip va passar de segellar la salvació amb marge a tancar l'any amb 16 punts i sensacions d'alerta. La Copa avança, el mercat de gener serà clau.

El Llevant tanca 2025 cuer i amb Luis Castro al comandament després d’una ratxa negra

El Llevant acomiada l'any en l'últim lloc de LaLiga EA Sports després de sumar només dos punts en huit jornades. Luis Castro arriba amb contracte fins a 2027 per a redreçar el rumb.

Dos netejadores han sigut condemnades a sis mesos per delicte d’odi contra una companya amb nanisme

L'Audiència d'Alacant ha imposat sis mesos de presó, 6.000 € d'indemnització i tres anys i mig d'allunyament a dos netejadores per vexar a una companya amb acondroplasia. Una tercera treballadora ha sigut absolta per falta de proves de participació.

Temperatures en descens i possibles ratxes molt fortes a l’interior de la Comunitat Valenciana

L'inici de l'hivern arriba amb núvols, descens tèrmic i probables pluges febles a l'interior a la vesprada, amb la cota de neu baixant a 900-1.100 m. Demà continuarà el descens, amb gelades febles en zones interiors.

Retirades 109 nasas il·legals per a capturar polp en Torre de la Perforada (Alacant)

La Guàrdia Civil ha localitzat i retirat 109 nasas per a polp a dos milles de la costa de Torre de la Perforada. S'ha obert una investigació amb possibles multes.