València torna a posicionar-se com a millor ciutat del món per a viure, segons un rànquing publicat per Forbes

Alacant obté la tercera posició en una classificació que destaca el seu habitatge assequible

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

València s’ha alçat de nou com a millor ciutat del món per a viure, d’acord al rànquing anual d’InterNations Expat City Rànquing publicat per Forbes, que arreplega les opinions de persones que viuen i treballen fora dels seus països.

La capital del Turia ja va ser triada com a millor ciutat per a viure el 2022, si ben l’any passat la primera posició va ser per a Màlaga, que esta vegada descendix al segon lloc. Un podi dominat per Espanya en el qual Alacant ha obtingut la tercera posició.

Forbes destaca que València és coneguda per «la bellesa de les seues platges, la riquesa de la seua cultura i el seu estil de vida assequible». El 27% dels participants s’ha mudat a València per a millorar la seua qualitat de vida.

La població estrangera que residix a València també posa l’accent en el seu transport públic a bon preu (amb una puntuació positiva del 96%) i les activitats d’oci que ofereix (95%).

També es crida l’atenció sobre la seguretat de la ciutat, ja que cap de les persones enquestades mostra insatisfacció sobre la seua seguretat personal.

«València té un estil de vida bastant relaxat. M’agrada l’amabilitat de les persones, el bon menjar, la cultura vibrant i el seu agradable clima», opina en l’enquesta un resident holandés.

No obstant això, Forbes advertix que València «no és perfecta» i que els expatriats detecten reptes en el mercat laboral, un àmbit en el qual la ciutat ocupa la 31 posició. Les queixes dels enquestats parlen de perspectives de graus limitats i un mercat laboral local amb desafiaments.

Respecte a la tercera posició per a Alacant, en el subíndex del rànquing que mesura la facilitat per a començar de nou en una ciutat, Alacant ocupa la setena posició mundial gràcies al seu «habitatge econòmic» i l’accés a les infraestructures digitals. Quasi el 70% dels enquestats diu que l’habitatge a Alacant és assequible.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.