24.1 C
València
Diumenge, 1 juny, 2025

Descendixen a 32 les persones desaparegudes a València per la DANA

Les oficines ante mortem habilitades per la Policia Nacional i la Guàrdia Civil en col·laboració amb metges forenses comptabilitzen actualment 32 expedients actius per denúncies de desaparició a la província de València a causa de la DANA, la qual cosa implica un descens de nou casos respecte al balanç del dia anterior.

Per la seua banda, la xifra de víctimes mortals registrades a causa de la DANA i les inundacions des del 29 d’octubre es manté en 214, segons el balanç estadístic amb l’acumulat històric del Centre d’Integració de Dades (CID), tancat a les 20 hores d’aquest diumenge, 10 de novembre de 2024.

- Advertisement -Telegram València Diari

D’aquest total de persones mortes, a totes elles se’ls ha practicat l’autòpsia i 206 estan plenament identificades (163 per empremtes dactilars, 40 per ADN i tres per identificació hospitalària en vida). Mentrestant, només queden huit cadàvers sense identificar.

Segons ha indicat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), ambdós paràmetres, el de desaparicions actives i el nombre total de víctimes mortals, són diferents, per la qual cosa “no han de ser sumats en cap cas”. Així, ha precisat que “els expedients actius de desaparició poden augmentar o descendir en funció de les noves identificacions que es puguen produir entre els morts existents, l’increment de denúncies de desaparició o la localització de persones amb vida”.

Els expedients ante mortem de persones desaparegudes que estan actius corresponen exclusivament a denúncies on els familiars han aportat diferents dades i facilitat mostres biològiques juntament amb les denúncies en les oficines ante mortem que permeten la identificació posterior dels seus éssers estimats.

D’aquesta manera, en comparació amb el balanç tancat 24 hores abans, és a dir, aquest dissabte 9 de novembre, el nombre de víctimes mortals comptabilitzades i d’autòpsies practicades no ha sofrit alteracions, però hi ha 11 noves identificacions de persones mortes i nou expedients per desaparició actius menys.

D’altra banda, la morgue habilitada a Fira València, on es deriven tots els cadàvers des de la Ciutat de la Justícia una vegada realitzada l’autòpsia, ja ha realitzat fins a les 20 hores d’aquest diumenge el lliurament efectiu de 147 de les restes mortals d’aquestes persones mortes ja identificades a les seues famílies perquè puguen realitzar les exèquies fúnebres, set més que la xifra total registrada fins ahir.

Últimes notícies

Onades de calor en la Comunitat Valenciana: màximes superiors a 37 graus este dissabte

Este dissabte les temperatures màximes en diverses localitats de la Comunitat Valenciana van superar els 37 graus, amb Jalance i Carcaixent com les més afectades.

Incendi Industrial a Almassora: Evolució Molt Favorable després d’Actuació de Bombers

L'incendi en una nau del polígon Via Europa a Almassora (Castelló) continua actiu però presenta una evolució molt favorable gràcies als treballs dels bombers i la maquinària pesant.

Bera Bera conquista la Lliga Guerreres Iberdrola i aconseguix un triplet històric a Elx

Bera Bera es corona campió de la Lliga Guerreres Iberdrola 2025 després de véncer al Atticgo Elx i completa un triplet amb la Copa de la Reina i la Supercopa Ibèrica.

Detinguts 29 grafiters per danys en trens valorats en 1,5 milions en diverses ciutats espanyoles

La Policia Nacional arresta a 29 grafiters en set ciutats espanyoles per realitzar 287 grafitis en trens, causant danys valorats en 1,5 milions d'euros, utilitzant mètodes organitzats i perillosos.

Detingut a València després d’incendi a Torrefiel que va deixar set ferits per inhalació de fum

Un home de 40 anys va ser arrestat a València per presumptament provocar un incendi a Torrefiel que va afectar set persones per inhalació de fum lleu. El detingut enfronta càrrecs addicionals d'amenaces i tràfic de drogues.

Activen avís groc per tempestes a l’interior de València amb el risc de graníssol i vent fort

L'Agència Estatal de Meteorologia activa avís groc hui a l'interior de València per tempestes, amb possibilitat de graníssol i fortes ratxes de vent entre les 17 i 23 hores.

Compromís debat la seua permanència a Sumar després d’excloure a Pedro Sánchez en investigació de la DANA

Compromís analitzarà si abandona el grup parlamentari Sumar a causa de l'exclusió del president Pedro Sánchez en la comissió d'investigació de la DANA a València.

Incendi industrial a Almassora sota investigació judicial i amb importants danys

L'incendi en una nau industrial d'Almassora, que acumulava residus tèxtils, està sent investigat judicialment. Els bombers continuen amb l'extinció i l'alcaldessa anuncia accions després de l'avaluació de danys.