Exmagistrats del Suprem i exfiscals es querellen contra Joan Carles I per cinc delictes contra Hisenda

Al·leguen que la Fiscalia va informar al rei emèrit que tenia una investigació oberta i que els delictes fiscals no han prescrit

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

Magistrats jubilats del Tribunal Suprem, fiscals anticorrupció retirats i diversos intel·lectuals han presentat una querella criminal conjunta contra el Rei Joan Carles I davant de la sala segona del Suprem per cinc delictes fiscals contra la Hisenda Pública.

En la querella, a la qual ha tingut accés Europa Press, els exmagistrats expliquen que cinc delictes fiscals comesos pel rei emèrit entre 2014 i 2018 no haurien prescrit, alhora que sostenen que la Fiscalia va informar a Juan Carlos que se li havia obert una investigació per l’existència d’infraccions tributàries.

«El Ministeri Fiscal quan comunica a un investigat l’obertura d’una Diligències d’Investigació en la qual existixen dades d’activitats irregulars amb rellevància tributària, mai pot tenir un coneixement detallat de les dades que avalen una possible infracció tributària perquè es tracta d’una informació de la qual només pot tenir coneixement l’Agència Tributària una vegada conclòs l’expedient sancionador que tanca el pas a la possibilitat d’una regularització», es llig en el text.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.