Anuncios

Fira València destina set pavellons, centre d’esdeveniments i cuines a tasques logístiques i humanitàries

La Generalitat habilita un espai d’assistència psicològica a familiars de les víctimes amb deu consultes i 30 psicòlegs

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

Anuncios

Fira València ha destinat set pavellons, el Centre d’Esdeveniments i les cuines a diverses tasques logístiques i humanitàries per a lluitar contra els efectes de la DANA que ha afectat la Comunitat Valenciana i especialment a la província de València.

Segons la Generalitat, el recinte de Benimàmet es convertix “en un dels principals centres operatius per a fer front a la catàstrofe”.

El pavelló 8 del recinte alberga un dipòsit de cadàvers on els cossos de les víctimes de la DANA, després d’identificats, són lliurats a les funeràries.

El Centre d’Esdeveniments de Fira València ha habilitat un espai per a poder prestar assistència psicològica als familiars de les víctimes que s’acosten al recinte. En este espai de Fira es muntaran un total de deu consultes que seran ateses per 30 psicòlegs i psiquiatres a partir de dimecres.

D’altra banda, els pavellons 2 i 5 de Fira València servixen de base d’operacions als militars desplaçats a València per a col·laborar en les tasques de rescat i recuperació. S’espera que, en una primera fase, almenys 3.000 militars pernocten en estos dos espais del recinte.

El pavelló 7 està a l’espera de les necessitats de l’expercit que, en principi, preveu augmentar la seua dotació d’efectius desplaçats a València. Per a recolzar el personal, la Fira servix de zona d’aparcament a 350 vehicles militars pesants que s’utilitzen en les tasques de recuperació i que són situats en un altre pavelló firal.

En paral·lel, els pavellons 3 i 4 estan sent utilitzats com a base logística per a canalitzar cap a les persones perjudicades donacions que arriben des de totes les parts d’Espanya. El trànsit de vehicles en estes tasques és continu.

De fet, Fira València serà el centre logístic dels productes que distribuïx el Banc d’Aliments i l’associació Acompartir, que és el banc de productes no alimentaris d’Espanya.

Les cuines de Fira València, a través de la seua fira Gastrónoma i en col·laboració amb l’empresa Alapar i amb Alacant Gastronòmica Solidària, estan dispensant 8.000 menús diaris per a damnificats i voluntaris que treballen en tasques de recuperació.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les tempestes descarreguen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny i quasi 500 llamps a Alacant

Les tempestes d'este dissabte deixen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny, quasi 500 llamps sobretot a Alacant i diverses incidències ateses pels bombers.

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.
Anuncios