30 C
València
Dimarts, 1 juliol, 2025

PSPV no presentarà candidats al Consell d’Administració i denuncia que Mazón ‘intenta controlar i manipular’ À Punt

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

El síndic del PSPV-PSOE a Les Corts, José Muñoz, ha sostingut que la formació no presentarà cap candidat per al Consell d’Administració que arreplega la nova llei d’À Punt i ha retret al president de la Generalitat, Carlos Mazón, d'”intentar controlar i manipular la televisió pública”.

- Advertisement -Telegram València Diari

“El PP el que vol és controlar la televisió pública valenciana”, ha criticat, i ha censurat que els ‘populars’ “ja van modificar la llei, de l’Agència Antifrau, que s’ha vist que ha perdut qualsevol tipus de capacitat d’investigació i d’anàlisi per a ser un mer organisme al servici de Carlos Mazón; i s’està veient, es va a veure amb la televisió pública valenciana en la qual el PP va canviar la llei perquè l’òrgan d’administració fóra triat pel partit majoritari, en este cas per Carlos Mazón i el PP.

En este sentit, ha sostingut que “tant és així” que el cap del Consell, “en aquell famós menjar que li va impedir estar al capdavant de l’emergència produïda per la dana el 29 d’octubre, ja va oferir el lloc de director general a una periodista”. “Entenc que este oferiment no només s’ha produït a esta persona, sinó a més professionals i no professionals dels mitjans de comunicació”, ha manifestat, en declaracions remeses este dilluns als mitjans de comunicació.

“A més, tenint en compte que si la dana ens ha demostrat una cosa és que fa falta experts i professionals al capdavant de les administracions públiques, també del Consell d’Administració, i veient els antecedents de Carlos Mazón, probablement les persones que propose siguen afins al PP per a tenir un ferri control de la televisió pública valenciana, tal com van fer els seus antecessors Eduardo Zaplana i Francisco Camps”, ha denunciat.

Per tot això, ha recalcat que el PSPV-PSOE “no pot estar d’acord amb esta manera d’entendre el públic”. “Ens anem a oposar frontalment al control partidista de Carlos Mazón de la televisió pública valenciana, i a més en un moment en el qual no deixa de ser sorprenent que Carlos Mazón estiga pendent de controlar la televisió pública en lloc de treballar per a pal·liar els efectes de l’emergència provocats per la dana”, ha conclòs.

Segons s’arreplega en la nova llei de la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACVSA), aprovada a Les Corts Valencianes amb els vots del PP i Vox, el nou Consell d’Administració comptarà amb huit membres, dels quals set seran triats per Les Corts i el huitè, per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP).

Este Consell serà l’encarregat de proposar al director general, que podrà ser triat en primera votació de tres cinquenes parts de Les Corts i, en cas contrari, per majoria absoluta.

Últimes notícies

Descens de temperatures màximes en la Comunitat Valenciana, però Castelló aconseguix quasi 39 graus

Les temperatures màximes descendixen en la Comunitat Valenciana este dimarts, excepte en el litoral de Castelló on aconseguixen 38,8 graus, amb valors alts també en altres localitats valencianes i alacantines.

Detingut conductor de VTC a Alacant per robar 7.500 euros i joies a turista francés

Un conductor d'Uber a Alacant va ser arrestat per robar 5.000 euros en efectiu i 2.500 en joies a un turista francés, a més d'objectes personals.

El 80% dels valencians desitja un canvi en la presidència de la Generalitat segons enquesta del CIS

Una enquesta del CIS revela que més del 80% dels valencians voldria un canvi de president en la Generalitat, amb una valoració majoritàriament negativa de la gestió actual de Carlos Mazón.

El Castelló llança nou equipament amb homenatge a la llegenda Juan Bautista Planelles

El Castelló presenta el seu nou equipament amb memòria a Juan Bautista Planelles, llegenda del club i exfutbolista destacat, estrenant al proveïdor Erreà.

Juny registra 29 morts per altes temperatures en la Comunitat Valenciana en un mes rècord de calor

Juny de 2025 ha sigut el mes més càlid registrat a Espanya i ha causat 29 morts en la Comunitat Valenciana atribuïbles a les altes temperatures, en el context d'una onada de calor que continua activa.

Prop de 700 coralistas d’Europa, Amèrica i Àsia participen en el 71é Certamen Internacional d’Havaneres de Torrevieja

El 71é Certamen Internacional d'Havaneres i Polifonia de Torrevieja comptarà amb prop de 700 coralistas d'Europa, Amèrica i Àsia, que es reuniran del 20 al 26 de juliol a Alacant.

El Llevant confirma l’eixida d’Andrés Fernández, Algobia, Ignasi Miquel i Marcos Navarro

El Llevant anuncia oficialment l'eixida de quatre jugadors clau: Andrés Fernández, Ángel Algobia, Ignasi Miquel i Marcos Navarro, després de la finalització dels seus contractes.

Vint-i-set curtmetratges competixen pel Faro de Plata en el Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi amb accés als Goya

El Festival de Cinema de l'Alfàs del Pi a Alacant selecciona 27 curtmetratges per a competir pel Faro de Plata, amb passada directa als premis Goya, i ret homenatge a figures del cinema espanyol.