El PP i Vox demanen més ajudes per a Valencia i Montero apunta als PGE, que es van a ‘orientar’ a això

Ejemplo de shortcode con estilo
El PP i Vox han demanat més ajudes per als afectats per la DANA a València. La vicepresidenta Montero ha afirmat que els PGE del 2025 es centraran en ajudar la Comunitat Valenciana. No obstant, el PP critica que les mesures actuals són insuficients.

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

El PP i Vox han reclamat més ajudes per als afectats per la catàstrofe de la DANA, fonamentalment a Valencia, i la vicepresidenta primera, María Jesús Montero, els ha respost que és «una obvietat» que els Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) del 2025 estaran «orientats» precisament a esta tasca d’ajudar a la Comunitat Valenciana després del desastre.

Igual que va defensar el president del Govern, Pedro Sánchez, la vicepresidenta ha assenyalat este dimecres en la sessió de control que «és una obvietat» que els comptes públics s’orienten a Valencia», però diu que és una «mentida» que les ajudes estiguen lligades en exclusiva als comptes públics, doncs ja s’han aprovat decrets específics per a això.

En este sentit, la ministra ha destacat que l’Executiu ja ha mobilitzat més de 14.000 milions d’euros en diferents mesures, com els 900 milions d’euros que s’han concedit «a fons perdut» al teixit productiu del territori afectat, o l’engegada els mecanismes d’ERTO per força major i també s’ha postergat el segon pagament de l’IRPF.

«Este govern té experiència. Sap com treballar en situacions d’emergència com la qual ens trobem, atenent a cadascuna de les necessitats», ha reblat la ministra.

PP: LES MESURES ES QUEDEN MOLT CURTES

Però la secretària general del PP, Cuca Gamarra, ha criticat que les mesures desplegades pel Govern es queden «molt curta», doncs hi ha mesures d’ajuda que «apenes duren dos mesos» i caduquen al final de l’any. En este punt, Gamarra ha enaltit algunes propostes del seu partit, com un pla Moves per a recuperar els vehicles perduts per les ríadas o reconstruir els col·legis derruïts pel mateix motiu.

La vicepresidenta ha recordat que el Govern va mantenir reunions amb els grups parlamentaris per a recaptar propostes que es pogueren incorporar als decrets d’ajuda, encara que ha admès que encara queda «llarg camí per davant» i el Govern seguirà aprovant mesures, en conjunt amb la Comunitat Valenciana, per a reconstruir al complet la zona.

En el torn de Vox, José María Figaredo ha acusat directament a l’Executiu d’exercir com a «saquejadors» per les ajudes anunciades i les noves mesures tributàries que planteja el Govern, com pujar la fiscalitat al tabac o eliminar la bonificació del dièsel pel que fa a la gasolina.

Últimes notícies

Mor atropellada una dona de 30 anys a l’avinguda Mestre Rodrigo de València

Una dona de 30 anys ha mort este dijous atropellada a l’avinguda Mestre Rodrigo de València després de baixar del seu vehicle estacionat.

Arxiven la denúncia de l’alcalde d’Elx per la difusió de l’adreça de casa seua

L’Agència Espanyola de Protecció de Dades ha arxivat la denúncia de l’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, per la suposada revelació de l’adreça de la seua vivenda en una roda de premsa del grup municipal socialista, decisió que ha encés de nou el conflicte polític a la ciutat.

El Levante busca trencar la seua pitjor ratxa recent en un camp maleït

El Levante visita este divendres Riazor per enfrontar-se a un Deportivo en forma de LaLiga EA Sports, ambdós equips sumits en dinàmiques sense victòries i amb urgències per reaccionar. Luís Castro alerta del potencial gallec i admet els problemes del seu equip fora de casa i les baixes per lesió.

Ford Almussafes aturarà la producció de vehicles fins a novembre per l’ERTO

La planta de vehicles de Ford Almussafes deixarà de produir del 19 d’octubre a l’11 de novembre i, de nou, des del 16 de desembre fins a final d’any per l’ERTO vigent fins al 31 de desembre.

El TSJCV tomba la querella contra Pérez Llorca per la invitació a la final del Mundial

El TSJCV ha decidit no admetre a tràmit la querella contra el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per la invitació per a assistir a la final del Mundial de Futbol de 2026 a Nova York, en considerar que el regal d’una entrada és una pràctica socialment admesa i que la denúncia es basa en meres especulacions.

Pérez Llorca defensa en Poblet el llegat comú de la Corona d’Aragó

El president Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat al Monestir de Poblet el llegat comú de la Corona d’Aragó i el paper de la Comunitat Valenciana en l’Espanya autonòmica actual.

El nou Patricova eleva més d’un 60 % el risc en les zones afectades per la dana

La revisió del Patricova que ha iniciat la Generalitat incorpora les conclusions de la dana i incrementa més d’un 60 % el risc en les zones inundables respecte a la cartografia anterior. L’estudi detalla especialment l’impacte en l’Alt i Baix Magre, els barrancs de l’Horta Sud i el Baix Túria.

Gulácsi torna als entrenaments del Villarreal després de l’assalt violent a sa casa

El porter hongarés Peter Gulácsi ha tornat als entrenaments del Villarreal després d’haver sigut baixa contra el Nàpols per un assalt violent al seu domicili de Puçol, mentres el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir ara si juga ell o manté en la porteria Luiz Júnior davant l’Elx.